آخرین اخبار

ساخت تراشه تشخیص بیماری‌های عفونی توسط یک استارت‌آپ فعال در حوزه نانو فناوری

ساخت تراشه تشخیص بیماری‌های عفونی توسط یک استارت‌آپ فعال در حوزه نانو فناوری

شرکت استارت‌آپی نانوگلوبال «Nano Global Corp» که فعال در حوزه نانو فناوری است، در حال ساخت یک تراشه برای تولید داده‌های مولکولی و کمک به شناسایی چالش‌های بهداشتی نظیر بیماری‌های عفونی و سرطان است. بنا به اعلام این شرکت، سیستم تعبیه شده بر روی تراشه «SoC»، مجموعه‌ای از اطلاعات مولکولی ایمن را فراهم نموده که می‌تواند در تشخیص و آنالیز تهدیدات بهداشتی ناشی از پاتوژن‌ها و دیگر ارگانیسم‌های زنده مورد استفاده قرار گیرد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «EE News Europe»، تراشه یاد شده همراه با پلتفرم فناوری شرکت نانوگلوبال که ترکیبی از نانوفناوری، اپتیک، هوش مصنوعی، فناوری بلاک‌چین «Blockchain» و محاسبات مرزی «Edge computing» است، دسترسی به داده‌های مولکولی در زمان واقعی و تجزیه و تحلیل آن‌ها را ممکن خواهد ساخت. در ادامه، یادگیری ماشینی برای شناسایی الگوهای موجود در داده‌های جمع‌آوری شده بکار گرفته می‌شود و در نهایت، فناوری بلاک‌چین برای پشتیبانی از شناسایی و تعریف داده‌ها و حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است، شرکت نانوگلوبال که در سال 2014 میلادی توسط استیو پاپرمستر (مشاور ارشد جرج بوش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمینه استراتژی‌های نوآوری، فناوری و علم) تأسیس گردیده است، برای تسریع در توسعه فناوری جدید و ساخت تراشه مذکور اقدام به همکاری با چندین مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی از جمله دانشکده پزشکی «Baylor» و دانشگاه ملی سنگاپور نموده است. این شرکت امیدوار است، توسعه نسل اول تراشه تشخیص بیماری‌های عفونی را تا سال 2020 میلادی به پایان برساند.

مرجع: eenewseurope

http://nanomatch.ir/ 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.