آخرین مقالات

پنج راه‌کار برای کارآفرینان تا استعدادهای بالقوه صنعت خود را کشف کنند

پنج راه‌کار برای کارآفرینان تا استعدادهای بالقوه صنعت خود را کشف کنند

معمولا شما شکایات دیگران را در ارتباط با میزان درآمدشان که پاسخگوی هزینه‌هایشان نیست، می‌شنوید. در اکثر موارد این مشکل از افراد نیست و به همین دلیل بعضی افراد چند شغله‌اند تا نیازهایشان را رفع کنند. بدتر از آن افرادی است که آنها واقعا مهارت‌های خوبی دارند، ولی نمی‌توانند شغلی با درآمد مناسب پیدا کنند. هرچند این بدین معنا نیست که هر شخص با مهارتی برای کسب و کار شما مناسب است. به عنوان یک صاحب کسب و کار شما می‌بایست افراد خبره را استخدام کنید. کارمندانی سازگار با صنعت که در پیشرفت کسب و کارتان به شما کمک کنند. موفقیت طولانی مدت شرکت شما وابسته به پتانسیل نیروهای انسانی شماست. استخدام افراد مناسب، با جست و جوی در وبسایت‌های کاریابی ممکن نیست. در این مقاله قصد داریم تا راه‌های غیرمتعارف برای جست و جوی افراد با استعداد برای کسب و کارتان پیشنهاد دهیم که بهتر از و اگهی شغلی بوده و احتمال موفقیت بیشتری به همراه دارد. 

  • کارمندان شما یک تیم منبع انسانی(HR) قوی هستند 

شما می‌بایست یک تیم اختصاصی برای بخش منابع انسانی شرکت خود داشته باشید اما برای بهبود فرآیند استخدام باید تمامی کارمندان فعلیتان را در راستای کمک به استخدام افراد جدید تشویق کنید. می‌توانید یک جایزه برای یافتن یک مورد کارمند خوب قرار دهید و این جایزه تا مدت‌ها (مثلا شش ماه) ادامه داشته باشد. به آنها آزادی فکر در استراتژی استخدامشان بدهید. مهم نیست که کارمندان شما از روش‌های زبانی و یا شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، مساله مهم این است که در نهایت باید گروهی از افراد با استعداد و علاقمند برای استخدام به شما مراجعه کنند. اگر شما احساس ماجراجویی و خلاقیت بیش از حد معمول دارید می‌توانید مشتری‌هایتان را به کار آورده و به آنها انگیزه دهید. هرچند شما باید فقط به مشتریان وفادارتان اعتماد کنید،کسانی که کسب وکارتان را می‌شناسند و قدردان پیوستن افراد با استعداد به کسب و کار شما هستند.

  • سرمایه‌گذاری در برنامه کارآموزی

راهی قوی برای شناسایی افراد با استعداد قبل از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، روش کارآموزی است. ایجاد یک برنامه کارآموزی کارساز برای درخشانترین و هوشمندترین دانشجویانی که به دنبال شغل در صنعت شما هستند، می‌تواند راه‌کاری مناسب جهت تقویت ساختار نیروی انسانی شرکت شما باشد.

برای اجرای برنامه کارآموزی کارساز می‌بایست بررسی کنید که چرا این افراد در حین تحصیل به دنبال شغل هستند؟ وقتی که به انگیزه آنها پی ببرید می‌توانید کارهایی متناسب با شخصیت کاری‌شان به آنها محول کنید. پس از فارغ‌التحصیلی این فرصت را دارید که با استعدادترین‌ آنها را گلچین کنید. 

  • جست و جوی دقیق‌تر در بخش‌ها و انجمن‌های محلی مربوط

مسلما بهترین مکان برای یافتن کارمندان متخصص خود صنعت است. هر صنعتی اتحادیه‌ها و سازمان‌ها و بخش‌های خودش را دارد. صنایع معمولا برنامه نشست سالیانه به منظور تدوین اساس‌نامه‌ها و قوانین مربوط به انجمن‌ خود برگزار می‌کنند. مواردی را که به کسب و کار شما مربوط می‌شود را دنبال کنید. در این جلسات و نشست‌ها بهترین استعدادهای مربوط به کسب و کار شما حضور دارند.

  • نگاهی به درون شرکتتان

گاهی اوقات بهترین پاسخ برای نیاز شما به استخدام در داخل شرکت است. به همین دلیل سعی کنید که در ارزیابی عملکرد کارمندان خود دقت بالایی داشته باشید. گاهی اوقات می‌بینید که افراد با استعدادی که به دنبالشان هستید در شرکت خودتان مشغول به کار هستند.

  • هدفگیری کارمندان رقیب 

 

کارمندان بهترین رقبای شما استعداد، اطلاعات صنعتی، تجربه، اخلاق کاری و استعدادهایی که شما به دنبال آن هستید را دارند. سعی کنید هنگام استخدام همیشه نیم‌نگاهی به کارمندان رقبای خود داشته باشید.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.