آخرین مقالات

پندهایی در مورد بازار و تولید محصول از زبان یک کارآفرین مهاجر

پندهایی در مورد بازار و تولید محصول از زبان یک کارآفرین مهاجر

 

قیصر یونس درمزرعه ای در پاکستان بدنیا آمد و در سال 1988 به همراه خانواده ایالات متحده مهاجرت کرد. وی قبل از ورد به دانشگاه به مدت 5 سال در جنرال موتورز و به مدت 2 سال در شرکت بوش به عنوان مهندس کار کرده است. او بعد از فارغ‌اتحصیلی از دانشگاه کسب و کار هاروارد در شرکت سییر هولدینگ شیکاگو مشغول به کار شد. اما او با نقل مکان به سانفرانسیسکو دومین شرکت استارت‌آپی خود به نام توک بین را پایه‌گذاری کرد. گوگل استارت‌آپ او را بعد از خروج از شتاب‌دهنده وای کامبینیتور خرید. در ادامه مصاحبه کوتاهی از این کارآفرین موفق آمده است.

 محصول تولیدی بسیار مهم است. اگرچه بیشتر مردم شیفته فرایند تولید در شرکت می‌شوند. فرایند تولید شبیه به ماهیت یک شرکت و افزایش سرمایه درآن شرکت است. فرایند تولید و سرمایه موجود در شرکت همانند اجزای یک خودرو عمل می‌کنند تا یک محصول را به بازار عرضه کنند. موسسان یک شرکت بیشتر تمرکز خود را برای هدایت این خودرو به سمت بازار صرف می‌کنند و توجهی کمی به بازار و محصول تولید شده دارند. شرکت‌های فراوانی وجود دارند که در جراید همواره در مورد آن‌ها می‌شنویم و در نهایت شکست می‌خورند و در مقابل آن شرکت‌هایی وجود دارند که در تجارت خود بسیار موفق هستند ولی هرگز نه چیزی در مورد آن‌ها گفته نمی‌شود و نه چیزی در مورد آن‌ها نوشته می‌شود.

برخی در مورد اینکه چقدر شرکت‌ها به حضور در جراید اهمیت می‌دهند و چه مقدار درآمد زایی دارند توجه بسیاری می‌کنند.

مردم شایعاتی موجود را با روایت‌های مطرح شده در جراید کنار هم قرار می‌دهند تا به حقیقت دست پیدا کنند و این اتفاق نمی‌افتد. تمامی موارد گفته شده همانند اجزای یک سازه محصول را به سمت بازار سوق می‌دهند و شما می‌توانید در ازای محصولی که ارائه کرده‌اید سود خود را از بازار دریافت کنید و این مسئله‌ای است که ما تلاش می‌کنیم تا به موسسان شرکت‌ها آموزش دهیم. اینکه علاقه زیادی به جنبه‌های فرعی تجارت خود نشان ندهند و به این نکته توجه کنند که آنچه در نهایت اهمیت دارد کسب تخصص در زمینه کاری و رشد در آن زمینه است که از جمله نکات بنیادین در تجارت است. توجه زیاد به روایت‌هایی که وجود دارد می‌تواند موفیقت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و باعث سردرگمی شود. اگر شما برای سرطان درمانی پیدا کرده‌اید، مجبور نیستید که وب سایتی برای معرفی و فروش آن داشته باشید. کسانی که به آن نیاز شدیدی دارند شما را پیدا می کنند و شما می‌توانید محصول خود را به آن‌ها ارائه کنید. به شیوه خود عمل کنید و راه و روش خود را دنبال کنید و سعی نکنید که برای زمان‌بندی بازار از خود هوش و استعداد نشان دهید که اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است که تجارت را رها کنید. 

اگر سعی کنید بازار را با استفاده از استارت‌آپ خود زمان‌بندی کنید بدین معنی است که نمی‌خواهید تجارت کنید. فقط سعی کنید در مسیری که خودتان به آن ایمان دارید حرکت کنید. اگر مسیر انتخابی شما درست باشد به موفقیت می‌رسید و اگر اشتباه باشد شکست خواهید خورد. نهایتا من فکر می‌کنم اگر شما محصول خوبی را ارائه دهید که ارزشمند باشد و مردم برای خرید آن پول پرداخت کنند، شما شرکت خود را به بهترین نحو اداره کرده‌اید و همین نتیجه برای موفقیت کافی است. 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.