آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری بوئینگ در یک استارت‌آپ توسعه فناوری‌های پیشرفته باطری

سرمایه‌گذاری بوئینگ در یک استارت‌آپ توسعه فناوری‌های پیشرفته باطری

شرکت بوئینگ با هدف تسریع پیشرفت‌های مرتبط با توسعه باطری‌های قابل شارژ لیتیومی، اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت استارت‌آپی کوبرگ «Cuberg» نموده است. کوبرگ در سال 2015 میلادی توسط برخی از محققین سابق دانشگاه استنفورد تأسیس شده و در زمینه طراحی و توسعه نسل جدید فناوری باطری با کاربردهای صنعتی و هوافضا فعالیت می‌نماید.

بنابر گزارش وب‌سایت «Green Car Congress»، کوبرگ فناوری جدیدی برای طراحی و ساخت یک باطری قابل شارژ لیتیومی توسعه داده است که می‌تواند فرآیندهای فعلی تولید باطری را بهبود بخشد. در این فناوری از ترکیب یک آند لیتیومی، کاتد با ولتاژ بالا و الکترولیت خاص، جهت افزایش دوام حرارتی و تراکم انرژی استفاده شده است.

از زمان تأسیس کوبرگ در آوریل 2015 میلادی، این شرکت چندین مرحله تأمین مالی از سوی سرمایه‌گذاران مختلف را پشت سر گذاشته و توانسته است یک قرارداد توسعه مشترک چند میلیارد دلاری با یکی از سازندگان باطری‌های صنعتی به امضاء برساند. اولین تأمین مالی این شرکت در سپتامبر 2017 میلادی بوده که موفق شد 150000 دلار از مؤسسه کالسید «CalSEED» جذب نماید. کالسید یک برنامه ابتکاری مرتبط با کمیسیون انرژی کالیفرنیا است که به نوآوران و کارآفرینان فعال در حوزه انرژی‌های پاک که در مراحل اولیه ارائه محصول به بازار قرار دارند، کمک می‌نماید. «ریچارد وانگ»، مدیر عامل شرکت کوبرگ در حال حاضر از اعضای برنامه تحقیقاتی «Cyclotron Road» به شمار می‌رود و پیش از این نیز در طرح انتقال نوآوری‌های انرژی پایدار دانشگاه استنفورد مشارکت داشته است. کوبرگ در سال 2016 میلادی به‌عنوان یکی از هفت استارت‌آپ نامزد نهایی جایزه «National Clean Tech University» آمریکا انتخاب شده بود.

 

مرجع: Green Car Congress

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.