آخرین مقالات

مصاحبه ریچارد جانسون در برنامه TED

مصاحبه ریچارد جانسون در برنامه TED

رچارد جانسون مربی کارآفرینی در برنامه TED در مورد موفقیت بزرگان کسب و کار صحبت کوتاهی می‌کند که در ادامه متن صحبت‌های او آمده است.

کل موضوع سخنرانی امروز من از جایی شروع شد که سوار بر هواپیما در راه آمدن به برنامه TED بودم. هفت سال پیش در صندلی کناری من یک دانش‌آموز دبیرستانی نشسته بود که خانواده بسیار فقیری داشت. او می‌خواست سهمی از زندگی برای خودش داشته باشد و سوال بسیار ساده‌ای از من پرسید. چه چیزی منجر به موفقیت می‌شود؟

 در آن لحظه احساس بسیار بدی به من دست داد، زیرا نمی‌توانستم جواب مناسبی به او بدهم. پس از آن از هواپیما پیاده شدم و به برنامه TED آمدم. با خودم گفتم من در یک اتاق و در میان بسیاری از افراد موفق قرار گرفته‌ام. پس چرا از آن‌ها سوال نکنم که چه چیزی منجر به موفقیت می‌گردد. پس از آن من می‌توانم پاسخ‌های آن‌ها را به نوجوانان منتقل کنم. حال با گذشت هفت سال من بیش از پانصد مصاحبه در اختیار دارم و حالا می‌خواهم بگویم که واقعا چه چیزی منجر به موفقیت می‌گردد.

مورد اول اشتیاق است. فریمن توماس می‌گوید: اشتیاقم مرا هدایت می‌کند. افرادی که در برنامه TED شرکت می‌کنند این کار را نه برای پول بلکه برای عشق و علاقه انجام می‌دهند. کارول کلتا می‌گوید: من حاضرم به کسی که کاری همانند کار من را انجام می‌دهد پول پرداخت کنم. نکته قابل توجه این است که اگر کاری را برای علاقه خود انجام دهید پول نیز به دنبال آن خواهد آمد. کاردوپرت مرداک به من گفت که کار کردن در کل سخت است. هیچ چیزی آسان بدست نمی‌آید. اما من در میان سختی بسیار لذت می‌برم. کسانی که در برنامه TED شرکت می‌کنند کارشان لذت بردن است در حالیکه بشدت کار می‌کنند. گاهی آدم فکر می‌کند که آن‌ها به کار معتاد شده‌اند، آن‌ها دیوانه کار کردن هستند. الکس گاردن می‌گوید: برای موفقیت در کاری دل به کار بده و در نهایت تو در آن زمینه بهترین خواهی شد. هیچ جادویی در کار نیست، تماما تمرین، تمرین و تمرین.

نکته بعدی تمرکز است. نورمن جویسن می‌گوید: تمام موفقیت مربوط به تمرکز بر روی کاری است که انجام می‌دهید. دیوید گالو می‌گوید: خود را وادار به انجام کار کنید. شما باید این کار را هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی انجام دهید. شما باید خود را از خجالت و تردید برهانید. گلدی هاون می‌گوید: من همواره به خود شک داشتم که آیا به اندازه کافی خوب و یا زرنگ بوده‌ام و هرگز فکر نمی‌کردم که موفق شوم. خدمات بدهید، شروین نولاند می‌گوید: ارائه خدمات به عنوان یک دکتر برای من یک امتیاز ویژه بحساب می‌آمد. زمانیکه کسی به من بگوید می‌خواهم میلیونر شوم اولین چیزی که به آن‌ها می‌گویم این است که شما نمی‌توانید به خودتان خدمات ارائه بدهید، شما باید یک چیز ارزشمند را به دیگران ارائه دهید. در چنین شرایطی است که افراد واقعا ثروتمند می‌شوند. ایده‌ها، بیل گیتس می‌گوید: من تنها یک ایده داشتم. راه‌اندازی اولین شرکت نرم‌افزاری در رابطه با ریزرایانه‌ها.

ریچارد ستون: به نظر من ایده بسیار خوبی بوده است. خلق ایده هرگز جادوی خلاقیت نیست تنها انجام کارهای ساده است. من برای این حرف خود شواهد و مدارک زیادی دارم. در کار خود سماجت بخرج دهید. جو کاروس می‌گوید: سماجت اولین دلیل برای موفقیت است. شاید باید در مقابل شکست‌ها سماجت بخرج دهید و یا در مقابل نظرات بدرد نخور دیگران مانند انتقاد‌ها و فشارها مقاومت کنید. در نهایت هشت عاملی که می‌تواند شما را به سوی موفقیت سوق دهد:

 تمرکز، سماجت، کار سخت، ایده‌ جدید، وادار کردن خود به کار، ارائه خدمات، اشتیاق و دل به کار دادن.  

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.