آخرین مقالات

سه راه برای تغییر نگرش خود به زندگی

سه راه برای تغییر نگرش خود به زندگی

به نظرتان قدرتمندترین وسیله در دنیا چیست؟ چه خواهید گفت اگر بدانید آن وسیله در اختیار شماست؟ شما با آن متولد شده‌اید. از زمان تولد به رایگان آن  را در اختیار دارید اما شاید قدر آن را به خوبی ندانید.

این وسیله چیست؟ وزن آن کمتر از سه پوند است و قوی‌تر از تمامی ابرکامپیوترهاست. مغز شما، آیا تا به حال به چیزهایی که در زندگیتان تغییر دادید فکر کرده‌اید؟ نگرش، حقوق، رفتار، دوستان، کار، مسائل ظاهری مثل لباس ، آدرس و خیلی موارد دیگر را تغییر داده‌اید. اما مادامی که ذهنیت خود را تغییر ندهید چیزی تغییر نمی‌کند و مدام همان تجربه‌های قبل برای شما تکرار می‌شود. شاید مسائل از بیرون تغییر کند ولی درونتان نه. هیچ چیز در دنیا همانند تغییر ذهنیت نیست.

شما نیازمند گوش دادن به نجوای درونی و توجه به زندگیتان هستید. از زمانی که شما از خواب بیدار می‌شوید زندگیتان با شما صحبت می‌کند. همه‌ی تجارب در ارتباط با زندگی و شرایط، با شما صحبت می‌کنند. اگر شما به زمزمه‌های درونی خود توجه نکنید آنها بلندتر خواهند شد. اگر بازهم توجه نکنید یک مشکل اساسی همیشه در ذهن شما خواهند ماند. 

ذهنیت جدید به شما دیدگاه جدیدی در زندگی خواهد داد. ممکن است با مشکلات زیادی مواجه باشید ولی این را بدانید که دنیا ما را با مشکلات مواجه می‌کند تا قویتر شویم. بدنبال فرصت‌هایی باشید که مشکلات به شما می‌دهد. نپرسید که زندگی چه کاری با شما کرده بلکه بپرسید زندگی برای شما چه کارهایی انجام داده است. شما ذهن عجیبی برای حل مشکلات دارید و مشکلی نیست که نتوانید بر آن غلبه کنید. سه توصیه که در ادامه به آن اشاره شده برای تغییر ذهنیتتان به خاطر بسپارید.

  • منتقد درونیتان را خاموش کنید

مل رابینز در برنامه  TEDx سانفرانسیسکو سخنرانی جالبی داشت. به گفته او دانشمندان احتمال اینکه شما متولد شوید را یک در 400 تریلیون حدس می‌زنند. آیا می‌دانید دلیل آن چیست؟ دلیل آن این است که شما برای موفقیت و سطح بالایی از اعتماد به نفس، احترام به خویشتن و غرور شخصی آفریده شده‌اید. شما فوق‌العاده هستید و کسی همانند شما در تاریخ بشر روی زمین نبوده است. استعدادهای بکر و توانایی‌هایی دارید که اگر درست بکار گرفته شوند شما را به همه‌ی آرزوهایتان خواهند رساند.

  • استانداردهای خود را بالا ببرید

به من بگویید تفاوت بین چیزهایی که باید انجام دهید و مواردی که حتما باید انجام شود چیست؟ سخنران انگیزشی، جیمز رون می‌گوید که چیزهایی که شما حتما باید انجام دهید در عمل آسان نیستند، بنابراین شما آن‌ها را انجام نمی‌دهید. باید بیشتر تمرین کنید شما باید با همسرتان با احترام رفتار کنید اما اینکار را انجام نمی‌دهید اما هنگامی که مجبور هستید کاری را انجام دهید که زندگیتان به آن وابسته است تغییری در شما بوجود خواهد آمد. اگر استفاده از غذای سالم مرگ و زندگیتان را مشخص می‌کند خوب باید این کار را انجام دهید در زمینه ورزش و رفتار با همسرتان نیز همین‌طور است پس اگر زندگیتان به آن وابسته است تغییرات ضروروی را ایجاد کنید. هنگامی که استانداردهایتان را ارتقا دهید و بایدها را به حتما باید تبدیل کنید یک تغییر ایجاد کرده‌اید. 

براساس گفته تونی رابینز بیشتر افراد اگر به زندگیشان توجه کنند خواهند فهمید که بسیاری از تصمیمات زندگی آنها براساس استانداردها و باورهایی است که 10- 20 یا حتی 30 سال پیش ایجاد کرده‌اند. در حقیقت خیلی از ما در کودکی در رابطه با باورها توانایی‌ها و اینکه ما بعنوان یک شخص چه کسی هستیم، تصمیم می‌گیریم و همین سقفی است که ما را کنترل می‌کند. 

  • در خلوت خود تمرین کنید

بگفته رابینز مردم پاداش چیزی را در ملا عام می‌گیرند که سال‌ها در خلوتشان تمرین کرده‌اند. اگر می‌خواهید روزی همانند ملیونرها فکر کنید بایستی هر روز مهارتهایتان را افزایش دهید. 

سعی کنید مهارت‌های خود را در یک حوزه خاص تقویت کنید.. بدون تمرین و تکرار هر روز در آن حوزه هیچ وقت استاد نخواهید شد. آموزش باید برای شما یک برنامه روزمره باشد. چه چیزی را بی وقفه تمرین می‌کنید؟ اجازه ندهید چیزی شما را بترساند. شما باید بخودتان فشار بیاورید. هیچ گاه تسلیم نشوید.  باید به چیزهایی فکر کنید که زمان رسیدن به هدفتان به آنها فکر می‌کنید برای مثال اگر شما الان یک ملیونر بودید به چه چیزی فکر می‌کردید؟

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.