آخرین مقالات

کتاب هایی که ۱۱ کارآفرین توصیه می‌کنند

کتاب هایی که ۱۱ کارآفرین توصیه می‌کنند

کارآفرینان هوشمند هنگام رشد شرکت‌شان از نگرش‌های مختلفی الهام می‌گیرند. این کار بسیاری ارزشمند است. یکی از ساده‌ترین و موثرترین کارها خواندن کتاب از نویسندگانی با نگرش متفاوت نسبت به شما است.

خواه کتاب جدید یا تاریخی یا کاملا علمی باشد. بنیانگذاران موفق کتب مختلفی را در ذهن دارند و مطالعه آن را به هرکسی توصیه می‌کنند.

۱. در مواجه با سختی ها نگرش مثبت داشته باشیم.

کارآفرین: مریل استابز

کتاب:  دنی قهرمان دنیا نوشته رود هالد (Roald Dahl's Danny the Champion of the World

من بطور معمول کتاب‌های کودکان را دوست دارم و بنظرم خیلی از کتاب‌های کودک برای بزرگسالان نیز مناسب‌اند. این مورد فقط یک کتاب داستان نیست بلکه مطالعه‌‌ای جامع از ارتباط مادر و پسر است. علاوه بر این کارآفرین می‌تواند برخورد دنی (شخصیت کتاب) و پدرش را داشته باشد. رفتارهایی که همیشه برای من الهام بخش بوده‌اند. در حالیکه نقشه‌کش و دقیق بودند، همکاری و رفاقتی بین آن‌ها بود که خیلی مهم‌تر از اجرای دقیق طرح برنامه‌ریزی شده‌شان بود. من سعی در بخاطر سپردن این رفتار داشتم برای مواقعی که کارها طبق پیش‌بینی‌هایم پیش نمی‌روند.

۲. در مبارزه با تفکرات منفی

کارآفرین: جسیکا دیلوهریم

کتاب:  هوش مثبت نوشته شیرزاد چامینه (Positive Intelligence by Shirzad Chamine)

در این کتاب ده‌ها تحقیق برای نشان دادن چگونگی تغییر افکار منفی به روش‌های قدرتمند و متدهای تفکر و اجرا کردن ایده‌ها گردآوری شده است. آنچه که در این کتاب به عنوان روانشناسی مثبت معرفی شده به این معناست که هرچقدر شما به مغزتان مثبت فکر کردن را بیاموزید احساس شادی بیشتری خواهید داشت. این جمله برای من اینطور مفهوم شد که هر روز برای چند ساعتی ذهنم را برای شارژ و تمرکزکاملا آرام کنم.

۳. چگونه احساسات بر کار ما تاثیر گذارند؟

کارآفرین: اورن فرانک

من کتابی بنام تفکر سریع و آهسته (Thinking Fast and Slow by Daniel Kahneman ) را توصیه می‌کنم. نویسنده این کتاب اولین و تنها فیزیولوژیست که موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد شده است. نظریه‌ این دانشمند که منطبق بر آن مردم، احساسات و روابط نقش بسیار تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های ما دارند در این کتاب آمده است. این موارد مکانیزم‌های مهمی در مورد پذیر‌‌ش بودن مسایل هستند. این مهمترین اصل تجارت است. چرا؟ بدلیل آنکه کسی که شما در تجارت با آن مواجه می‌شوید مردم هستند. این کتاب یک نگرش ویژه به شما می‌دهد، از اینکه چگونه مردم را بهتر بفهمید و با آن‌ها کار کنید.

۴. یادگیری از گستره‌ای از عقاید

کارآفرین: گاوین آرمسترانگ

کتاب:  کاپیتالیزم هوشیارانه (Conscious Capitalism by John Mackey and Rajendra Sisodia)

شما یک کارآفرین هستید و بنظر من نمی‌توانید فقط یک عقیده داشته باشید. این کتاب به شما فرصت کشف مفاهیم با چهارچوب‌های مختلف و نحوه کاربرد آنها را می‌دهد. همچنین نویسنده در این کتاب از مثال‌ها و موضوعات به‌روز و مربوط به کسب و کار استفاده می‌کند. حتی اگر با نظرات موافق نیستید اطلاعات کافی را برای گرفتن تصمیم در اختیارتان قرار می‌دهد.

۵. قانون طلایی

کارآفرین: دیو روسنکو

کتاب: نحوه دوستیابی و اثرگذاری روی بقیه (How to Win Friends and Influence People by Dale Carnegie)

یادآور و طرح خوبی است که چگونه یک شخص خوب باشیم. و نکات مثبت زیادی را به شما یادآوری می‌کند که اگر توجه بیشتری به نیازهای افراد داشته باشید این مهم می تواند برای شما مفید باشد.

۶. یافتن مسیر زندگی

کارآفرین: ملیسا بن ایشای

کیمیاگر نوشته پائولوکوئیلو کتابی است که من همیشه توصیه می‌کنم. من سعی کردم آنرا یکبار در سال بخوانم. فکر می‌کنم هرکسی درس‌های مختلفی از خواندن آن کتاب می‌گیرد. برای من بشخصه یادآور سفرم است. اینکه سفرم مربوط به من است و من باید آن را داشته باشم و از آن لذت ببرم. این کتاب در رابطه با مسیری است که انتخاب می‌کنید برای اینکه وقایعی که در زندگی رخ می‌دهند را بفهمید.

۸. اهمیت خوابیدن

کارآفرین: آرون هیرشون

کتاب: من کتاب نه به بی‌خوابی (No More Sleepless Nights by Peter Hauri) را توصیه می‌کنم شاید چون که مشکلات خوابیدن به خاطر استرس کاری همیشه مثل سایه دنبال من است! در این کتاب بی‌خوابی به نوعی سردرگمی تعبیر شده است. راهنمایی‌های خوبی برای داشتن نگرش بهتر در رابطه با خواب در این کتاب موجود است. من این کتاب را به شدت به همه‌ی کارآفرینان توصیه می‌کنم چون افراد زیادی در نقاط مختلف دنیا از بی‌خوابی رنج می‌برند. کتابی بسیار کاربردی است اگرچه تجاری نیست اما شیوه زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۸. سوال پرسیدن از درک خودتان

کارآفرین: جک گورتزینگر

کتاب: طرز تفکر من در رابطه با شانس پس از خواندن کتاب پیچیده در اتفاقات  Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets) تغییر کرد. آن کتاب به من نحوه‌ی تصمیم‌گیری و تفسیر پیامدهای وقایع را یاد داد.

۹. در رابطه با ریسک کردن

کارآفرین: مت اریچمن

کتاب: از خوب تا عالی (Jim Collins’ book Good to Great: Why Some Companies Make the Leap...And Others Don't

من فکر می کنم برای مدیرعامل‌ها‌ یا کارآفرینان راه خوبی برای فکر‌ کردن است. البته برای سایرین هم می‌تواند خوب باشد. موضوع این کتاب در مورد استارت‌آپ کوچکی است که در مراحل اولیه رشد است و به کارآفرینان تازه کار در رابطه با چگوتگی ساخت یک کسب و کار نوپا آموزش‌هایی می‌دهد.

۱۰. در رسیدن به ستاره‌ها

کارآفرین: رایان هلمز

 کتابی که من از آن تاثیر فراوانی گرفتم در مورد راهنمایی‌های یک فضانورد برای زندگی روی زمین نوشته فضانورد آمریکایی و فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی کریس هادفیلد است. او یکی از دوستان من و یکی از تاثیرگذارترین افرادی است که من تا به امروز دیده‌ام. در کتابش داستان‌های باورنکردنی از زندگی بعنوان فضانورد را آورده و در رابطه با چگونگی عملی کردن ناممکن‌ها توضیح می‌دهد یعنی آنچه پیشه ماست! من این کتاب را به کسانی که رویاهای بزرگ در سر دارند و جسورند پیشنهاد می‌کنم.

۱۱. در رابطه با سلامتی فردی و اینکه چگونه زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

کارآفرین: دنیلا یاکوبسکی

من کتاب مطالعات چینی (The China Study by Thomas Campbell and T. Colin Campbell) را توصیه می‌کنم. این کتاب فوق‌العاده است و در رابطه با اثر مواد مغذی بروی نگرش ما به زندگی و رویکرد ما صحبت کرده است. این کتاب نگرش من نسبت به مواد غذایی را تغییر داد و متوجه شدم مواد غذایی بسیار تاثیرگذارند این تاثیر از سطح انرژی روزانه تا حتی نگرشت نسبت به زندگی متغیر است.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.