آخرین مقالات

۵ ترس که من برای کارآفرین شدن بر آن‌ها غلبه کردم

۵ ترس که من برای کارآفرین شدن بر آن‌ها غلبه کردم

بی‌برنامگی‌کارآفرین، او را بی ارزش می‌کند. برنامتان را تنظیم کنید و به درآمدزایی فکر کنید فارغ از اینکه چگونه بنظر می‌رسید. بخش‌های لذت بخش زیادی در زندگی یک کارآفرین وجود دارد اما زندگی یک فیلم نیست. چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که کارآفرین با آنها مواجه می‌شود. این چالش‌ها در شروع یک کسب و کار بیشتر هستند. ترس در دنیای کسب و کار برای من مشکلات زیادی ایجاد کرد. مشتری‌های زیادی داشتم اما کارم طوری بود که انگار روحم را تخلیه می‌کرد. رویای کاری‌ام یک سبک کسب و کار خاص بود یعنی کاری که با نوشتن صحبت کردن و همفکری با دیگران همراه باشد. هدفم غلبه بر این 5 ترس است تا رویاهایم را به واقعیت تبدیل کنم.

ترس پدیده منفی نیست بشرط آنکه آنرا دریابید. شروع و رشد یک کسب و کار بخودی خود سخت است. وقتی شما ترس داشته باشید بسیاری از کارها غیرممکن بنظر می‌رسد. در ادامه 5 ترسی که برای شروع یک کسب و کار باید برآنها غلبه کرد را با جزئیات توضیح می‌دهیم.

1. کنترل کردن مداوم

اینکه بدانید چه میزان درآمد دارید و بصورت پیوسته چه مقدار پول به حساب شما واریز می‌شود به شما احساس امنیت می‌دهد. درآمد یک کسب و کار در زمان‌های مختلف متفاوت است. من از اینکه روی ارائه خدمات به مشتری‌های دائمی‌ام کنترل نداشته باشم وحشت زده می‌شدم. کسب و کار آنلاین در ابتدا بنظر ایمن نمی‌رسد. بالاخره من وقتی فهمیدم که مفهومی بنام کنترل پایدار وجود ندارد بر این ترسم غلبه کردم. امنیت شغلی مفهومی مربوط به گذشته است و روند زوالش روز به روز بیشتر می‌شود. با یک برنامه‌ریزی قادر به افزایش درآمد خودتان خواهید بود. بایستی یک برنامه برای توسعه ی درآمد و نحوه‌ی درآمدزایی ماهانه خودتان داشته باشید و در نتیجه طبق برنامه پیش می‌روید.

2. در وقت آزادام چه کاری انجام خواهم داد؟

وقتی من این رویا را انتخاب کرده و از تک تک لحظاتم به بهترین نحو ممکن استفاده کردم. هر روز وقتی از محل کار به خانه می‌رسیدم بمدت سه ساعت بی وقفه کار می‌کردم. بهمین دلیل توانستم شرکت را در عرض یکسال به سود‌دهی برسانم. هم زمانی تلف نشد و هم اینکه کسب و کارم به سرعت رشد کرد. این رویای استفاده از تمام وقت آزاد منجر به بروز ترس در من شد. من نگران این مساله بودم که بیشتر وقتم را برای تماشای سریال‌های شبکه Netflix صرف می‌کنم تا برای کار. برای دو ماه اول کسب و کار این مشکل را داشتم. از اینکه وقت آزاد دارید ترس نداشته باشید. ترس مشکلی را حل نمی‌کند. اگر برنامه‌ی واقع بینانه برای خودتان داشته باشید راندمان کاریتان روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

3.اینکه خانواده و دوستان چه فکری می‌کنند؟

در اغلب جوامع سیستم آموزشی افراد را با یک رویا پرورش می‌دهد. این رویا بدین صورت است که شما از دبیرستان فارغ التحصیل شدید به کالج می‌روید و مراتب علمی را کسب می‌کنید پس از آن هم شغل خوبی خواهید داشت و خانه‌ای بزرگ می‌خرید! هرچند ایده این رویا در کشورهای مختلف دچار تغییراتی شده اما کلیت ماجرا به قوه‌ی خود باقیست. خیلی از افراد فامیل و خانواده آرزوی شما یعنی  کارآفرینی را درک نمی‌کنند و هنوز هم همان داستان قبل را در ذهن دارند. یک ترسی همیشه دارید اینکه چه واکنشی در مقابل کارتان خواهند داشت و چه می‌گویند. دریابید که این زندگی شماست و شمایید که بهترین سبک موجود برای خودتان را انتخاب می‌کنید. شما باید بپذیرید که بسیاری از مردم با اینکار موافق نیستند و این یک امر طبیعی است.

4. شکست‌های گذشته

نباید شکست‌های گذشته مانع پیشرفت کنونی شما شوند. و آنچه مانع کارآفرینی شما می‌شود نباید ترس باشد. از هر شکستی در گذشته بعنوان درس استفاده کنید تا اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنید. اگر در مرحله‌ی شروع و یا رشد کسب و کارتان شکست خورده بودید خودتان را جمع و جور کنید و به برد برنامه‌ریزیتان نگاه مجددی داشته باشید.

5. افکار محدود کننده 

شک، ترس، گوش کردن به حرف مردمی که مخالف کارآفرینی هستند اصلی‌ترین منابع تقویت افکار محدود‌کننده شما هستند. چنین افکاری ترس شما را تقویت می‌کنند و شما را به جایی می‌رسانند که متقاعد به زندگی خلاف آرزوهایتان شوید. پس از غلبه بر ترس من کسب و کار منفورم را فروختم.  اکنون به نویسندگی، سخنرانی و رایزنی مشغولم. هر صبح با این انگیزه بیدار می‌شوم که قرار است کارهای مورد علاقه‌ام را انجام دهم. هنوز  هم من ترس دارم اما نه به دلایل قبل و معنای ترس کنونی‌ام را می‌دانم. از اینکه چه ترس‌هایی مانع موفقیت کسب و کار شما می‌شوند اطلاعی ندارم. اما مطمینم اگر در مورد آنها صادق باشید و علت بروزشان را پیدا کنید در اینصورت به راحتی قادر به از بین بردن ترستان خواهید بود. اجازه ندهید ترس مانع انجام کارهای بزرگ در کسب و کارتان شود.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.