آخرین مقالات

زبان بدن شما، فردی که هستید را شکل می‌دهد!

زبان بدن شما، فردی که هستید را شکل می‌دهد!

تقریباً همه ما این واقعیت را قبول داریم که رفتارهای غیرکلامی ما، تعیین کننده این هستند که دیگران چطور در مورد ما می‌اندیشند و چه احساسی نسبت به ما دارند. با این وجود، عمدتاً ما یک اثر قابل توجه زبان بدن را در نظر نمی‌گیریم. در واقع، زبان بدن ما یک مخاطب دیگر هم دارد و آن خود ما هستیم. ما تحت تأثیر رفتارهای غیرکلامی، اندیشه‌ها، احساسات و فیزیولوژی بدن خودمان قرار می‌گیریم و این چیزی است که در اکثر موارد توجه کافی به آن نمی‌شود. با توجه به این واقعیت، ما با تغییر زبان بدن خودمان، این قابلیت را خوهیم داشت که ذهنمان را هم تغییر دهیم.
‫چگونه یک ایده استارت‌آپی پیدا کنیم؟‬‬‬‬

‫چگونه یک ایده استارت‌آپی پیدا کنیم؟‬‬‬‬

بی‌شک یکی از مهمترین گام‌هایی که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار بایستی برداشته شود، دستیابی به یک ایده خوب است. تقریباً همه فناورهایی که به دنبال شروع یک استارت‌آپ برای خودشان هستند، روزها و ماه‌ها درگیر این موضوع می‌باشند. در این نوشتار، «جارد فریدمن» که یکی از همکاران شتابدهنده مشهور «Y Combinator» است، نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه بدست آوردن یک ایده‌ استارت‌آپی خوب با ما به اشتراک گذاشته است.
کجا به دنبال یک هم‌بنیان‌گذار بگردیم؟

کجا به دنبال یک هم‌بنیان‌گذار بگردیم؟

بیشتر استارت‌آپ‌های موفق، با مشارکت چند هم‌بنیان‌گذار توسعه یافته و به واسطه همکاری‌های تنگاتنگ این افراد، به مراحل قابل قبولی دست یافته‌اند. برای انتخاب یک هم‌بنیان‌گذار خوب، باید ویژگی‌های مهمی همچون مهارت‌ها، قابلیت کار در شرایط پر استرس و اهداف و ارزش‌هایی که آن‌ها در ذهن می‌پروانند را بررسی نمود. در مقاله پیش رو، به دنبال پاسخ به چند سؤال مهم هستیم: حالا که ویژگی‌های یک هم‌بنیان‌گذار خوب را می‌دانیم، این فرد را از کجا و چطور پیدا کنیم؟ چند درصد سهام را به او واگذار کنیم؟ و چه کسی باید مسئولیت مدیرعاملی را بر عهده بگیرد؟
یک هم‌بنیان‌گذار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک هم‌بنیان‌گذار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک هم‌بنیان‌گذار مناسب، افزایش بهره‌وری استارت‌آپ را به دنبال داشته و با حمایت‌های روحی خوبی که از شما می‌کند، طی کردن مسیر پرچالش کارآفرینی را ساده‌تر می‌نماید. اما چنین فردی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قابلیت کار در شرایط پر استرس، داشتن اهداف و ارزش‌های مشابه و همینطور داشتن مهارت‌های مکمل، از مهمترین ویژگی‌هایی هستند که یک هم‌بنیان‌گذار خوب باید دارا باشد.
چرا به یک هم‌بنیان‌گذار نیاز داریم؟

چرا به یک هم‌بنیان‌گذار نیاز داریم؟

دنیای استارت‌آپ‌ها، پر از راز و رمزهای مختلف، پر از هیجان و لحظات طاقت‌فرسا، سرریز از بیم‌ها و امیدها و مملو از فراز و نشیب‌های مختلفی است که گاهاً طی نمودن همه آن‌ها به تنهایی، کار بسیار سخت و نشدنی است. بدیهی است که در این مسیر پرچالش، نیاز به منابع و پشتوانه‌های مختلف روحی، مالی، انسانی و غیره الزامی بوده تا کمی از ریسک‌های کاری کاهیده و عزم و توان مقابله با آن‌ها را بالا برد. یکی از مواردی که در مسیر موفقیت یک استارت‌آپ اهمیت بسیار زیادی دارد، وجود هم‌بنیان‌گذارانی مناسب و آماده به رکاب است که بتوانند در این مسیر دشوار، پشت به پشت هم، در مقابل سختی‌ها و مصائب موجود ایفای نقش نمایند.
مدیریت استعدادها در کسب‌وکارهای استارت‌آپی

مدیریت استعدادها در کسب‌وکارهای استارت‌آپی

یک حقیقت مسلم و انکارناپذیر در دنیای کسب‌وکار، نقش پررنگ منابع انسانی خلاق، دانشی و مستعد در موفقیت شرکت‌ها است. با توجه به اهمیت استعدادهای شغلی و ظرایف و پیچیدگی‌های جذب، توسعه و نگهداشت آن‌ها، مفهوم جدیدی تحت عنوان مدیریت استعداد پدید آمده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. چگونگی شناسایی و جذب استعدادهای شغلی، توسعه و نگهداشت آن‌ها و نیز فاکتورهای مکمل برای موفقیت استعدادها، از مهم‌ترین مواردی است که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
رهبری در کسب‌وکارهای خانوادگی

رهبری در کسب‌وکارهای خانوادگی

بسیاری از برندهای مشهور و قدیمی جهان، مبتنی بر یک کسب‌وکار خانوادگی متولد شده و آن‌ها را می‌توان حاصل تلاش‌های چند نسل از یک خانواده خلاق و کارآفرین دانست. در کنار تمام مزایا و محاسن کسب‌وکارهای خانوادگی، اما این نوع از کسب‌وکارها با محدودیت‌ها و معایبی هم همراه هستند که عدم توجه به آن‌ها، می‌تواند مدیریت و توسعه را با مشکلات جدی مواجه سازد. در این مقاله، مدیریت بهینه کسب‌وکارهای خانوادگی را از منظر مدل‌های رهبری مورد بررسی قرار می‌دهیم.
استراتژی؛ کلید موفقیت کسب‌وکار

استراتژی؛ کلید موفقیت کسب‌وکار

داشتن برنامه‌ریزی و بی‌گدار به آب نزدن، یک اصل ضروری در انجام هر کار بزرگ و کوچک بوده و طبیعتاً راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی هم از این موضوع مستثنی نیست. به همین دلیل، داشتن یک استراتژی مدون و هوشمندانه، ضریب موفقیت استارت‌آپ را افزایش داده و کارآفرینان را برای مواجهه با موقعیت‌های اضطراری و پیش‌بینی نشده آماده می‌سازد. در این مقاله، استراتژی به‌عنوان یکی از اجزای کلیدی کسب‌وکارهای نوپا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
الزامات مدیریت منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها

الزامات مدیریت منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها

در حالی که دلایل بی‌شماری وجود دارد که یک استارت‌آپ ممکن است با شکست روبرو شود، اما نادیده گرفتن اهمیت استراتژی منابع انسانی، به عنوان یک دلیل بزرگ برای این مسئله شناخته می‌شود. اگر آماری بخواهیم به این موضوع بپردازیم، کسب‌وکارها در ۲۳ درصد مواقع به دلیل این‌که افراد مناسبی را در تیم خود ندارند، با شکست روبرو می‌شوند. این در حالی است که یک راهکار هوشمندانه برای منابع انسانی، می‌تواند این مشکل را حل کند. در این مقاله، به بررسی این موضوع پرداخته و برخی از چالش‌های کلیدی در مدیریت منابع انسانی استارت‌آپ‌ها را بیان می‌کنیم.
پیوت؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها

پیوت؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها

از آنجا که اینرسی و میل به ادامه مسیر فعلی، یکی از ویژگی‌های بارز بسیاری از افراد بوده و در عین حال، تعصب به ایده و چگونگی پیاده‌سازی و اجرای آن، اغلب کارآفرینان و صاحبان ایده را گرفتار خود می‌سازد، در نتیجه تصمیم پیرامون ادامه مسیر فعلی و یا تغییر اساسی در برنامه‌ها و رویه‌های کسب‌وکار (پیوت)، یک چالش بزرگ خواهد بود. انتخاب بین این دو گزینه بسیار دشوار است، چرا که از یک سو ریسک احتمالی ناشی از جواب ندادن تغییرات، همیشه باعث نگرانی بوده و از سوی دیگر، امیدواری و خوش‌بینی ذاتی نسبت به جواب دادن برنامه‌های فعلی هم در ذهن فناوران وجود دارد. در این نوشتار، این موضوع را از دریچه استارت‌آپ ناب بررسی نموده و ده روش برای پیوت کردن را معرفی می‌کنیم.