آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری پورشه در یک استارت‌آپ نانویی

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری پورشه در یک استارت‌آپ نانویی

پورشه یک سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری را در استارت‌آپ «Group14 Technologies» رهبری نموده که می‌تواند تحول قابل توجهی در باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی به دنبال داشته باشد. «Group14»، یک استارت‌آپ آمریکایی است که با استفاده از سیلیکون، باتری‌های پیشرفته‌ای تولید می‌نماید. سرمایه‌گذاری جدید این خودروساز آلمانی، می‌تواند تراکم باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

افزودن سیلیکون به آند، به‌طور قابل ‌توجهی منجر به افزایش راندمان باتری و طول مسیر رانندگی شده و در عین حال، زمان شارژ خودروهای الکتریکی را هم بهبود می‌بخشد؛ دو معیار مهمی که بر اساس آن، پذیرش گسترده‌تر این باتری‌ها منطقی و کافی به نظر می‌رسد. با وجود این قابلیت‌های ارزشمند، اما تا کنون شواهد حکایت از این داشته که این فناوری سال‌ها تا پذیرش گسترده فاصله دارد. اما ریک لوبه (Rick Luebbe)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل «Group14»، نظر دیکری داشته و بر این باور است که این استارت‌آپ می‌تواند جدول زمانی برای ارائه این فناوری را به شکل قابل توجهی جابجا نماید. آن‌ها مدعی هستند که آندهای سیلیکونی این استارت‌آپ تا سال 2023 میلادی در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوبه در این خصوص می‌گوید: «باتری‌های سیلیکونی اینجا هستند. فناوری آن‌ها ثابت شده است و اکنون فقط بحث مقیاس‌پذیری و پاسخگویی به حجم تقاضای موجود مطرح می‌باشد.

«Group14» در حال حاضر کارخانه‌ای در خارج از سیاتل دارد که سالانه 120 تن کامپوزیت سیلیکون-کربن تولید می‌کند. بودجه سری «C» جدید که به رهبری پورشه تأمین شده، هزینه لازم برای ساخت کارخانه دیگری در مرکز واشنگتن را تأمین نموده که تا اواخر سال 2023 میلادی، می‌تواند مواد مورد نیاز برای تولید 600 هزار باتری خودروی الکتریکی در سال را تأمین نماید.

گفتنی است که میلیاردها دلار برای بهبود باتری‌های خودروهای الکتریکی هزینه می‌شود. چندین شرکت به دنبال فناوری حالت جامد هستند، رویکردی که اجزای مایع موجود در سلول‌های لیتیوم یونی امروزی که گاهاً آتش می‌گیرند را حذف می‌کند. با این حال، آندهای سیلیکونی پیشرفتی هستند که می‌توان آن‌ها را در انواع باتری‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند یا در سلول‌های حالت جامد آینده، مورد استفاده قرار داد.

آندهای سیلیکونی، انرژی بیشتری نسبت به آندهای گرافیت معمولی نگه می‌دارند و همین موضوع، الهام‌بخش محققین شد تا مقداری یا تمام گرافیت موجود در آند را با سیلیکون جایگزین کنند. اما این بهبود به راحتی قابل دسترسی نبود. سیلیکون با شارژ و تخلیه باتری منبسط و منقبض شده و این نوسانات، می‌تواند به باتری آسیب برساند. نوآوری ارائه شده توسط «Group14» این است که در عین استفاده از ظرفیت انرژی سیلیکون، حداقل آسیب نیز ناشی از آن ایجاد شود. به این منظور، این شرکت از یک «داربست سخت مبتنی بر کربن» استفاده نموده تا سیلیکون را «در ایده‌آل‌ترین شکل آمورف با اندازه نانو و محصور شده با کربن» نگه دارد. به بیان دیگر، سیلیکون در یک ساختار داربست کوچک قرار گرفته که در آن بدون تضعیف ساختار آند، فضایی برای انبساط و انقباض هم وجود داشته باشد.

 

مرجع: «Canary Media»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.