آخرین مقالات

سه رویکرد برای شاد کردن محیط کار

سه رویکرد برای شاد کردن محیط کار

کسب و کار یک فضای بشدت رقابتی است. شما باید بیش ازهرچیز دیگری به دنبال توسعه کسب و کار و افزایش سود باشید. براساس یک مطالعه تنها 30 درصد از کارمندان تمام وقت آمریکا شاد و با کارشان خوشحال هستند. و مابقی؟ با جان و دل کار نمی‌کنند. 16 درصد اصلا خودشان را درگیر نمی‌کنند و با عادات منفی تاثیر بدی بر محیط می‌گذارند درحالیکه 51 درصد باقی‌مانده هم درگیر نیستند و با جان و دل کار نمی‌کنند.

اگر پاسخ شما به این خبر این است که چرا من باید مراقب باشم من مدیر اجرایی یک کسب و کارم و زمین بازی را مدیریت نمی‌کنم این یافته های جدید را در نظر بگیرید که 54 درصد از نیروی کار قصد تغییر شغل دارند.

اگر صاحبان کسب و کار و مدیران در ارتباط با شادی کارمندانشان بی توجه باشند احتمال این هست که درصد قابل توجهی از کارمندان با استعدادشان را از دست دهند. کارمندانی که شاد و متعهداند با احتمال بیشتری خلاق، مشتری‌مدار و پربازده‌اند. چگونه شادی و مسئولیت‌پذیری را ترویج می‌دهید؟ طبق تجربه من تمرکز بر این سه مورد نتیجه‌ی بهتری خواهد داد.

  • نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید

با کارمندانتان با احترام برخورد کنید تا نشان دهید که به عنوان انسان برایشان ارزش قائل هستید. بسیاری از شرکت‌ها با کارمندانشان به عنوان دارایی‌های قابل معامله برخورد می‌کنند که در یک لحظه می‌تواننند آنها را حذف کنند. اگر مراقب کارمندانتان باشید و به صورت روزانه با آن‌ها تعامل کنید به آنها نشان می‌دهید که مراقب تک تک افراد هستید. این کار برایشان الهام‌بخش است و آنها را متعهد می‌کند و نشانگر ارزش آنها برای سازمان است. اگر شما با کارمندتان خوب رفتار کنید او نیز متعاقبا با مشتری خوب رفتار می‌کند و مشتری شادتر خواهد بود و بیشتر از شما خرید خواهد کرد. پس به اجرای صحیح و کامل این سیکل کمک کنید. 

  • امنیت و پرداخت حقوق مناسب

با توجه به سرعت تغییر در دنیای امروز هیچ شرکتی نمی‌تواند امنیت شغلی را تضمین کند، اما شرکت‌ها می‌توانند پرداخت و امنیت بالاتر از متوسط را به کارمندان با استعدادشان داشته باشند. تجربه به من آموخته که در صورت واجد شرایط بودن کارمندتان، می‌بایست 8 تا 10 درصد حقوق بالاتر از متوسط بازار به او پرداخت کنید و در عین حال با تاکید بر این جمله که ما همه باهمیم احساس اعتماد و امنیت بالاتری را در میان کارمندان‌تان ایجاد کنید. این پیام را برسانید که اگر محصولات با کیفیت‌تری ارائه داده و یک قدم در رقابت فراتر روید در آینده هرکس شغل بهتری خواهد داشت. خیلی مهم است که همه بدانند امنیت شغلی چیزی نیست که دیگران آن را ایجاد کنند. هر یک از کارمندان امنیت شغلی‌شان با مشارکت در موفقیت یا عدم موفقیت شرکت تضمین می‌شود. باید این نکته را در ذهن داشته باشند که آینده تک تک آنها در دست خودشان است.

  • فراهم کردن فرصت‌های رشد

آیا فرصتی برای رشد مهارت‌ها و پیشرفت درون سازمان وجود دارد؟ کارمندان باید باور کنند که سازمان به رشد شغلی‌شان و بهبود مهارت‌های فردی آنها کمک می‌کند. اگر کسی حس کند فعالیت روزانه‌اش بی‌ثمر است احساس رضایت شغلی خود را از دست خواهد داد، اما اگر متقاعد شود که شرکت شما مسیری برای توسعه و پیشرفت توانایی‌ها  او دارد احتمالا تعهد و وفاداری بیشتری به شرکت شما خواهند داشت.

مدیران منابع انسانی خیلی موارد بالا را توصیه کردند اما واقعیت این است که مدیران شرکت‌ها به این مسائل توجه زیادی ندارند. همانطور که رقابت برای افراد با استعداد و ماهر شدید شده، حفظ نیروهای فعلی از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.