از فکر تا عمل

چطور ارائه بهتری برای سرمایه‌گذاران داشته باشیم؟

چطور ارائه بهتری برای سرمایه‌گذاران داشته باشیم؟

احتمالاً 100 دلیل برای عالی بودن شرکت شما وجود دارد، اما مردم فقط می‌توانند چند مورد از آن‌ها را پس از ارائه شما به خاطر بسپارند. با این وجود، باید بر روی 5 تا 7 مورد از ایده‌هایی تمرکز کنید که مردم باید در مورد شما بدانند. این موارد، همان‌هایی هستند که می‌خواهید سرمایه‌گذاران در مورد شما به خاطر بسپارند. شما بسیار خوش‌شانس هستید اگر در میان صدها شرکتی که خود را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند، فقط یک یا دو مورد از ویژگی‌ها و ایده‌هایی که شما دارید، در خاطر آن‌ها بماند. در این راه، باید چند کار مهم برای خودتان و معرفی ایده‌ها و ویژگی‌هایتان انجام دهید که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته شده است.
نکاتی برای کارآفرینان جوان و مشتاق

نکاتی برای کارآفرینان جوان و مشتاق

موفق بودن، اغلب به معنای یادگیری از افرادی است که قبلاً به اهداف خود رسیده‌اند. اگرچه داشتن یک مربی موهبت شگفت‌انگیزی برای یک کارآفرین است، اما همه امکلان لازم برای پیدا کردن چنین فرد مناسبی را ندارند. اگر هنوز راهنمای کسب‌و‌کار شخصی خود را پیدا نکرده‌اید، در این نوشتار 21 نکته برای کارآفرینان جوان و مشتاق ارائه شده که می‌تواند به شما برای شروع کارتان کمک کند.
همه چیز در شروع کردن و یادگیری ختم می‌شود؛ گفتگو با هم‌بنیان‌گذار «Scribd»

همه چیز در شروع کردن و یادگیری ختم می‌شود؛ گفتگو با هم‌بنیان‌گذار «Scribd»

وبسایت «Scribd»، یک پلتفرم نامحدود است که دسترسی به بهترین کتب دیجیتال، کتب صوتی، اخبار و مقالات مجلات، اسناد و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت که در سال ۲۰۰۷ میلادی راه‌اندازی شده، تا کنون با جذب سرمایه بیش از ۱۰۵ میلیون دلاری، موفقیت‌های قابل توجهی بدست آورده است. در این نوشتار، تریپ آدلر که یکی از هم‌بنیانگذاران و مدیرعامل «Scribd» است، از داستان کارآفرینی خود، تأسیس این شرکت موفق و مدل کسب‌و‌کار آن گفته و توصیه‌هایی برای کارآفرینان جوان ارائه می‌کند.
ایجاد تناسب مشکل- راه حل برای استارت‌آپ‌ها

ایجاد تناسب مشکل- راه حل برای استارت‌آپ‌ها

استارت‌آپ‌ها به دلایل مختلفی ممکن است با شکست روبرو شوند. در میان این دلایل متعدد، مهمترین مورد عدم توجه به نیاز بازار می‌باشد. علاوه بر این دلیل اصلی، دلایل دیگری مانند «کاربرپسند نبودن محصول» یا «نادیده گرفتن مشتری» نیز وجود داشته که به ارتباط نادرست بین شرکت و مشتری اشاره دارند. همه این موارد، در نتیجه مسئله بسیار مهمی است که بنیان‌گذاران استارت‌آپی به خوبی به آن توجه ندارند: تناسب مشکل-راه حل. با توجه به اهمیت بسیار زیاد تناسب مشکل-راه حل، در این نوشتار در صدد آن هستیم تا تمرکز بیشتری برای درک این موضوع داشته باشیم.
توسعه افزودنی‌های گرافنی برای کاربردهای مختلف؛ معرفی یک استارت‌آپ برزیلی

توسعه افزودنی‌های گرافنی برای کاربردهای مختلف؛ معرفی یک استارت‌آپ برزیلی

گردوا گرافن که یک استارت‌آپ‌ برزیلی است، خواص فیزیکی فوق‌العاده گرافن را به کاربردهای باورنکردنی تبدیل نموده که می‌تواند به تولید محصولاتی با کیفیت و عملکرد بالاتر تبدیل شده و دستاوردهای رقابتی قابل توجهی در بخش‌های مختلف صنعتی به دنبال داشته باشد. این شرکت، مدعی است گرافن را به راهکارهایی تبدیل می‌کند که می‌تواند انقلابی در بازارهای جهانی به دنبال داشته باشد. با توجه به موفقیت‌های چشمگیر گردوا در طی سال‌های اخیر و ارائه محصولات متنوع بر پایه گرافن، در این نوشتار نگاهی به این استارت‌آپ داشته و با محصولات و همکاری‌‌های فناورانه آن بیشتر آشنا می‌شویم.
گاهی فناوران در پشت توسعه محصول مخفی می‌شوند!

گاهی فناوران در پشت توسعه محصول مخفی می‌شوند!

ما برای ورود به دنیای کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای خودمان، نیاز به جمع‌آوری آموخته‌های فراوانی داریم. بسیاری از این آموخته‌ها، تنها از طریق تجربه کردن بدست می‌آید. اما اینکه بخواهیم خودمان در این حوزه تجربه کنیم، می‌تواند هزینه بسیار زیادی برای ما به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، بهترین راه، خواندن و شنیدن تجارب سایر کارآفرینان است. در این نوشتار، «استفان گروسچاپ»، مدیرعامل و بنیانگذار «Datameer» نکات جالبی در خصوص کارآفرینی و دنیای استارت‌آپی، خصوصاً برای فناورانی می‌گوید که برای اولین بار در این مسیر قدم گذاشته و همه چیز را در توسعه محصولی عالی می‌بینند و در بسیاری از مواقع، همین طرز نگاه منجر به شکست کسب‌وکار آن‌ها می‌شود.
تلاش استارت‌آپ‌ها برای ورود نانوسوزن‌ها به عرصه تجاری‌

تلاش استارت‌آپ‌ها برای ورود نانوسوزن‌ها به عرصه تجاری‌

استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری نانو‌سوزن‌ها، در حال گذر از دره مرگ زیست‌فناوری بوده و از تحقیقات بنیادین دانشگاهی، به سمت توسعه تجاری برای بکارگیری آن در فرایندهای مختلف درمان و تشخیص‌های پیشرفته حرکت می‌کنند. از همین رو، در این نوشتار به دنبال آن هستیم تا پیشرفت‌های رو به رشد و فعالیت‌های تجاری قوی موجود را از نگاه محققان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران پیشرو که همگی بازیگران اصلی در تکامل فناوری نانوسوزن‌های مناسب برای سنجش و استفاده بالینی هستند را مورد بحث و بررسی قرار ‌دهیم و نگاه ویژه‌ای به الزامات راه‌اندازی یک کسب‌وکار توسط این افراد دانشگاهی داشته باشیم.
چطور از زندان افکار منفی فرار کنیم؟!

چطور از زندان افکار منفی فرار کنیم؟!

اگر به دنبال آن هستید که شرایطتتان را تغییر دهید، باید طرز فکرتان را عوض کنید. شما باید از این باور که در موقعیتی گیر کرده‌اید و چاره‌ای ندارید جز این‌که منفعلانه بپذیرید نمی‌توانید کاری در مورد آن انجام دهید، دست بردارید. حقیقت این است که داشتن تفکر منفی، شما را در میانه یک زندگی متوسط قرار داده و با چیزهای زیادی روبرو می‌کند که همگی غیرقابل تحقق جلوه می‌کنند. در این نوشتار، ابزارهای مؤثری ارائه شده که برای شروع یک زندگی سالم‌تر، شادتر و مثبت‌تر از امروز، الزامی هستند.
گفتگو با بنیانگذار «تامبتک»: آیا حاضری ده سال به این کار ادامه بدهی؟!

گفتگو با بنیانگذار «تامبتک»: آیا حاضری ده سال به این کار ادامه بدهی؟!

پیتر دراکر، کارآفرینان را این‌گونه معرفی می‌کند: «کارآفرینان همواره در حال جستجوی تغییرات، پاسخ دادن به آن‌ها و دستیابی به فرصت‌های جدید هستند.» همین سخن کوتاه به خوبی نشان می‌دهد که ورود به مسیر کارآفرینی، قدم گذاشتن در یک مسیر صاف و هموار نیست. با در نظر گرفتن چنین وصف حال‌هایی، بهتر است اگر عزمتان برای ورود به این حوزه جزم شده، نگاهی به داستان‌های کارآفرینی مختلف انداخته و از درس‌های کارآفرینان استفاده کنید. در این نوشتار، «مارکو زاپاکوستا»، بنیان‌گذار «Thumbtack»، درباره سفر کارآفرینی خود می‌گوید. او در مورد مدل کسب‌و‌کار و تاریخچه این شرکت صحبت نموده و آموخته‌ها و توصیه‌های خود را برای کارآفرینان جوان به اشتراک می‌گذارد.
از گرافن تا ناوگان موتورهای سه‌چرخ؛ معرفی یک استارت‌آپ هندی

از گرافن تا ناوگان موتورهای سه‌چرخ؛ معرفی یک استارت‌آپ هندی

استارت‌آپ هندی «Log9 Materials»، با تکیه بر فناوری نانو، در حال توسعه محصولات متعددی است که از آن جمله می‌توان به باتری‌های مورد استفاده در وسایط نقلیه دوچرخ‌ و سه‌چرخ، جاذب مواد نفتی، سیستم‌های فیلتراسیون آب و هوا، فیلتر سیگار، پیل سوختی آلومینیومی و ... اشاره نمود. در این نوشتار، با این استارت‌آپ نانویی که تمرکز ویژه‌ای بر گرافن و قابلیت‌های فناورانه آن دارد بیشتر آشنا شده و از شکل‌گیری ایده تا توسعه محصولات مختلف و جذب سرمایه آن بیشتر آشنا می‌شویم.