آخرین اخبار

رشد 12 درصدی بازار کاربردهای نانو فناوری در حوزه سلامت و درمان تا سال 2024 میلادی

رشد 12 درصدی بازار کاربردهای نانو فناوری در حوزه سلامت و درمان تا سال 2024 میلادی

بنا بر گزارش جدید ارائه شده در خصوص کاربرد نانوفناوری در حوزه‌های بهداشت و درمان، پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های 2016 الی 2024 میلادی، بازار مصرف در این حوزه با رشدی 12 درصدی روبرو گردد. در این گزارش که تحت عنوان «آنالیز بازار نانوفناوری درمانی» انتشار یافته است، کاربرد نانوفناوری، اندازه بازار و روند تغییرات آن، استراتژی‌های رقابتی و نیز چشم‌انداز جهانی و منطقه‌ای نوآوری‌های جدید مورد بررسی قرار گرفته است. به اعتقاد کارشناسان، رشد بازار و افزایش تقاضا در سال‌های آتی، عمدتاً به دلیل پیشرفت‌های فناورانه و نوآوری‌های جدید در حوزه نانوفناوری رخ خواهد داد. یکی از روندهای غالب شناسایی شده، کاربرد فناوری نانو در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های عصبی و قلب و عروق است.

در گزارش مذکور، بازار جهانی فناوری نانو در حوزه سلامت، بر اساس کاربردها، کاربران نهایی و مناطق، مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس کاربردهای تعریف شده، این صنعت به گروه‌های کاریولوژی بالینی، سیستم‌های تحویل دارو، بیماری‌های عصبی بالینی، تشخیص مولکولی و کاربردهای ضد التهاب و درمان عفونت تقسیم می‌گردد. انکولوژی بالینی نیز بخشی است که در طی سال‌های اخیر کاربرد فناوری نانو در آن با سرعتی قابل توجه گسترش یافته است که بیشتر به علت کارایی بالای نانو ذرات در مبارزه با بافت‌ها و تومورهای سرطانی است.

از منظر منطقه‌ای، شیوع بالای بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته و نیز وجود طیف وسیعی از کاربردهای درمانی فناوری نانو در شاخه قلب و عروق، منجر به پتانسیل رشد بسیار بالای کاربرد نانوفناوری در بخش سلامت کشورهای مذکور شده است. بدیهی است، این افزایش تقاضا می‌تواند بازار گسترده‌ای برای فناوری نانو و فعالان مرتبط با آن ایجاد نماید. علاوه بر این، آمریکای شمالی دارای بیشترین سهم درآمدی در سال 2014 میلادی بوده که عواملی نظیر سرمایه‌گذاری‌های وسیع و برخورداری از ظرفیت‌های فناورانه، می‌تواند در این امر نقش داشته باشد. روند صنعت، حاکی از این است که آسیا و اقیانوسیه در سال‌های آتی از یک نرخ رشد قابل توجه برخوردار خواهند بود که عامل جمعیت و برون‌سپاری خدمات بهداشتی در برخی کشورهای این مناطق، از علل اصلی این رشد خواهد بود.

از منظر کاربران نهایی نیز، بازار به مراکز تخصصی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها تقسیم شده است که در بخش بیمارستانی، اغلب بیمارستان‌های بزرگ شروع به پذیرش فناوری نانو و کاربردهای آن در زمینه سلامت و درمان نموده‌اند و در بیمارستان‌های کوچک به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، تا حدی روند پذیرش و به‌کارگیری راهکارهای درمانی مبتنی بر فناوری نانو کندتر از مجموعه‌های بزرگ است.

لازم به ذکر است، از مهم‌ترین شرکت‌های نانو فناوری که در زمینه سلامت و درمان فعالیت می‌نمایند، می‌توان به «Celgene Corporation»، «CombiMatrix Corporation»، «Johnson & Johnson»، «Abbott Laboratories» و «Teva Pharmaceuticals Industries» اشاره نمود. 

 

مرجع: menafn

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.