آخرین اخبار

دریافت جایزه تجاری‌سازی دانشگاه پوردو به دلیل کشف روشی برای شناسایی سرطان سینه با آزمایش خون

دریافت جایزه تجاری‌سازی دانشگاه پوردو به دلیل کشف روشی برای شناسایی سرطان سینه با آزمایش خون

استاد بیوشیمی دانشگاه پوردو «Purdue»، اندی تائو «W. Andy Tao»، به دلیل کشف روش شناسایی و نظارت بر بیماری سرطان سینه از طریق آزمایش ساده خون و همچنین سرطان مثانه از طریق آزمایش ادرار، جایزه ممتاز تجاری‌سازی اساتید این دانشگاه در سال 2017 میلادی را به خود اختصاص داد. این جایزه که با مشارکت یک شرکت مستقر در ایندیانا راه‌اندازی شده، همه‌ساله به یکی از اعضای هیئت علمی اهدا می‌گردد. الزام اساسی برای انتخاب استاد برگزیده، دسترسی به نتایج مطلوب تجاری در نتیجه تحقیقات صورت گرفته است.

بنا بر گزارش وب‌سایت دانشگاه پوردو، اندی تائو از اعضای مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه بوده که در سال 2012 میلادی با هدف تجاری‌سازی فناوری‌های آنالیز فسفوپروتئین‌ها (یکی از پروتئین‌های موجود در بسیاری از بیماری‌ها) فعال گردید. وی که در سال 2001 میلادی از دانشگاه پوردو فارغ‌التحصیل شده است، از سال 2005 فعالیت به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی را آغاز نمود و با توجه به علاقه وافر به تجاری‌سازی یافته‌های علمی، تا کنون بیش از 12 پتنت در زمینه مطالعات و تحقیقات خود به ثبت رسانیده است.

دکتر تائو در خصوص جایزه دریافتی ابراز داشت که: «من واقعاً به این جایزه افتخار می‌کنم؛ چرا که دانشگاه پوردو دارای اساتید بسیاری بوده که تحقیقات برجسته و الهام‌بخشی انجام داده‌اند و نتایج حاصل از تحقیقاتشان نیز تجاری‌سازی شده است. من خوش‌شانس بودم که توانستم با بسیاری از دانشمندان بزرگ و کارآفرینان تعامل داشته و کسب تجربه نمایم.»

لازم به ذکر است، دکتر تائو به همراه دانشجوی دکتری سابق خود «Anton Lliuk»، در سال 2010 میلادی شرکت «Tymora Analytical Operations» را تأسیس نمود که در حال حاضر با تمرکز بر تشخیص بالینی به همکاری با شرکت‌ها و واحدهای تحقیقاتی و دانشگاهی می‌پردازد.

مرجع: Purdue

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.