آخرین اخبار

صادرات شیشه و آینه‌های ایرانی به 35 کشور جهان

صادرات شیشه و آینه‌های ایرانی به 35 کشور جهان

تولیدکنندگان ایرانی فعال در بازار شیشه با هدف تجاری‌سازی و توسعه فعالیت‌ها در بازار جهانی، به فناوری‌های نوین توجه ویژه‌ای دارند. بنا بر گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تعداد کشورهای مقصد برای صادرات شیشه‌ها و آینه‌های نانویی تولیدی توسط شرکت‌های ایرانی در سال 2017 میلادی به 35 عدد رسیده است که از این میان می‌توان به کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی و ... اشاره نمود.

یکی از مواردی که توانسته میزان رقابت‌پذیری تولیدکنندگان ایرانی در صنعت شیشه را افزایش داده و آن‌ها را قادر به تولید شیشه‌های با کیفیت بالا نماید، دستیابی به فناوری استفاده از پوشش‌های چندمنظوره جذب و ذخیره گرما است که در حال حاضر در 15 نقطه از کشور، تولید و تجاری‌سازی شده و به کشورهای مختلف در چهار قاره آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آسیا صادر می‌گردد. از دیگر دلایل افزایش صادرات شیشه و آینه در ایران، می‌توان به هزینه‌های تولید پایین‌تر در مقایسه با دیگر کشورها و به‌ویژه اروپا اشاره نمود که در نهایت به قیمت تمام‌شده کمتر محصولات در بازار جهانی انجامیده است. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی مناسب برای تأمین تقاضای کشورهای آسیایی و آفریقایی، از دیگر مواردی است که رقابت‌پذیری تولیدکنندگان ایرانی صنعت شیشه و آینه را افزایش داده است. بنابر گزارش «Glass On Web»، برخی محدودیت‌های فرآیند تولید، نظیر دشواری در خاموش کردن کوره‌ها و در نتیجه عدم انعطاف در کاهش تولید، می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی در ازای هر گونه نوسان تقاضا گردد. این امر یکی از مواردی است که می‌تواند صنعت شیشه و آینه ایران را با چالش مواجه نماید.

گفتنی است، یکی از کلیدی‌ترین بازارهای هدف ایران برای صادرات محصولات شیشه و آینه، کشور هند است و روند افزایشی این سهم در بازار شیشه هند، موجب شده که دولت این کشور با هدف حمایت از تولیدکنندگان هندی، به اعمال مقررات ضد دامپینگ روی بیاورد.

 

مرجع: Glass On Web

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.