آخرین مقالات

مدارج علمی را فراموش و یک کسب و کار را شروع کن

مدارج علمی را فراموش و یک کسب و کار را شروع کن

یکی از دوره‌های درسی که یکی از دوستان صمیمی‌ام در دانشگاه کلمبیا گذراند "تاریخچه حیوانات اهلی شده" بود که کمک هزینه درسی به مبلغ 40000 دلار به ازای هر سال داشت. ده سال از فارغ التحصیلی وی می‌گذرد و اکنون در یک شرکت حسابداری کار می‌کند و تا به امروز بدهکار است! در واقع دوره تحصیلی او با عنوان "حیوانات اهلی" هیچ تاثیری در موقعیت کنونی یا موقعیت‌های دیگر مربوط به حرفه اش نداشت. سیستم آموزشی ما ناکارآمد است. کارآفرینان زیادی در حال تلاش برای بهبود این مدل و استفاده از روش‌های دیگر هستند. آن‌ها اینکار را با استفاده از آموزش های آنلاین، bootcamp (دوره‌های کوتاه و دقیق و فشرده آموزش مهارت) و دوره های  مهارتی انجام می دهند (از جمله یکی از پروژه های من Intangibly).

من اخیرا با دو نفر کارآفرین جوان پرانگیزه در فیس بوک صحبت کردم. این دو شخصیت برادر و خواهر بوده و در حال انجام تجارت دومشان هستند.

برندان اپان و آشلی اپان بنیانگاران  In/Spree هستند. از آن ها درخواست کردم نگرششان نسبت به عناوین موجود در جدولم را با توجه به تجربه‌شان بیان کنند.

برندان اولین تجارتش را در 15 سالگی اش آغاز کرد. او درب خانه تمامی همسایگان می رفت تا درختانش را بفروشد. اینکار از جمله مشاغل سخت زمان خودش بود. او در سال 2011 یک وب‌سایت معماری و طراحی طراحی کرد. او توضیح می‌دهد که من برای یادگیری معماری به کالج رفتم و برنامه وبلاگ برای من عالی بود تا افکارم را در رابطه با معماری و طراحی کنار هم قرار بدهم. در همان زمان خواهرم اشلی یک وبلاگ مد قوی ساخت. من فکر کردم این ایده خوبی است که وبلاگهای‌مان را ترکیب کنیم و یک وبلاگ "سبک زندگی" درست کنیم که ترکیبی از مد، طراحی و معماری باشد. وبلاگ ما شروع به رشد کرد و ما متوجه علاقمندی بسیاری از مخاطبان‌مان به خرید از وبلاگمان شدیم.

In/Spree  این امکان را پدید آورده که تنها با مراجعه به یک وبلاگ اجزای لازم برای ساخت سبک دلخواه خود را بخرید.

اشلی در 15 سالگی نخستین کسب و کار خود را راه‌اندازی کرد. او کیف‌های دستی طرح قدیمی یا تخریب شده را می‌خرید و تعمیرشان می‌کرد و به قیمت دو سه برابر می‌فروخت. او اکنون دانشجوی کالج هست اما کشمکش اولیه بین کارآفرینی و دانشگاه را تجربه کرد. در ادامه دلایل اولویت شروع تجارت بر دریافت مقالات علمی را بررسی می‌کنیم.

شبکه

شروع موفق یک تجارت نیازمند یک شبکه افزایش یافته است. براندن توضیح می‌دهد که من افراد زیادی را ملاقات کردم که کارهای عجیبی انجام دادند درهای بسته را باز کردند آن ها افراد جدیدی را دیدند و از آن ها درس گرفتند.

قوانین ترکیب

تجربه، پول، تجارت. شروع در سال های اولیه ارزش ترکیبی را که هر تاجری نیاز دارد فراهم می‌کند. هرچه زودتر شروع کنید این متغیرها بیشتر ترکیب می‌شوند.

تجربه عملی

اشلی معتقد است که تجربه از تئوری پیشی می‌گیرد. شما بیشتر از پایه‌گذاری یک تجارت تا خواندن در رابطه با آن یاد می‌گیرید.

استقلال 

شروع و ساخت یک تجارت فرصت کنترل سرنوشت را به شما می‌دهد.  در تجارت می‌توانید ساعت های خودتان را تنظیم کنید و یا هر آن مقداری که می‌خواهید کار کنید و حقوق داشته باشید. گزینه دیگر این است که صبح ساعت هفت بیدار شده و به کلاس فیزیک بروید و در ادامه مابقی عمر را برای بقیه کار کنید. تصمیم با خودتان است!

گرفتن مدرک را به تعویق بنداز

hشلی و برندان بر این باورند که دانشگاه رفتن را می‌توان به تعویق انداخت اما شروع یک کسب و کار جدید اینطور نیست. اگر یک تجارت یا نیازی در جایی احساس می‌کنید دقیقا باید دانشگاه را به همین دلیل ترک کنید چون فرصتی پیشرو دارید که نمی‌توانید منتظر بمانید و باید آن را با تمام وجود دنبال کنید.

ریسک‌های محدود شده

به گفته این دو نفر ریسک‌های محدود شده در جوانی برای شروع تجارت یک تفاوت کلیدی است.

وقتی که هنوز خانواده‌ای تشکیل نداده‌اید یا وقتی زندگی در خانه به شما در داشتن شرکتی بدون استرس صورت‌حساب و مسئولیت‌های خارجی کمک می‌کند کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. این سناریو ایده‌آل  بوت استرپ است.

کارآفرینان و کارمندانی در جهان هستند. هیچ کس برای هر دو این کارها آفریده نشده است.

 

منبع: www.entrepreneur.com 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.