آخرین مقالات

پنج تکنیک که بازده شما را افزایش می‌دهند

پنج تکنیک که بازده شما را افزایش می‌دهند

یکی از سوالات همیشگی این است که "چگونه می‌توانیم روزی پربارتر داشته باشیم؟"

هر شخصی تلاش می‌کند تا در طول روز کارهای خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. میلیونها  توصیه برای افزایش بهر‌وری وجود دارد اما در ادامه در ارتباط با پنج راهکار صحبت می‌کنم که تجربه شخصی خود من بوده است.

  1. زود رسیدن و دیر رفتن

زندگی در یک شهرستان متراکم مثل شیکاگو به من آموخت که اگر کارم را قبل از سایر افراد شروع کنم می‌توانم در زمان صرفه‌جویی کنم چون به ترافیک برنخوردم و فورا به کارهای مهم می‌رسم. ماندن در ترافیک نه تنها مانعی برای پیشبرد کارهایتان است بلکه ناامیدکننده بوده و برای مابقی روزتان اثر منفی خواهد داشت. اگر پایان روز نیز اینطور طی شود نتیجه‌ی یکسانی خواهد داشت. تواناییتان در ذخیره‌ی این زمان‌ها نه تنها سطح بهره‌وری‌تان را افزایش می‌دهد بلکه به شما کمک می‌کند تا نوآور و مولدتر باشید. زود رسیدن و دیررفتن می‌تواند عامل مهمی برای تفاوت‌ شما با سایر رقبا باشد.

  • برای هر روز از شب قبل برنامه‌ریزی کنید

این تکنیک از همه مواردی که در این مقاله به آنها پرداخته‌ام مهمتر است. اگر فقط 15 دقیقه قبل از خواب را برای نوشتن لیست کارها و الویت‌هایتان اختصاص دهید روزتان را با برنامه آغاز خواهید کرد. پس از آنکه من لیست کارهایم را نوشتم مهمترین کارها را با نشانه‌ مشخص کردم، کارهایی که برای دستیابی به اهداف بزرگم ضروری بودند.

  • ترک محیط کار برای صرف ناهار

این مورد بسیار کوچک اما موثر برای افزایش بهره‌وری است. بیرون رفتن برای ناهار سطح استرستان را کم می‌کند، خلاقیتتان را افزایش می‌دهد و به شما در تمرکز مجدد بر کارهایتان کمک می‌کند. من معمولا یک پیاده‌روی کوتاه انجام می‌دهم و در ارتباط با مابقی روزم فکر می‌کنم.

  • به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌ها

به نظر واضح است. اما در این دوران هرجایی حواس پرتی رخ می‌دهد. اگر کارتان با کامپیوتر است همیشه یک وسوسه‌ای برای بررسی رسانه‌های اجتماعی و گشت و گذار در اینترنت وجود دارد. هنگامی که زمان کار است فقط به کار فکر کنید. اگر امکانش هست درب را بسته و یک تابلو با عنوان "مزاحم نشوید" روی درب نصب کنید تا همکارانتان در جریان قرار بگیرند. در هر شرکت کارمندانی یافت می‌شود که مایل به صحبت در ارتباط با برنامه‌های شب قبل تلویزیون به جای کارهای مهم هستند. تواناییتان برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌ها تا حد امکان می‌تواند بهره‌وریتان را افزایش دهد.

  • حرکت به سمت اهداف در همه‌ی زمان‌ها

بعد از آنکه بزرگترین اهداف مدنظرتان را چیدید آن‌ها را همیشه جلوی چشمتان داشته باشید. من یک لیست از اهدافم را در تلفن همراهم ذخیره کردم یک نسخه از آن را در جیبم و یکی هم در دفترچه یادداشتم دارم. هدف اصلی این است که اهدافتان را در جاییکه بیشترین برخورد را در روز دارید داشته باشید. من وقتی چشمم به آن لیست اهدافم می‌افتد انگیزه‌ی زیادی پیدا می‌کنم.

 

خودتان را به عنوان بهره‌ورترین انسان تجسم کنید. چه احساسی دارید؟ بیشتر زمانتان را صرف چه کارهایی می‌کنید؟ فلسفه‌ی عملکرد شخصیتان چیست؟ با خودتان رقابت کنید تا متوجه تواناییتان شوید. از آن لذت ببرید و آن را به صورت یک بازی ببینید.  همیشه سعی در پیشی گرفتن از گذشته کنید. هر روز پیگیر نتایج و کارهایتان باشید تا فرد سازنده‌ای باشید. موفقیت‌های کوچک روزانه در نهایت زندگی شما را متحول خواهد کرد.'

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.