آخرین اخبار

همکاری یک شرکت آمریکایی با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی به منظور تجاری‌سازی فناوری

همکاری یک شرکت آمریکایی با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی به منظور تجاری‌سازی فناوری

یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات جنگی، دو موافقت‌نامه لیسانس فناوری با آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی «Air Force Research Laboratory» به امضاء رسانیده است که می‌تواند به تجاری‌سازی محصولات تولیدی این شرکت، سرعت ببخشد. هر دو این فناوری‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های احتمالی جنگاوران را در مأموریت‌های محوله افزایش می‌دهد.

«داریل نواک» مدیر ارشد شرکت نیوکامر «Newcomer Arms»، با تأکید بر بررسی‌های دقیق صورت گرفته از سوی آن‌ها در انتخاب فناوری اظهار داشت: «سادگی سیستمی و مزایای بالقوه فراوانی که دو فناوری اخذشده به همراه دارند، از مهم‌ترین عوامل کلیدی در اخذ مجوز بهره‌برداری از پتنت محسوب می‌شوند.»

بنا بر گزارش «Aero Tech News»، تجاری‌سازی به‌عنوان جریان انتقال فناوری و خروجی‌های تحقیقاتی از آزمایشگاه‌های فدرال به بازار، می‌تواند مزایای فراوانی به همراه داشته باشد. این کار، علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن بخش خصوصی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مورد نیاز وزارت دفاع، رشد اقتصادی در کشور را افزایش داده و می‌تواند جریان درآمدی قابل توجهی برای مرکز تحقیقات نیروی هوایی به همراه داشته باشد. گفتنی است، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی با طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهای مختلف در سطح کشور در تعامل بوده و فناوری‌های قابل ساخت و تجاری‌سازی را به صورت موافقت‌نامه صدور مجوز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. «جان اسکوت» از متخصصین انتقال فناوری معتقد است: «مکانیسم‌های انتقال فناوری، نظیر اخذ و صدور مجوزهای بهره‌برداری، می‌تواند به آزمایشگاه نیروی هوایی در دستیابی به اهداف خود برای توسعه فناوری‌های جدید، به منظور حمایت از مأموریت‌های دفاعی آمریکا کمک نماید.»

فناوری‌های اخذشده، شامل یک تجهیز الکترونیکی به نام «Mobile Device Mount» بوده که قابل اتصال به مچ دست یا پا است و امکان دسترسی به دستگاه‌های ارتباطی و اتصال به سایر سیستم‌های الکترونیکی را فراهم می‌نماید. فناوری دوم نیز تحت عنوان راک داک «Ruck Dock» بوده که برای توزیع یکسان بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیوکامر با تبدیل فناوری راک داک به یک محصول قابل استفاده توسط آتش‌نشانان، تکاوران ارتش و کوهنوردان، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کوله‌پشتی‌های سنگین خود را به سادگی و با انتقال وزن به شانه‌ها، ستون فقرات و پاها، با خستگی کمتری حمل نمایند. راک داک، امکان نصب و جداسازی بسیار سریع را نیز برای کاربران فراهم می‌نماید.

 

مرجع: «Aero Tech News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.