آخرین مقالات

دوستی و کارآفرینی

دوستی و کارآفرینی

جسیکا لیوینگتون نویسنده و یکی از شرکای شرکت وای کامبینیتور در زمینه سرمایه‌گذاری‌های پرخطر و همچنین مسئول فروش در شرکت تجاری آدامز هارکنس بوده است. پس از آشنایی با پدیده استارت‌آپ، مدرسه استارتآپ را پایه‌گذاری کرد و در نهایت در سال 2015 به عنوان حامی مالی شرکت آپن‌آل شناخته شد که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارد و وقف عام شده است.

- لطفا در مورد ارتباط بین همکاران در یک استارتآپ صحبت کنید. آیا داشتن ارتباط دوستی آن‌‌ها قبل از ایجاد شرکت در موفقیت شرکت تاثیری دارد؟ اگر ما دوستان خوبی برای هم باشیم؟ مثل "درو" . چشم‌اندازی شما از او به عنوان یک شریک و  نحوه‌ی عملکرد او. این مسائل تاثیری در موفقیت شرکت دارند؟ 

بله. اجازه دهید این موضوع را اولویت‌بندی کنیم. چندین الگو برای تحلیل این مطلب وجود دارد و من در حدود پانصد و شصت و پنج استارتآپ را دراین زمینه بررسی کرده‌ام، مسائل فراوانی برای بحث وجود دارد اما همیشه استثنایی در قوانین وجود دارد. البته بیان این حرف باعث گمراهی و خروج برخی افراد از اصول و قواعد موجود می‌گردد.   

- اما بیشتر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند معتقدند که استثنا هستند.

 

بلی. موسسان استارتآپ همیشه معتقدند که یک استثنا هستند، اما دوستی طولانی مدت برای این افراد واقعا کمک کننده است. زمانیکه من متوجه می‌شوم این افراد از کودکی یکدیگر را می‌شناسند و بعدا با‌هم همکار شده‌اند بسیار خوشحال می‌شوم زیرا فشار روانی فراوانی روی موسسان شرکت‌های استارتاپی وجود دارد و اگر شما با دیگران ارتباط خوبی نداشته باشید بسرعت گروه متلاشی خواهد شد. تصمیمات زیادی وجود دارد که شما باید با یکدیگر اتخاذ کنید و اگر یک سطح مطلوبی از اعتماد بین اعضای گروه وجود داشته باشد بسیار موفق خواهند بود. استارتآپ‌های فراوانی وجود دارد که در آن‌ها اعضا از همکاری دو یا سه هفته‌ای بسیار خوشحال می‌شوند و وقتی من با آن‌ها مواجه می‌شوم با خود می‌گوییم که آن‌ها پایان خوبی نخواهند داشت. 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.