آخرین اخبار

تشخیص ویروس زیکا در کمتر از 30 دقیقه با استفاده از نانو ذرات طلا

تشخیص ویروس زیکا در کمتر از 30 دقیقه با استفاده از نانو ذرات طلا

یک شیمیدان شاغل در دانشگاه‌ مرکزی فلوریدا «UCF» که بنیان‌گذار استارت‌آپ نانودیسکاوری «Nano Discovery» نیز می‌باشد، موفق به ابداع دستگاهی برای آزمایش و تشخیص ویروس زیکا شده است. این دستگاه، در ابعاد یک چاپگر کوچک بوده و می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه، وجود ویروس را تشخیص دهد. این فناوری که «D2Dx» نام دارد، از نانو ذرات طلا برای شناسایی آنتی‌بادی‌های ویروس زیکا در بیماران مبتلا به آن استفاده می‌نماید.

دکتر «Quo Treen Huo» با اعلام این‌که فناوری تشخیصی توسط «UCF» و شرکت استارت‌آپی نانودیسکاوری توسعه یافته است، افزود: «این دستگاه دارای مزایای متعددی نسبت به آزمایشاتی است که در حال حاضر برای تشخیص ویروس زیکا استفاده می‌شود. علاوه بر این، با توجه به سازگاری فناوری تشخیصی با انواع دیگر بیماری‌های ویروسی، احتمالاً بتوان از آن برای شناسایی دیگر بیماری‌ها نیز استفاده نمود.»

بنا بر گزارش وب‌سایت «ClickOrlando»، با توجه به ابعاد کوچک دستگاه و امکان حمل‌ونقل آسان آن، می‌توان از فناوری «D2Dx» در مناطق دور افتاده به سادگی استفاده نمود. همچنین، تشخیص ویروس در کمتر از 30 دقیقه و مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با تجهیزات بزرگ و گران قیمت حال حاضر، می‌تواند یک نقطه عطف بزرگ در شناسایی زودهنگام این بیماری و روند درمان آن محسوب گردد. فناوری جدید مشابه با دستگاه تست قند خون، با استفاده از چند قطره از خون سر انگشت دست انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است، دستگاه جدید جهت ورود به بازار در انتظار آزمون‌های تأییدی اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA»، است. نانودیسکاوری در اطلاعیه‌ای رسمی از مراحل پایانی تجاری‌سازی فناوری یاد شده خبر داده و اعلام کرده است: «تجاری‌سازی فناوری «D2Dx» مثالی جالب توجه از به‌کارگیری فناوری نانو جهت حل مشکلات و چالش‌های دنیای واقعی است که قابلیت‌های وسیع این حوزه از فناوری را نشان می‌دهد.»

 

مرجع: clickorlando

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.