آخرین مقالات

شش عادت خواب کارآفرینان موفق

شش عادت خواب کارآفرینان موفق

همه‌ی ما بخوبی می‌دانیم که نداشتن خواب کافی برای سلامتی‌مان خطرناک است. بیماری‌های قلبی  عروقی، روانی و کاهش سیستم ایمنی از عوارض کم‌خوابی است. استرس کاری شدید و ساعات کاری طولانی منجر به کاهش ساعات خواب کارآفرینان می‌شود. طبق گفته‌ی لیوا شیز، متخصص خواب حدود هفت تا هشت ساعت خواب شب یکی از عوامل اساسی موفقیت کسب و کار کارآفرینان است. بگفته‌ی این متخصص، خواب عملکرد اجرایی و ناحیه‌ای از مغز را که مسئول تصمیم‌گیری، حافظه، تفکر خلاق و زمان واکنش است تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه هفت عادت خواب مناسب برای موفقیت کارآفرینان توضیح داده شده است.

  • وسایل الکترونیکی را قبل از خواب خاموش کنید

شیوز توصیه می‌کند که یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش کنید چرا که نور این صفحات سلول‌های انتقال دهنده‌ی عصبی را در وضعیت هوشیار نگه می‌دارد. علاوه بر این، اینگونه وسایل هنگامی که نیاز به آرامش ذهنی داریم ذهنمان را فعال نگه می‌دارند. ترجیحا کارهای آرام‌بخش مثل خواندن کتاب و یا صحبت با همسرتان انجام دهید.

  • نگرانی‌های‌تان را بنویسید

اگر قبل از خواب در رختخواب ذهن‌تان درگیر وقایع روزانه است پیشنهاد می‌شود این وقایع را در دفتری یادداشت کنید تا ذهنتان آرام شود.

  • یک محیط خوب و آرام برای خواب انتخاب کنید

مکان خوب برای خواب مکان تاریک، آرام و خنک است. یکی از علل کسل‌شدن در عصر کاهش دمای بدن است. صداها و نورهایی مثل گوشی را که وسوسه‌کننده هستند از خودتان دور کنید.

  • قبل از خواب ورزش کنید

ورزش با آزادسازی سروتونین و دوپامین الگوی خواب سالم را بهبود می‌بخشد. ورزش با تاثیر بر انتقال دهنده‌های عصبی الگوی خواب را منظم می‌کند.

  • از خوردن تنقلات و شیرینی قبل از خواب اجتناب کنید

اگر تمایل ه بخوردن یک خوراکی کوچک قبل از خواب دارید ترجیحا این خوراکی حاوی چربی و پروتئین باشد تا نشاسته و قند، چرا که این مواد قند پایینی داشته و انرژی را به تدریج در ساعات خواب شما آزاد می‌کنند و بالعکس مواد قندی منجر به آزادسازی انرژی خواهند شد و در نتیجه خوابتان را برهم می‌زنند. 

  • رو به نور از خواب بیدار شوید

این موضوع هم در صبح و هم عصر برای عادت خواب مهم است. نور صبح ریتم خواب بدن را مجددا تنظیم می‌کند. بهترین راهکار شروع روزتان نوشیدن قهوه در کنار پنجره‌ای دل‌باز است.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.