آخرین مقالات

مصاحبه با بنیان‌گذار استارت‌آپ Yotpo

مصاحبه با بنیان‌گذار استارت‌آپ Yotpo

تومر تاگرین «Tomer Tagrin»، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اصلی استارت‌آپ یوتپو «Yotpo» به شمار می‌آید که در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می‌نماید. این استارت‌آپ که در سال 2011 میلادی توسط تاگرین و همکارش عمری کوهن«Omri Cohen» در نیویورک راه‌اندازی شده است، به کسب‌وکارهای الکترونیکی کمک می‌نماید تا محتوای تولید شده توسط کاربر، نظیر انواع عکس را بررسی، بازتولید و بازاریابی نماید.

تاگرین که طی سال‌های فعالیت یوتپو در تمامی جنبه‌های مدیریتی و فنی آن مشارکت داشته است، پس از موفقیت در ورود به بازار و جذب یک سرمایه 51 میلیون دلاری، به دنبال گسترش حوزه‌های فعالیت شرکت و تأسیس دفاتر جدید برای آن است. وی و همکارانش با سرمایه‌گذاری در فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به عنوان بخشی از استراتژی توسعه‌ای شرکت، فناوری‌های یادشده را به عنوان هسته اصلی قابلیت‌های فناورانه و یکی از مزیت‌های رقابتی پایدار اتخاذ نموده‌اند.

در ادامه، مصاحبه‌ای با تاگرین در زمینه بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر، تعاملات محیطی در کسب‌وکار و نیز آینده تجارت الکترونیک خواهیم داشت. شایان ذکر است که این مصاحبه توسط توماس لاریناویکیوس «Tomas Laurinavicius» که یک کارآفرین و وبلاگ نویس فعال در حوزه موفقیت کارآفرینان و فناوران می‌باشد، انجام گرفته است.

 

توماس: با تبریک بابت موفقیت‌های اخیر شما؛ برنامه‌های شما برای آینده چیست؟

تومر: با توجه به تأمین مالی جدید و موفقیت‌های قبلی در توسعه ایده خود، به دنبال گسترش دفاتر خود در ابعاد بین‌المللی و سرعت بخشیدن به نوآوری در محصول، به ویژه در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستیم.

 

توماس: «Elevator Pitch» شما چیست؟ (اصطلاح Elevator Pitch که گاهاً با معادل‌هایی نظیر معرفی آسانسوری یا سخنرانی آسانسوری هم مطرح می‌شود، یک اصطلاح رایج در کسب‌و‌کار بوده که بیانگر شرایطی است که باید یک معرفی مختصر و سریع از کسب‌و‌کار، مزیت‌ها، ویژگی‌های خاص و چگونگی انجام فعالیت‌ها ارائه شود. شایان ذکر است که شما ممکن است مدت زمان بسیار کمی را برای ارائه موضوع خود به یک مدیر، سرمایه‌گذار یا سیاستمدار داشته باشید «مدت زمانی در حدود حرکت آسانسور از یک طبقه به طبقه دیگر» و شاید این شانس تا مدت زمانی طولانی مجدد به دست نیاید، پس لازم است بتوانید در این مختصر زمان، ارائه‌ای جذاب داشته تا پیش از توقف آسانسور، خروجی لازم را از این رودررویی کسب نمایید. ارائه تعریفی کوتاه و ساده از فرآیندها، محصولات، خدمات، ساختار شرکت و چگونگی ایجاد ارزش‌افزوده در آن، از مهم‌ترین مواردی است که از یک کارآفرین یا فناور انتظار می‌رود در این شرایط ارائه نماید.)

تومر: یوتپو یک پلتفرم بازاریابی پیشرفته و نوین در زمینه بازاریابی محتوا برای برندهای تجاری است. از طریق این پلتفرم، یک کسب‌وکار می‌تواند هر نوع محتوای تولید شده توسط کاربران را جمع‌آوری نموده و از آن‌ها برای ساخت یک نام تجاری قوی‌تر و افزایش رضایت مشتریان استفاده نماید.

راهکار یکپارچه توسعه داده شده در یوتپو به ما این قابلیت را می‌دهد که خدمات شناسایی، جمع‌آوری، مرتب کردن و پاسخ به محتوای تولید شده توسط کاربران را در اختیار شرکت‌های بزرگ و کوچک قرار دهیم. تلفیق فناوری، تعامل و هماهنگی در پلتفرم توسعه داده شده، می‌تواند منجر به دریافت بازخورد واقعی مشتریان و افزایش اعتماد، اعتبار اجتماعی و فروش شرکت استفاده کننده گردد.

 

توماس: چالش اصلی یوتپو در شناسایی بازار چه بود و چگونه به آن واکنش نشان دادید؟

تومر: امروزه تعداد بسیار زیادی نشان تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده در تبلیغات از سوی هر یک از آن‌ها مشاهده می‌شود که بیانگر چالش‌های رقابتی برای بسیاری از آن‌ها است. به این واقعیت، ورود آمازون به بازار خرده‌فروشی و موفقیت قابل توجه آن را اضافه نمایید، اتفاقی که رقابت در زمینه قیمت را برای بسیاری از برندهای تجاری، غیرممکن نموده است. به عبارت دیگر، چشم‌اندازی از مشکلات و چالش‌های برندهای متوسط در راه موفقیت در بازار فروش وجود دارد که عمده دلیل آن، ورود شرکت‌های بزرگ به صنعت خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری آن‌ها در این زمینه است.

در این شرایط، موفقیت برندهایی نظیر «Chubbies» و «Leesa» و رشد سریع آن‌ها نشان می‌دهد که راه‌هایی برای غلبه بر چالش‌های پیش گفته وجود دارد. آن‌ها فهمیده‌اند که تنها راه رقابت با آمازون و موفقیت در این مسیر، ایجاد یک نام تجاری است که توجه مردم را به خود جلب نماید. اینجاست که پلتفرم بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربران و مشتریان می‌تواند به ایجاد و توسعه چنین برندی کمک نماید. محتوای تولید شده توسط کاربر، هسته اصلی بازاریابی آنلاین به عنوان روند کلیدی بازاریابی در آینده است که ما در یوتپو توانستیم به خوبی آن را شناسایی نماییم. به معنای ساده‌تر، «مردم نمی‌خواهند بدانند که شما در مورد برند خود چه می‌گویید، آن‌ها می‌خواهند بدانند دیگران در مورد آن چه نظری دارند.»

چالش اصلی در ورود به بازار و موفقیت یوتپو در همین نکته نهفته است که جمع‌آوری و به‌کارگیری محتوای تولید شده توسط کاربر جهت بازاریابی و تأثیرگذاری بر مشتری، هنوز به عنوان یک فاکتور کلیدی موفقیت تجاری بین شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فعال فراگیر نشده است. اثرگذاری استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در پلتفرم توسعه‌یافته توسط ما، چیزی است که خودمان به آن ایمان داریم ولی بسیاری از برندها و نشان‌های تجاری به دلیل نگرش سنتی به بحث تبلیغات و بازاریابی، با دیده تردید به آن می‌نگرند.

البته موفقیت‌های اخیر یوتپو در مواردی که از پلتفرم یادشده جهت شناسایی، جمع‌آوری و درک محتوای موجود جهت افزایش تأثیر تبلیغات و بازاریابی کسب‌وکار استفاده شده است، خود بهترین پاسخ به این تردید است. تیم‌های بازاریابی «UCG» (محتوای تولید شده توسط کاربر) با افزایش خلاقیت در کانال‌های بازاریابی و تبلیغات شرکت‌ها، تأثیر این روش را به خوبی برای کسب‌وکارهای مختلف تشریح می‌نمایند. میزان استقبال نشان‌های تجاری از راهکارهای پیشنهادی ما، خود بیانگر روند تغییرات اساسی در بازاریابی و جذب مشتری است.

 

توماس: لطفاً در مورد تأسیس یوتپو و ایده راه‌اندازی آن توضیح دهید.

تومر: این ایده پس از تجربه ناخوشایند خودم در زمینه خرید دوربین در ذهنم ایجاد شد. پس از انتخاب و خرید دوربین، متوجه شدم که مراجع و کانال‌های دریافت اطلاعات برای انتخاب دوربین خیلی قابل اعتماد نبوده‌اند و تا حد زیادی تبلیغات تولیدکننده، در این اطلاعات مؤثر بوده است. من تصمیم گرفتم راهی بیابم که امکان جمع‌آوری اطلاعات و بررسی‌های به نسبت معتبری برای کاربران فراهم شود. در ادامه، چگونگی استفاده کسب‌وکارها و نشان‌های تجاری از این نوع اطلاعات که می‌تواند اعتماد مشتریان را کاملاً جلب نماید، دلیل اصلی راه‌اندازی یوتپو و فعالیت هفت ساله آن بوده است.

 

توماس: مزیت‌های رقابتی شما در مقایسه با رقبا چیست؟

تومر: اکثر سیستم‌های جمع‌آوری محتوا از کانال‌های خاصی مانند تمرکز بر ایمیل‌ها استفاده می‌کنند؛ با این حال، پلتفرم چند محتوایی یوتپو این قابلیت را دارد که فروشگاه‌ها و برندهای معتبر، طیف وسیعی از محتوا را از چندین کانال متنوع دریافت نموده و از آن‌ها استفاده نمایند. تجزیه و تحلیل‌های ارائه شده بر روی حجم انبوه محتوای جمع‌آوری شده و ارائه راهکارهای خلاقانه جهت استفاده از آن‌ها برای تأثیرگذاری بر مشتری، از دیگر مزیت‌های پلتفرم یوتپو است. همکاری تنگاتنگ ما با گوگل و فیسبوک و یکپارچه‌سازی قابلیت‌های ارائه شده در سیستم‌های پیشرو تجارت الکترونیک، از دیگر مواردی است که موقعیت رقابتی ما را در برابر رقبا را ارتقاء داده است.

 

توماس: کمی از وضعیت خود، پیش از راه‌اندازی یوتپو بگویید.

تومر: من یک مهندس کامپیوتر و الکترونیک هستم که پیش از راه‌اندازی یوتپو در شرکت اینتل مشغول به فعالیت بودم.

 

توماس: ارزشمندترین تجربه شما در یوتپو چیست؟

تومر: موفقیت، یک فرآیند مشارکتی و تیمی است؛ شرکت‌های پیشرو و استثنایی، توسط تیم‌های استثنایی ساخته می‌شوند. استفاده از استعدادهای خلاق و باانگیزه و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها از مهم‌ترین عوامل موفقیت یوتپو بوده است.

 

توماس: مهم‌ترین پیروزی و افتخار شما به عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل یوتپو چه بوده است؟

تومر: فعالیت در یک استارت‌آپ پر از فراز و نشیب و لحظات خوب و ناخوشایند است. مهم این است که مجموعه تجارب خوب و بد خود را در کنار هم بگذارید و همواره نگاهی رو به جلو داشته باشید.

 

مرجع: Forbes

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.