آخرین مقالات

۱ میلیون پیکسل و ۱ میلیون دلار

۱ میلیون پیکسل و ۱ میلیون دلار

الکس تاو در 21 سالگی دوره‌ی مدیریت سه ساله‌ای را در دانشگاه ناتینگهام آغاز کرد، اما یک مشکل مهم وجود داشت، پول، او نمی‌خواست وام‌های دانشجویی بگیرد و سال‌ها برای پرداختشان کار کند. بیشتر دانشجویان همسن او چنین شرایطی را پذیرفتند و طبق قواعد جامعه پیش رفتند، ولی ذهنیت الکس متفاوت بود. پس از ایده‌هایی که با طوفان مغزی بدست آمدند برای افزایش درآمد خود و پرداخت شهریه دانشگاه، سریعا تصمیم به ایجاد یک وبسایت برای فروش یک میلیون پیکسل هر یک به قیمت 1 دلار گرفت. یک ایده‌ی کاملا عجیب که در سال 2005 الکس برای نخستین بار آن را اجرا کرد و امروز نسخه‌های کپی‌شده فراوانی از روی آن وجود دارد.

اگرچه که الکس اهل انگلستان است اما فکر می‌کند که یک میلیون دلار از یک میلیون پوند از دیدگاه بازاری جذابتر است. همچنین امروز کاربران آمریکایی بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند بنابرین تصمیم گرفته تا با ارز آمریکا کار کند.

پیکسل‌های ایده الکس خیلی کوچک هستند و با چشم عادی نمی‌توان آنها را جدا جدا دید، بنابراین او تصمیم گرفت تا پیکسل‌های خود را در بلوک‌های 10*10 برای حداقل خرید 100 دلار به فروش برساند. هر مشتری می‌تواند انتخاب کند که کدام تصویر در فضای اختصاص داده شده‌شان نمایش داده شود و اینکه کجا می‌خواهند پیکسل‌ها به هم بچسبند. طرح ابتکاری الکس ساده بود اما او امید چندانی به موفقیت آن نداشت. "از همان ابتدا می‌دانستم که ایده پتانسیل‌اش را دارد اما از آن چیزهایی بود که در هر صورت می‌توانست شکست بخورد ".

ذهنیت من این بود که من چیزی برای از دست دادن ندارم (به جز 50 یورو بنابراین ارزش ثبت دامنه و راه‌اندازی هاست وبسایت را داشت).  اولین فروش‌ها آهسته پیش می‌رفت و بیشتر در خانواده و فامیل بود. رفته رفته ایده من به صورت دهان به دهان تبلیغ شد. حرف‌های بین افراد سریعتر از سایت پخش می‌شوند. بی بی سی داستان را توضیح داده و گزارش آن بسیار موثر بود. کم کم سیل بازدید کننده‌ها به سمت وبسایت من جاری شد. تنها پس از یک سال سایت 250 هزار دلار درآمد و  پس از دو ماه این عدد به 500 هزار دلار رسید. در سال 2006 هنگامی که چیزی حدود 1000 پیکسل باقی مانده بود تقاضا کاهش یافت. در این سال Ebay مابقی پیکسل‌ها را به قیمت 38100 دلار به حراج گذاشت. 

 

شاید بسیاری از شما به این مساله فکر کنید که چطور می‌توانید ایده خوبی برای کسب درآمد پیدا کنید. حتی وقتی دانشجو هستید و باید شهریه دانشگاه خود را بپردازید کاری که والدینتان می‌بایست انجام می‌دادند و بسیاری از آنها ا این حقیقت را دوست نداشتند. الکس و افرادی مانند او اثبات کردند که با کمک یک ایده بسیار ساده مانند یک وبسایت، می‌توان بیش از یک ملیون دلار کسب درآمد کرد. پس سعی کنید از ذهنیت‌هایی که برای شما ساخته شده دور شوید و همانند الکس با ایده‌های نوین و ساده کسب و کار میلیون دلاری خود را شروع کنید.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.