آخرین اخبار

فیلم‌هایی که از برخورد پرندگان به شیشه‌ها جلوگیری می‌کنند!

فیلم‌هایی که از برخورد پرندگان به شیشه‌ها جلوگیری می‌کنند!

یک شرکت فعال در حوزه توسعه شیشه‌های نانویی، موفق به دریافت یک سفارش 95 هزار دلاری، برای ایمن‌سازی شیشه‌های پنجره‌ها برای پرندگان شده است. پاتریوت (Patriot Glass Solutions) که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مشهور «C-Bond» است، موفق به تولید فیلم‌هایی شده که با قرارگرفتن بر روی شیشه‌ پنجره، از برخورد پرندگان و آسیب‌های احتمالی و مرگ آن‌ها جلوگیری می‌کند. این سفارش که توسط کالج تگزاس ارائه شده، با نصب فیلم‌های منحصربه‌فرد پاتریوت بر روی شیشه‌ها، آن‌ها را برای پرندگان ایمن‌تر می‌سازد.

احتمالاً شما هم شاهد این پدیده ناگوار بوده‌اید که در خانه یا محل کار، به یکباره چیزی با شیشه پنجره تازه تمیز شده برخورد نماید. در کمال ناباوری، در بسیاری از موارد، یک پرنده بی‌جان یا نیمه‌جان در پایین آن شیشه دیده می‌شود. این مسئله نیز از چشمان تیزبین «C-Bond» که به دنبال توسعه راهکارهای نانویی مختلف برای بهبود شیشه‌ها است، مخفی نمانده است. پاتریوت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت مشهور، برای این منظور فیلم‌هایی توسعه داده که به نظر می‌رسد در وهله اول، با استقبال انجمن‌های حمایت از حیوانات و در مراحل بعدی، به صورت گسترده‌تری مورد پذیرش جامعه‌ای بزرگتر قرار گیرد.

این فیلم‌ها که با عناوینی همچون «Bird Strike Film» و «Fritted Window Film» نیز شناخته می‌شوند، حاوی الگوهایی متشکل از نقاط یا خطوطی هستند که به ندرت توسط چشم غیرمسلح انسان قابل مشاهده می‌باشند. با این وجود، این الگوها توسط پرندگان بر روی شیشه‌ها دیده شده و به همین دلیل، از برخورد آن‌ها و آسیب‌های احتمالی ناشی از این برخورد جلوگیری می‌کند. مایکل وانک (Michael Wanke)، مدیر شرکت پاتریوت، در خصوص محصول جدید این شرکت ابراز داشته: «این فیلم‌های محافظ پرندگان، تنها یک مثال‌ از فیلم‌های متعدد و متنوعی است که ما به مشتریان خودمان برای نصب بر روی شیشه‌ پنجره پیشنهاد می‌کنیم. بسیاری از مردم، اهمیت و پتانسیل این فیلم‌ها برای نجات میلیون‌ها پرنده که در اطراف ساختمان‌ها زندگی می‌کنند و بخش مهمی از اکوسیستم ما هستند، اطلاعی ندارند. این مشکل متداولی است که نصب فیلم‌های جدید به رفع آن کمک می‌کند.»

گفتنی است که پاتریوت با کمک محصولات متنوع خود، از اموال شخصی، تجاری و دولتی در برابر غارت، شورش، نفوذ و تیراندازی محافظت می‌کند. محصولات پیشروی این شرکت، عبارتند از «C-Bond BRS» که یک سیستم فیلم مقاوم در برابر بالستیک است و «C-Bond Secure» که یک پرایمر تقویت‌کننده چند منظوره شیشه است که از ورود با زور جلوگیری می‌کند. همچنین انواع دیگری از فیلم‌های تخصصی پنجره، از جمله فیلم خورشیدی یا سبز، فیلم ضد استراق سمع، فیلم کنترل گرافیتی، فیلم تزئینی و موارد دیگر نیز در میان محصولات این شرکت دیده می‌شود.

 

مرجع: «Finance.Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.