آخرین اخبار

جذب سرمایه 50 میلیون دلاری برای استخراج لیتیوم

جذب سرمایه 50 میلیون دلاری برای استخراج لیتیوم

شرکت ساسمیت نانوتک (Summit Nanotech) که در حوزه استخراج لیتیوم فعالیت دارد، موفق به جذب سرمایه‌ای 50 میلیون دلاری شده است. این شرکت که یک فناوری اختصاصی استخراج لیتیوم را توسعه داده، مدعی است که از آب و مواد شیمیایی کمتری در فرایندهای خود استفاده نموده و انتشار کربن کمتری نسبت به روش‌های استخراج سنتی دارد. پروژه آزمایشی سامیت نانوتک در حال حاضر در شیلی در حال کار بوده و این فناوری در جهت تجاری‌سازی در حال توسعه می‌باشد.

این تأمین مالی در قالب دور «A2» و به رهبری صندوق توسعه فناوری اقلیمی بانک توسعه کسب‌وکار کانادا (BDC) و با همکاری «Evok Innovations»، «Xora Innovation»، «Capricorn Investment Group» و همچنین کنسرسیومی از صندوق‌های متمرکز بر شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی انجام گرفته است.

سامیت نانوتک که در سال 2018 میلادی تأسیس شده، در سال 2019 میلادی موفق به ثبت پتنتی برای فناوری اختصاصی خود شد و بدین وسیله نقطه عطفی در روند رشد شرکت ایجاد شد. اولین جذب سرمایه سامیت در قالب دور بذر در ماه می سال 2020 میلادی و تنها با مبلغ 50 هزار دلار انجام گرفت. در همان سال، یک جذب سرمایه 1.5 میلیون دلاری و یک جذب سرمایه 100 هزار دلاری دیگر نیز در ماه آگوست، به شرکت جانی دوباره بخشید. سال 2021 نیز شرکت موفق به جذب سرمایه‌ای 241 هزار دلاری شد. با این وجود، اولین جذب سرمایه قابل توجه سامیت نانوتک در قالب دور «A» و در مارس سال 2022 میلادی به مبلغی بالغ بر 17.8 میلیون دلار رخ داد.

آماندا هال (Amanda Hall)، مدیر عامل سامیت نانوتک در خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفته ابراز داشته: «سرمایه‌گذاری BDC به ما اجازه می‌دهد تا وضعیت خود را به عنوان یک شرکت تحت کنترل کانادا حفظ کنیم، زیرا بیشتر سرمایه‌گذاری‌های قبلی در سامیت نانوتک از طریق سرمایه‌گذاران حوزه فناوری‌های پاک در سنگاپور، ایالات متحده و استرالیا بوده است. ۹۰ درصد کارمندان ما کانادایی هستند، تولید ما در کانادا انجام می‌شود و فناوری کانادایی است، بنابراین ما می‌خواستیم که در کانادا به رسمیت شناخته شویم.»

گزارشی که اخیراً توسط «Deloitte» منتشر شده، حاکی از آن است که در حال حاضر قریب به ۱۱۰۰ شرکت فعال در حوزه فناوری‌های پاک در سراسر کانادا وجود داشته که این شرکت‌ها تقریباً 3.1 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهند و بیش از 210000 شغل ایجاد نموده‌اند. بنابر اطلاعات ارائه شده، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برای فناوری‌های پاک در کانادا به 342 میلیون دلار آمریکا در سه ماهه دوم سال 2022 میلادی افزایش یافته است که 21.6 درصد نسبت به سه ماهه اول و 223 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

مرجع: «GlobalNews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.