آخرین اخبار

کاربرد نانوفناوری در صنعت خودرو؛ نانو پوشش‌ها و باطری‌های نانویی

کاربرد نانوفناوری در صنعت خودرو؛ نانو پوشش‌ها و باطری‌های نانویی

مؤسسه تلکامز «Telecoms & Computing Market Reports»، گزارش جدیدی پیرامون کاربرد فناوری نانو در صنعت خودرو و نقش آن در تجاری‌سازی یافته‌های جدید علمی منتشر نموده است. بنابر این گزارش، فناوری نانو در خودروسازی و فناوری‌های مرتبط با آن به‌صورت گسترده‌ای بکار گرفته می‌شود که عمده تمرکز آن بر دو حوزه روش‌های پیشرفته پوشش مواد و نیز توسعه باطری‌های دارای کارایی بالا در وسایط نقلیه الکتریکی است. در حال حاضر طیف وسیعی از نانو پوشش‌ها به بازار معرفی شده است، در حالی که تلاش برای تجاری‌سازی دیگر زمینه‌های کاربردی فناوری نانو به‌ویژه حوزه باطری ادامه دارد.

در گزارش انتشار یافته سعی شده است تا محصولات، فرآیندها و برنامه‌های کاربردی و استراتژیک در زمینه نوآوری‌های مرتبط با فناوری نانو و تأثیر آن در صنایع خودروسازی شناسایی و تجزیه‌وتحلیل گردد. مهم‌ترین موضوعات بررسی شده شامل نانو مواد، نانو پوشش‌ها و فناوری‌های طراحی و ساخت مبتنی بر نانو است. بر این اساس، روند فعالیت‌های تحقیق و توسعه و نوآوری‌های صورت گرفته در زمینه مواد شیمیایی، پلاستیک و پلیمر، فلزات، کامپوزیت‌ها، آلیاژها و مواد افزودنی سوختی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مهم‌ترین پیشرفت‌های فناورانه که در مرحله تجاری‌سازی قرار دارند، معرفی شده است.

گفتنی است، آنچه باعث اهمیت استفاده از نانو فناوری در باطری می‌شود، مزایای ناشی از نانو ابعاد کردن اجزای باطری است که می‌تواند به توان بالاتر و حتی ظرفیت بهتر آن بیانجامد. امروزه تلاش‌های تحقیقاتی، پیرامون کاربرد نانو فناوری در باطری و تجاری‌سازی آن، به منظور استفاده از نانو مواد با هدف بهبود عملکرد اجزای باطری مثل آند، کاتد و ... متمرکز شده است. 

 

مرجع: SATPRNEWS

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.