آخرین مقالات

حقایقی درباره زندگی که فراموششان کردیم

حقایقی درباره زندگی که فراموششان کردیم

جالب است بدانید که از دست دادن نگرش به بخش‌های مهم زندگی خیلی ساده است. برنامه شلوغ و کارهای روتین منظم رفته رفته ذهن را به صورت یک ماشین درمی‌آورد که گاها متوجه کارهایش نیست. وقتی کارها آن طور که باب میلتان است پیش نمی‌روند علتش می‌تواند عدم تمرکز بر مسائل مهم باشد. تمرکز روی حقایق اصلی زندگی می‌تواند سخت باشد مخصوصا هنگامی که یادآور جهت‌گیری اشتباه شما باشند. بهترین چیزها در زندگی راحت بدست نمی‌آیند و شکست موقعی است که با موفقیت‌های معمولی راضی شوید. هنگامی که اریک اشمیت مدیرعامل شرکت گوگل بود سخن همیشگی او این بود که "ما این شرکت را بر مبنای سوالات و نه پاسخ‌ها بنا نهادیم"

زندگی و کسب و کار برمبنای سوالات است و نه پاسخ‌ها. اگر در مسیر درستی حرکت می‌کنید باید این را مرتبا از خودتان بپرسید. بسیاری از حقایق اصولی زندگی نیازمند تکرارند در واقع مرورشان می‌کنیم تا همچنان متمرکز بر آنها بمانیم. 

  • مقدمه موفقیت‌های بزرگ شکست‌ها بوده‌اند

تا شکست را تجربه نکنید موفقیت واقعی را نمی‌بینید. در واقع شکست‌ها مسیر موفقیت را با نشان دادن خطاها هموار می‌کنند. معمولا هنگامی که بیشتر احساس ناامیدی و تردید دارید بزرگترین پیشرفت‌ها پیشروی‌تان است. درواقع ناامیدی است که شما را مجاب می‌کند برای حل مشکلات موجود ایده‌های جدیدی داشته باشید. 

  • پرمشغله بودن معادل مفید‌بودن نیست

اطرافتان افرادی می‌بینید که دائما پرمشغله‌اند و از این جلسه به جلسه دیگر می‌روند. اما چند درصد این افراد واقعا نوآوری بوده و واقعا موفق‌اند؟ عامل اصلی موفقیت حرکت و فعالیت نیست بلکه منشا آن تمرکز و استفاده‌ی مفید و موثر از فرصتهاست. آنچه مهم است خروجی شما است نه تلاش، پس تلاش نتیجه‌بخش داشته باشید.

  • شما نیز به اندازه‌ی اطرافیانتان خوب هستید

باید اطرافیانتان انسان‌هایی باشند که الهام‌بخش شما هستند. افرادی که خواهان پیشرفتتان باشد همانگونه که شما نیز اینگونه‌اید. سعی کنید اجازه ندهید افرادی که در راه کسب موفقیت به شما کمکی نمی‌کنند وارد زندگی شما شوند. افرادی که احساس بی ارزشی و اضطراب بشما می‌دهند ارزش وقت شما را ندارند. چنین افرادی شما را تا سطح خودشان پایین می‌آورند. زندگی آنقدر کوتاه است که فرصت اتلاف وقت با چنین افرادی نیست.

  • زندگی شما آنگونه خواهد بود که آن را می‌سازید

شما قربانی شرایط نیستید. هیچ‌کس نمی‌تواند شما را وادار به تصمیم‌گیری و کارهای مغایر با الهامات و ارزشهای‌تان کند. شرایط کنونی زندگی شما نتیجه‌ی تصمیمات خودتان است. به همین ترتیب آینده نیز کاملا وابسته به خودتان است. اگر احساس تردید می‌کنید احتمالا بخاطر ترس از ریسک‌های ضروری برای اهداف و رویاهای‌تان است. هنگامی که زمان عملکرد است بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید اینکه در ابتدای راهی باشید که آن را دوست دارید بهتر از آن است که به انتهای مسیری رسیده باشید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید.

  • ترس، اولین منشا پشیمانی است

شما بیشتر از موقعیت‌های از دست رفته و ریسک‌هایی که نپذیرفته‌اید تاسف خواهید خورد تا شکست‌هایی که برایتان رخ داده است. از ریسک‌کردن نترسید. اغلب از مردم این حرف را می‌شنویم که "بدترین چیزی که برای شما رخ می‌دهد چیست؟ آیا منجر به مرگتان خواهد شد؟" با این حال مرگ بدترین رخداد برای افراد نیست. بدترین رخداد این است که خودتان را از درون بکشید درحالیکه ظاهرا زنده‌اید.

  • منتظر عذرخواهی برای بخشش نباشید

هنگامی که اجازه‌ی رفتن کینه از دل و فراموشی را حتی برای کسانی که عذرخواهی نیز نکردند بدهید زندگی پیش راحتتری خواهید داشت. کینه تنها اثر منفی دارد چون هم گذشته را خراب کرده و هم شادی زندگی‌تان را می‌گیرد. نفرت و خشم دو انگل احساسی هستند که لذت زندگی را می‌گیرند. کینه منجر به پاسخهای استرسی در بدن شده و نتیجتا عواقب مخربی بر سلامتی خواهد داشت. تحقیقات دانشگاه اموی نشان داده‌اند که استرس طولانی مدت فشارخون را بالا برده و منجر به بیماری‌های قلبی خواهد شد. بخشش به معنای چشم‌پوشی از عملکرد بد دیگران نیست بلکه شما را از رنج بردن ابدی نجات می‌دهد.

  • در لحظه زندگی کنید

تا هنگامی که یادنگیرید که در لحظه زندگی کنید توانایی استفاده از تمام ظرفیت‌های خود را نخواهید داشت. اگر وضعیت کنونی (خوب یا بد) را نپذیرید نمی‌توانید شاد باشید. برای آنکه در لحظه زندگی کنید باید دوکار انجام دهید: اول آنکه گذشته را بپذیرید، اگر بتوانید با گذشته خودتان سازگار شوید ساختن آینده‌ نیز کار سختی نیست. همانطور که مارک تواین می‌گوید "نگرانی مثل بدهی است که ندارید اما پرداختش می‌کنید"

  • ارزش هر انسانی برخاسته از درون خودش است

هنگامی که احساس رضایت و لذت برخاسته از مقایسه‌ی خودتان با دیگران است دیگر سرنوشتتان دست خودتان نیست. هنگامی که احساس خوبی در ارتباط با کارهایی که انجام دادید داشته باشید نظرات و یا کارهای دیگران این حس را از شما نخواهد گرفت. هنگامی که به تفکرات دیگران در ارتباط با خودتان عکس‌العملی نشان ندهید دیگر خودتان را با سایرین مقایسه نمی‌کنید و نظراتشان را خیلی جدی نخواهید گرفت. بنابراین دیگر برای‌تان آنها مهم نیستند و حس خوبی که به خودتان دارید درونی است. صرف نظر از فکر دیگران در ارتباط با خودتان یک چیز همیشه مشخص است خوبی و بدی شما آنچه آنها می‌گویند نیست.

  • زندگی کوتاه است

هیچ یک از ما نمی‌توانیم فردا را تضمین کنیم، اما با این حال هنگام مرگ غیرمنتظره‌ی یکسری از افراد کمی بیشتر به زندگی فکر خواهید کرد که واقعا چه چیزی در زندگی مهم است؟ چگونه می‌توانیم زمانمان را به بهترین شکل سپری کنیم؟ چطور با افراد برخورد کنیم؟

نباید تنها با از دست دادن افراد به یاد ناپایداری زندگی بیافتد. هر روز که از خواب بیدار می‌شوید به یاد بیاورید که آن روز یک هدیه به شماست و باید بهترین استفاده از نعمت‌هایتان را داشته باشید. لحظه‌ای که اینطور عمل می‌کنید زندگی برای‌تان موهبت همان لحظه است. گذشته از همه‌ی اینها روز خوب با فکر خوب آغاز می‌شود.

  • تغییر اجتناب ناپذیر است، آن را بپذیرید

تنها هنگامی تغییرات برایتان خوب است که آنها را بپذیرید. برای سرمایه‌گذاری و تشخیص فرصت‌های سازنده‌ی زندگی باید ذهنیت مناسبی داشته و آن‌ها را بپذیرید. تا زمانی که تغییرات دنیای اطراف خود را نمی‌پذیرید محکوم به شکست خواهید بود.

زندگی برای هیچ کس نمی‌ایستد. وقتی کارها خوب پیش می‌روند قدردان آن باشید و هنگامی که ملزم به تغییر می‌شوند از آن‌ها لذت ببرید. اگر مدام به دنبال چیزهای بهتر و بیشترید که فکر می‌کنید شادتان می‌کنند در اینصورت هیچگاه از لحظات کنونی‌تان لذت نخواهید برد و از دست خواهند رفت.

  • خلاصه‌ی کلام

تمرکز و پرسیدن سوالات سخت ممکن است ناراحت‌کننده باشد اما ما هیچگاه با انجام دادن کارهای راحت رشد نخواهیم کرد.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.