آخرین مقالات

چگونه می‌توانم سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر صحیح و درستی را برای خودم شناسایی کنم؟

چگونه می‌توانم سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر صحیح و درستی را برای خودم شناسایی کنم؟

به منظور جذب سرمایه، به طور کلی تقریبا سه راه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تازه‌کار (نانوفناورانه یا غیره) وجود دارد. این سه راه عبارتند از:

  1. تامین بودجه دولتی
  2. وام بانک
  3. فروش سهام

در جستجوی شما برای یافتن شرکت یا صندوق سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر "صحیح و درست"، شما در ابتدا باید همه منابع اطلاعاتی خود را جستجو کنید تا بتوانید به چند سوال اساسی زیر پاسخ دهید:

  • آیا سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر تجربه قابل توجهی در صنعت من دارند؟
  • آیا روند اثبات شده‌ای جهت رسیدن به موفقیت وجود دارد؟
  • چه شرکت‌هایی آن را در سهام و دارایی خود دارند؟ این شرکت‌ها از نظر تجاری‌سازی و سودآوری در چه جایگاهی قرار دارند؟
  • آیا درهای آن برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا باز است؟ یا تنها در مرحله آخر (زمانی که مشتریان بالقوه‌ای برای محصولات یا فرآیندهای آزمایش‌شده وجود دارند) سرمایه‌گذاری می‌کند؟ آیا هیچ رقیب بالقوه‌ای در پورتفولیوی سرمایه‌گذاری‌شده آن وجود دارد؟

شما باید به تمام این موارد فکر کنید. بیشتر این اطلاعات را می‌توان به آسانی از اینترنت دریافت نمود (به خصوص در وب‌سایت سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر بیشتر این اطلاعات وجود دارند). با مقایسه این موارد در برابر افق خود، شما باید قادر باشید لیست سرمایه‌گذاران بالقوه خود را محدود کرده و به تنها چند کاندید کاهش دهید.

نکته عملی: برای دستیبابی به فهمی عمیق‌تر، ممکن است شما بخواهید با چند شرکت پورتفولیو که توسط سرمایه‌گذران ریسک‌پذیر اداره می‌شود، تماس برقرار نمایید. شما همواره می‌توانید لیستی از شرکت‌های پورتفولیو در وب‌سایت سرمایه‌گذاران پیدا کنید. از طریق صحبت با شرکت‌ها، شما ممکن است قادر به یافتن تجارب واقعی بیشتری از آن‌ها (در ارتباط با شرکت سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر خاصی) باشید.

منبع: www.nanowerk.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.