آخرین مقالات

معرفی دو پلتفرم نوآوری باز ۱

معرفی دو پلتفرم نوآوری باز ۱

امروزه اینترنت راه‌های ارتباطی ما را دموکراتیک کرده و به سازمان شما در در زمینه نوآوری کمک‌های موثری می‌کند. سازمان‌ها و شرکت‌های در پی شتابدهی به نوآوری‌های در بیرون و داخل سازمان هستند. از آنجا که مولفه‌های بسیاری برای آموختن در خرد جمعی وجود دارد امروزه افراد بسیاری از جمله مشتری‌های سازمانتان می‌توانند به شما در مسیر نوآوری و ایجاد محصولات جدید کمک کنند. یک اقیانوس‌شناس جمله‌ای زیبا در این مورد دارد که در آن می‌گوید " اکتشاف موتوری است که باعث تحریک برای نوآوری شده و نوآوری باعث رشد اقتصادی می‌شود، پس بیایید شروع به اکتشاف کنیم".

پلتفرم‌های بسیاری در زمینه نوآوری باز وجود دارد، پلتفرم‌های زیر در راه نوآوری باز و جمع‌سپاری کمک‌ها و خدمات شایانی را ارائه می‌دهند.

 

پلتفرم Chaordix

نحوه کار: این پلتقرم متخصص در نوآوری جامعه و فعال‌سازی جمعیت است و از جمع‌سپاری (Crowdsourcing) برای کمک به سازمان‌ها برای تعامل اجتماعی پایدار و پیش‌بینی هوشمند در مورد فناوری‌هایشان استفاده می‌کند. این فرآیند می‌تواند موجب انتقال ایده‌ها، بینش و خرد جمعی به سازمان‌های مورد نظر شود. با کمک این پلتفرم قادر به ایجاد ارتباط و همکاری با مشتریان، کارکنان و سایر افراد مورد نظرتان خواهید شد. از جمله امکانات این پلتفرم عبارتند از:

1) طراحی بصری: طراحی این پلتفرم بسیار جذاب بوده و در ذهن مخاطب می‌ماند و این امکان وجود دارد که با توجه به آرم و برند شرکت تغییراتی در رابط کاربری برنامه ایجاد کرد. این بخش دارای زیر بخش‌هایی مانند: Primary Focus Area، Quick Question، Featured Crowed Submission و Diverse Activity Types می‌باشد.

- تجزیه و تحلیل داده‌ها: این بخش یکی از بزرگترین مزیت‌های این پلتفرم است. ایجاد داده و تحلیل آن مشخص می‌کند چه اتفاقاتی در حال وقوع است و روندهای موجود و فرصت‌های پیشرفت را مشخص می‌کند. این بخش دارای زیر بخش‌های زیر است:

- Real time community health dashboard: این بخش اطلاعات مختلفی را در مورد عملکرد کاربران در اختیار مدیر قرار می‌دهد و مدیر می‌تواند معیارهای مورد نظر خود و وضعیت آن‌ها را ردیابی کند و داده‌های مورد نظر را در اختیار داشته باشد.

- Comprehensive reporting: با گزارشات این بخش مدیر می‌تواند از سطح نوآوری در سازمان خود مطلع شود. از جمله قابلیت‌های این زیر بخش ایجاد گزارش‌های فوری (لحظه‌ای) و همچنین گزارش‌های تحلیل همراه با پیش‌بینی و یکسری توصیه‌ها می‌باشد.

- امکان ایجاد ارتباط: رشد یک جامعه زمانی اتفاق می‌افتد که ایجاد ارتباط در آن ساده باشد. در این پلتفرم افراد مجموعه کاملی از گزینه‌های ارتباطی را برای ایجاد ارتباط در سطوح مختلف در اختیار دارند. از جمله این امکانات عبارتند از: کافه جامعه (جهت بحث و تبادل نظر همگانی)، نظردهی در مورد فعالیت‌ها و پیام‌دادن به صورت مستقیم.

- داشتن روش‌های (متدولوژی‌های) نوآوری برای کسب و کار: روش‌های موجود در این پلتفرم توسط بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی مورد آزمون قرار گرفته و عملکرد درخشانی از خود نشان داده‌اند. اساس روش این پلتفرم به شرح زیر است:

1) ابتدا با بررسی فعالیت‌های شما، به درکی از نحوه فعالیت‌ها و مشکلات موجود می‌رسد.

2) با همکاری با افراد سازمان شما و در کنار آن‌ها یک جامعه را تشکیل می‌دهد تا این جامعه الهام‌بخش محصولات جدید، خدمات و بازاریابی بهتر باشد.

3) یک ایده خوب زمانی می‌تواند رشد کند که مفاهیم و نمونه‌های اولیه آن از لحاظ پارامترهای بازاریابی (داشتن بازار) عملکرد خوبی داشته باشند و این پلتفرم به بهینه‌سازی ایده‌ها در راستای این هدف می‌پردازد.

4) این پلتفرم بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی را برای معرفی یک ایده به دنیا اتخاذ می‌کند.

5) این پلتفرم به سطح تعاملات موجود در جامعه شما توجه کرده و در جهت بهبود آن تلاش می‌کند.

مطالعه موردی: شرکت American Airlines از این پلتفرم برای فهمیدن تجربیات سفر مسافران و سفر با این خط هواپیمایی استفاده کرد. این پلتفرم به این شرکت کمک کرد تا نقاط ضعف و قوت تجربه سفر مسافران را پیدا کرده و حوزه‌های جدیدی را برای توسعه محصولات و سرویس‌های خود پیدا کنند.

برخی از مشتری‌ها: شرکت Americal Airlines، دانشگاه VIA، شرکت Lego، شرکت HTC و شرکت IBM.

 

پلتفرم Spigit

نحوه کار: افراد حاضر در این پلتفرم با کسب‌و کار فعلی شما آشنا هستند پس شما می‌توانید ایده‌های ارزشمندی برای توسعه محصولات و نوآوری از آن‌ها دریافت کنید. افراد حاضر چه کسانی هستند؟ این افراد جامعه‌ای تشکیل شده از کارمند، شریک و مشتری هستند که تعداد فکرهای بیشتر برای نگاه سطح بالا به چشم‌انداز شرکت شما در اختیارتان می‌گذارند و شما می‌توانید ایده‌های جدید را شناسایی و تمرین کنید. این پلتفرم به شرکت‌‌ها در اختراع محصولات جدید، ایجاد وفاداری در مشتریان و حذف فرآیندهای بی‌فایده کمک می‌کند. این پلتفرم از علم جمعیت و داده‌های بزرگ استفاده کرده و به شرکت‌ها در شناسایی ارزشمندترین نوآوری‌ها کمک می‌کند. از مزیت‌های مهم این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) ابزار نوآوری که در هر جا در اختیار تمام افراد است: پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برترین ایده‌ها از جاهایی که اصلا انتظارش نمی‌رفته بوجود آمده‌اند. این پلتفرم دارای نسخه‌ای مخصوص موبایل بوده و همزمان 11 زبان را پشتیبانی می‌کند که باعث ارتباط با تمامی افراد اعم از کارمندان، مشتری و افراد مرتبط در سطح جهان و در تمامی زمان‌ها می‌شود.

2) تمرکز بر روی ایده‌های عملیاتی: مدیریت نوآوری هنگامی تاثیرگذار است که افرادی که آشنایی کافی با کسب‌و‌کار مورد نظر را دارند در فرآیند‌ها شرکت کنند. این پلتفرم با ایجاد مکانیزمی مبتنی بر بازی (Game) باعث ایجاد حس خوشایند در کاربر می‌ود و البته با استفاده از الگوریتم‌های بسیار پیشرفته بهترین ایده‌ها را برای شما انتخاب می‌کند.

3) تبدیل ایده‌ها به نتایج: داشبود مدیریت نوآوری این پلتفرم با ارایه داده‌های بصری ایجاد شده از خرد جمعی، ایده‌های با ارزش را برای شرکت‌ها مشخص می‌کند تا سریع‌تر به اجرای آن‌ها بپردازند. با استفاده از این پلتفرم اگر شرایط کسب‌و‌کار و یا نوآوری‌ها تغییر کرد به علت بانک کامل ایده‌هایی که این پلتفرم ایجاد می‌کند شرکت‌ها می‌توانند سریع‌تر ایده جدیدی را جایگزین کسب‌و‌کار قبلی کنند.

4) نوآوری جمعیت مقیاس‌پذیر: یک پلتفرم نوآوری باید به شما کمک کند تا ایده‌های نامعقول و ناپخته (دارای نویز) را از ایده‌های معقول جدا کرده و تشخیص دهید. این پلتفرم با استفاده از الگوهای اختراعی خود، ایده‌های ارزشمند را در صدر قرار می‌دهد تا شرکت‌ها اطمینان داشته باشند که از طرح‌های مقیاس‌پذیر و مفید بهره می‌برند.

5) ساخته شده تحت استاندارهای امنیتی: این پلتفرم دارای استانداردهای امنیتی بوده و دسترسی به اطلاعات در آن کاملا مهیا است. این شرکت دارای 4 دیتا سنتر جهانی این شرکت، امنیت و در دسترس بودن همیشگی داده‌ها را تضمین می‌کند.

مطالعه موردی: این پلتفرم در یک مطالعه Citibank به نام "چالش آینده بانک‌داری" که در آن بیش از 46000 از کارکنان شرکت کردند و در بخش اول 2000 ایده ثبت گردید. با استفاده از پلتفرم مقیاس‌پذیرشان توانستند ایده‌های جمع‌سپاری را در مقیاس جهانی و به 11 زبان دریافت کنند.

 

برخی از مشتری‌ها: شرکت AT&T، Citibank و شرکت Siemens 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.