آخرین اخبار

بازار ۱۵ میلیارد دلاری در انتظار باتری‌های نانویی

بازار ۱۵ میلیارد دلاری در انتظار باتری‌های نانویی

آخرین مطالعات صورت گرفته پیرامون باتری‌های نانویی، حکایت از ارزش بازار 4.5 میلیارد دلاری در سال 2020 میلادی دارد. همچنین افزایش قابل توجه تقاضا برای این باتری‌ها، پیش‌بینی رشد سالیانه 18.4 درصدی را برای آن‌ها به دنبال داشته و بازاری در حدود 14.6 میلیارد دلاری را برای سال 2027 میلادی نوید می‌دهد. افزایش طول عمر باتری‌ها که به لطف جداسازی مایعات از الکترودها توسط نانو مواد محقق گردیده، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا برای این مواد طی سال‌های 2021 تا 2027 میلادی مطرح شده است.

نانو فناوری مزایای چشمگیری برای صنعت باتری به دنبال داشته است. مواد نانویی، خطرات آتش‌سوزی باتری را کاهش داده، فرآیند شارژ باتری را تسریع نموده و عملاً در دسترس بودن باتری‌ها را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، نانو ذرات با تشکیل یک پوشش بر روی سطوح الکترود، منجر به افزایش سطح الکترود شده و افزایش شدت جریان میان مواد شیمیایی داخل باتری و الکترود را به دنبال خواهند داشت. با استفاده از باتری‌های نانویی، راندمان وسایط نقلیه الکتریکی/ هیبریدی افزایش یافته و با وجود کاهش وزن باتری‌ها، توان کافی قابل تأمین می‌باشد. علاوه بر وسایط نقلیه الکتریکی، باتری‌های نانویی به دلیل اندازه کوچک‌تر و وزن سبک‌تر، در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، دوربین‌ها و ... نیز کاربرد رو به گسترشی دارند.

آنچه در خصوص باتری‌های نانویی مشهود است، روند افزایشی کاربرد آن‌ها و در نتیجه تقاضای فزاینده برای مواد نانویی مورد استفاده در آن‌ها است. در تحلیل عوامل مؤثر بر این بازار جهانی رو به رشد، چند فاکتور اصلی قابل شناسایی است. نانو باتری‌ها به دلیل افزایش تقاضا برای سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی که عمدتاً در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل، وسایط نقلیه، تجهیزات نظامی و سایر کاربردها ظاهر می‌شوند، به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. علاوه بر این، جداسازی مایعات از الکترودها در باتری‌ها را می‌توان با استفاده از نانو مواد محقق نمود که افزایش عمر باتری را به دنبال داشته و به نوبه خود، تقاضا برای نانو مواد را در سال‌های 2021 تا 2027 میلادی افزایش می‌دهد.

البته باتری‌های نانویی دارای معایبی مانند چگالی کم، هزینه ساخت بالا، فرآیند ساخت پیچیده و موارد این‌چنینی هم هستند که احتمالاً مانع رشد همه‌جانبه بازار جهانی آن‌ها در سال‌های آتی خواهد شد. کارشناسان معتقدند که با تغییر پارادایم تأمین انرژی و حرکت از انرژی‌های متعارف نظیر سوخت فسیلی به سوی منابع تجدیدپذیر، نیاز به سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی هم افزایش یافته و این مهم، برای بازیگران کلیدی فعال در این حوزه، فرصت‌های رشد و سودآوری بیشتر و حفظ موقعیت در بازار را فراهم می‌کند.

لازم به تأکید است که طی سال‌های آتی، آمریکای شمالی به لطف عواملی نظیر تعداد قابل توجه مصرف‌کنندگان و همچنین حضور بیشترین بازیگران کلیدی، سلطه خود بر بازار باتری‌های نانویی را از منظر درآمدی حفظ خواهد کرد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که رشد سریع بازارهای نظامی، خودروهای الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکای شمالی، به گسترش هر چه بیشتر این بازار کمک نماید.

از جمله مهم‌ترین بازیگران صنعت باتری‌های نانویی، می‌توان به «Naxin New Energy Technology»، «California Lithium Battery»، «Front Edge Technology»، «A123 Systems LLC»، «Sicona Battery Technology»، «mPhase Technologies» و «Altairnano» اشاره نمود.

 

مرجع: «Report Ocean»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.