آخرین مقالات

۵ خصیصه رهبر صنعت خودروهای الکتریکی

۵ خصیصه رهبر صنعت خودروهای الکتریکی

تعداد شرکت‌های معمولی با مدیریت رهبران معمولی بسیار زیاد است ولی بین آنها رهبران نایابی مانند الون ماسک که ایده‌های ناب داشته و مردم را به داشتن چشم‌اندازهای بزرگ تشویق می‌کرد نیز وجود دارد. جاه‌طلبی فوق العاده ماسک، هدف بزرگ، مخالفت با وضع موجود و تعهد شدیدش به کار بسیار نادر بوده است. ما نبوغ ماسک را نداریم اما او اصول مهمی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد که کارآفرینان می‌توانند از آنها استفاده کنند. پنج صفت رهبری در زیر یک مدیر را مجبور به حرکت رو به جلو کرده و نیروی محرکه بزرگی برای داشتن کسب و کاری قدرتمند است.

بی‌تعصب و وسواسی باشید

بسیاری از رهبران، خواهان اجرای ایده‌های خودشان هستند و انتظار پذیرش بی‌چون و چرای آن را دارند. این طرز تفکر، بسیاری از شرکت‌ها را در سطح متوسط نگه داشته است. ماسک یک استثنا است. او فقط یک حس عادی بکارش ندارد، بلکه غرق در آن است. کار او هم اندازه نفس کشیدنش برایش مهم و بزرگترین دغدغه اوست. او هر ساعت هفته را به شکل‌دهی ایده‌هایش و اجرای آنها می‌پردازد. با کوچکترین جزئیات آزرده می‌شود و انتظارات زیادی از خود، همکاران و محصولاتش دارد. او  همواره متهم به غیرمنطقی بودن، عدم انعطاف پذیری در پذیرش اشتباهات و شروع بازسازی دوباره آن‌ها، انتقاد به عملکرد ضعیف اطرافش در زمان محدودیت‌ها شده است. داشتن اخلاق کاری بی‌رحمانه، تلاش برای تعالی و نماندن در حد وسط از جمله خاص و ممتاز الون ماسک است.

دوست داشتن یک برند مثل یک آیین

صحبت‌های الهام‌ بخش الون ماسک در TED در رابطه با چشم‌انداز واقعی‌اش برای آینده پایدار، عشق و علاقه شخصی‌اش به تسلا و دیگر شرکت‌ها  را نشان می‌دهد. او عاشق کارش است. به عنوان یک رهبر شما با رفتار و برند خودتان به دیگران آموزش می‌دهید که چگونه با برند شما رفتار کنند. اگر می‌خواهید دیگران آن را دوست بدارند ابتدا باید خودتان دوستش داشته باشید. اگر می‌خواهید برندتان را همه بشناسند و در قلب مردم جا داشته باشد ابتدا باید در قلب خودتان جا داشته باشد. یک مصرف‌کننده، ویدئویی به نام «کرم شب تاب» تهیه کرده است که شور و هیجان طرفداران تسلا را نمایش می‌دهد. این ویدئو آینده عاری از سوخت‌های فسیلی را نشان می‌دهد که تسلا در خط مقدم این انقلاب بوده و نقش بسیار پررنگ آن در انرژی پاک را نمایش می‌دهد. این ویدئو نشانه عشق و وفادارای است. با اختصاص عشق و علاقه به کار خودتان و دعوت کردن مردم به داشتن نگرش‌تان می‌توانید طرفداران زیادی را بخود جذب کنید. 

تغییر در صنعت با انجام غیرممکن‌ها

به گفته محمدعلی غیرممکن یک کلمه بزرگ برای مردان کوچک است که برای زندگی در دنیا آن را راهی آسان‌تر از کشف قدرت تغییر آن می‌بینند. جاه طلبی زیاد ماسک برای انجام کارهای سخت بسیار فراتر از اطرافیانش بود. انجام غیرممکن‌ها با داشتن یک نگرش بزرگ و به نظر احمقانه شروع می‌شود. رهبرانی که نگرش خاص خود را ازدست داده‌اند توانایی ساخت تیم‌، عملکرد خارق‌العاده و بطورکلی ساخت هر چیز ارزشمند را ندارند. با داشتن یک نگرش امیدبخش و گفتگو در مورد ارزش نگرش‌تان راه پیش‌روی تیم و مخاطبانتان را نشان می‌دهید.

نادیده گرفتن سارقان ایده و تخریبگران آرزوها

ماسک تمام مدت زمان عمر خود را صرف اثبات اشتباهات مردم کرد. او گروهی از مردم را گرد هم آورد که ماموریتش را باورداشته و هر حرکتی از او را حمایت می‌کردند. ماسک تحت تاثیر افرادی که او را باور نداشتند قرار نمی‌گرفت. علی رغم تردیدهای فراوان، او به مبارزه برای اعتقادات خودش ادامه می‌داد و مخالفانش را به چالش می‌کشید.

وقتی الون ماسک می‌خواست در مورد امنیت خودروهای الکتریکی خود در وبلاگش بنویسد، این طور نوشت: "امنیت خودرویی که سوختش مایع قابل اشتعال است برای افرادی که به دنبال امنیت در برابر حریق خودروی خود هستند کاملا واضح است".

با نزدیک شدن به تمام بحران‌ها و تردید‌های پیشرویتان راه خود را ادامه دهید و از حقایق برای دفاع از موقعیت و سازمان‌تان استفاده کنید. داستان شما خیلی موثرتر از هرگونه ادعای بازاری می‌تواند باشد.

یک گونه نادر در صنعت خود باشید

دقیقا همانطور که دنیا دیگر به رستوران‌های مرغ سرخاری نیازی ندارد به شرکت‌ها و برندهایی که شبیه به هم هستند هم نیاز ندارد. سعی کنید کسب و کارتان مشابه سایر شرکت‌ها نباشد. یک برند نادر باشید. تسلا خارق‌العاده است.  مطالعات انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازار پید پیپر نشان می‌دهد که تسلا یکی از بهترین فروشندگان خودرو در سال‌های اخیر بوده‌است و این دقیقا همان خواسته ماسک می‌باشد. او در رابطه با فروشندگان خود گفت که تنها هدف و معیار موفقیتشان لذت بردن مشتریان ازتجربه ملاقاتشان است بطوری که مجددا تمایل به تجربه این ملاقات را داشته باشند. با تاسیس یک شرکت متفاوت، شما برند خودتان را برای موفقیت آماده کرده‌اید.

در اثرگذاری مدیران جذاب برای ایجاد تحولات بزرگ، تغییر احساس مشتری و اثرات خارق العاده‌ بر موفقیت تجارت تردیدی نیست. حتما نباید الون ماسک بود تا اتفاقات خارق‌العاده بیافتد.کافی است ایده‌های بلند پروازانه، اکتشافی و بزرگ داشته باشید تا پیشرفت غیر منتظره و ناگهانی کسب و کار شما ممکن شود. 

منبع: entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.