آخرین مقالات

چند نکته عجیب و غریب در مورد زندگی الون ماسک

چند نکته عجیب و غریب در مورد زندگی الون ماسک

الون ماسک یکی از بزرگترین متفکران و نوآوران دنیای امروز در طول زندگی خود همیشه راه‌های زیرکانه‌ای برای کسب درآمد پیدا می‌کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی از کالج راه کارآفرینی را به جای انتظار برای استخدام در یک شرکت برگزید. شور و هیجان زیاد برای ماسک الهام‌بخش بوده و او امروز شرکت‌ها و پروژه‌های مختلفی را در زمینه اتومبیل‌های برقی و اتوماتیک، اکتشافات فضایی و مهاجرت به مریخ، انرژی خورشید و هوش مصنوعی مدیریت می‌کند. در ادامه حقایق و حکایت‌هایی در ارتباط با ماسک آمده که تصویری از یک مهندس چند رشته‌ای غیرعادی ترسیم می‌کند.

  • پدر و مادرش فکر می‌کردند ممکن است ناشنوا باشد

در کودکی هنگامی که والدینش با او صحبت می‌کردند به فاصله دور خیره می‌شد و همین باعث شد فکر کنند در شنوایی مشکل دارد. پزشکان لوزه سوم او را برداشتند اما هیچ تفاوتی ایجاد نشد. در نهایت مشخص شد که او فقط در حال خیال بافی بوده. به گفته مادرش او به تخیلاتش می‌رفت و می‌دیدید در یک دنیای دیگر است. الان دیگر رهایش می‌کنم و می‌دانم در حال طراحی موشک و یا چیز جدیدی است.

  • در کودکی مورد خشم و اذیت شدید بوده

دوران کودکی و نوجوانی ماسک در آفریقای جنوبی سپری شد، همکلاسی ماسک به طرز بدی او را اذیت می‌کرده و کتکش می‌زده. همین امر باعث شد در سن 41 سالگی او مجبور شد برای رفع انحراف پرده ‌بینی تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در طول دوران بهبودی‌اش ایده‌های تسلا را توییت می‌کرد درحالیکه درحال درمان بود.

  • او یک بازی ویدیوئی را در سال 1984 نوشت و بفروش رساند

بازی ویدئویی او Blastar ، Musk و پس از آن 12 نامگذاری شد. موضوع بازی نابود کردن یک کشتی بیگانه مملو از سلاح‌های کشتار جمعی است. با اینکه یک بازی خیلی ساده است اما فراموش نکنید که توسط یک کودک زیر 13 سال و حدود 33 سال پیش ساخته شده است.

  • هزینه‌هایش در زمان کالج را با برگزاری جشن‌ها بدست می‌آورد

درحالیکه در دانشگاه پنسیلوانیا درس می‌خواند جلساتی برای کارآفرینان در خانه برگذار می‌کرد و با کمک درآمد حاصل از آن اجاره بهای خانه‌اش را می‌پرداخت. وی و همکاراش تنها ساکنان اتاق‌های 10 نفره بودند و دیوارها را با کیسه‌های زباله سفید و پنجره را با کیسه زباله مشکی پوشانده بودند. ماسک همیشه در وقایع هوشیار بود تا همه چیز را تحت کنترل خودش داشته باشد. یکبار حتی مادرش مسئول گرفتن بلیط‌های جشن دم در بود!

  • دانشگاه را ترک کرد

در سال 1995 ماسک در رشته فیزیک در دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد. طی مدت دو روز متوجه شد اینترنت امید بیشتری برای تغییر جامعه دارد و تصمیم گرفت دانشگاه را ترک کند.

  • او پدر پنج فرزند است

ماسک از همسر سابقش جاستین ویلسون پنج فرزند دارد. 

  • شکست‌ها را پشت سرمی‌گذاشت

درمیان شکست‌های بزرگ اقتصادی و طلاق سنگینی که داشت، بدون کمک از دوستان ثروتمندش زندگی می‌کرد. آخرین پول باقی مانده برایش (35 دلار) را در تسلا سرمایه‌گذاری کرد و سهامش در شرکت را حفظ کرد. علی‌رغم اینکه پول نقد نداشت. تسلا امروز بیش از 33.4 میلیارد دلار ارزش دارد درحالیکه ماسک طبق آمار مجله فوربس به تنهایی 12.7 میلیارد دلار ثروت دارد.

  • او یکی از صاحبان اتومبیل‌های جیمزباند است

در سال 2013 ماسک 886 هزار دلار در یک مزایده برای ماشین زیردریایی لوتوس اسپریت فیلم 007 "جاسوسی که مرا دوست دارد (1977) " پرداخت کرد. از طریق روابط عمومی تسلا، ماسک به جاوپنیک گفت خیلی جالب است که یک کودک در آفریقای جنوبی فیلم "جاسوسی که مرا دوست داشت" را تماشا کند. من لوتوس اسپریت را در کنار اسکله راندم ولی دکمه‌ای که با کمک آن ماشین تبدیل به یک زیردریایی می‌شد را پیدا نکردم. من ابتدای کار ناامید شدم ولی قصد دارم که ماشینی را که خریدم با موتور الکتریکی تسلا ارتقا دهم و قصد دارم دکمه تبدیل به زیردریایی آن را فعال کنم!

  • داشتن ایده برای مدل پنجم حمل و نقل

تمدن بشری، هواپیما و ماشین و قطار و قایق را توسعه داده است. اما ماسک نوع پنجم حمل و نقل را در ذهن دارد. بگفته‌ی خودش سریعترین راه رسیدن به سواحل کالیفرنیا است، سقوط نمی‌کند، برای آب و هوا ایمن ضرری نداشته و در کمتر از سی دقیقه مسافران را از لوس آنجلس به سانسفرانسیسکو می‌رساند. به لحاظ انرژی هم می‌تواند کارآمد باشد و حتی با کمک پنل‌های خورشیدی انرژی بگیرد که هزینه‌اش خیلی کمتر از بلیط هواپیما خواهد شد.

  • پیشنهاد بمباران اتمی در مریخ را داد

در سپتامبر 2015 استافن کولبرت از مهمانش یعنی ماسک پرسید که نظرش در ارتباط با سکونت روی مریخ و مهاجرت به آن را بیان کند. ماسک گفت که در نهایت شما می‌توانید مریخ را به سیاره‌ای همچون زمین تبدیل کنید و گرمش کنید. هنگامی که میزبان از او خواست با جزئیات بیشتری توضیح دهد پاسخ داد که دو راه کند و سریع در پیش دارید. راه سریع آن رهاکردن بمب هیدروژنی در قطب است و در نهایت توضیح داد که ایده‌اش ساخت دو خورشید نزدیک مریخ از طریق همجوشی هسته‌ای است.

  • پوشش دنیا با اینترنت مبتنی بر فضا

در 15 نوامبر 2016    SpaceX  اجازه پرتاب 4425 ماهواره که اینترنت را در سراسر دنیا پوشش دهند کسب کرد. اکنون بیش از 4000 ماهواره فعال و غیرفعال دور زمین قرار دارند.

  • قصرهایی از کالیفرنیا به ارزش 70 میلیون دلار را خریداری کرد

یکی از این قصرها برای او کافی نبود و الان صاحب 5 قصر در جنوب کالیفرنیاست که بیش از 70 ملیون دلار ارزش دارند. یک تصویر فضایی از خانه ماسک نشان می‌دهد که صفحات خورشیدی بزرگی در آنها وجود دارد. 

  • او معتقد است هوش مصنوعی بزرگترین تهدید انسانی است

ماسک از پیشرفت  بدون کنترل هوش مصنوعی به شدت نگران است. او معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند باعث انقراض بشر شود. در مصاحبه با Vanity Fair ماسک توضیح داد که مساله قدرت ربات‌ها نیست بلکه الگوریتم‌های کامپیوتری و یادگیری آن توسط ماشین است که می‌تواند نسل بشر را منقرض کند. ماسک تنها کسی نیست که از قدرت هوش مصنوعی می‌ترسد رهبران تکنولوژی دیگر مانند هاوکینگ و بیل گیتس نیز از این موضوع نگران‌اند.

  • عادت به نوشیدن 96 اونس نوشابه رژیمی همراه با قهوه

در دوره‌ای از زندگی خود ماسک روزانه هشت قوطی نوشابه رژیمی و چند فنجان قهوه می‌نوشیده است. او برای اینکه هوشیار و متمرکز باشد و کارهای تسلا را پیش ببرد این حجم از کافئین را وارد بدن خود می‌کرد. احساس می‌کردم دید بیرونی‌ام را از دست دادم و خیلی ترسیده بودم. طبق تحقیقات کلینیک مایو مصرف بیش از 400 میلی گرم کافئین برای بزرگسالان در روز خطرناک است.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.