آخرین اخبار

ثبت اختراع و نشان تجاری جهت بهبود فروش محصول نانویی ضدترک شیشه خودرو

ثبت اختراع و نشان تجاری جهت بهبود فروش محصول نانویی ضدترک شیشه خودرو

یک شرکت نانویی که در حوزه بهبود و تقویت مواد شکننده متمرکز است، برای محصول جدید خود که مختص شیشههای اتومبیل است، اقدام به ثبت یک نشان تجاری جدید، در دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO» نموده است. شرکت «C-Bond Systems» معتقد است که نشان مذکور، موجب تقویت شهرت و برند این شرکت در بازارهای تجاری و به‌طور خاص، صنایع خودرو را به همراه داشته باشد.

نشان تجاری «C-Bond NanoShield TM»، نمادی از محصول تولیدی این شرکت، برای محافظت از شیشه‌های خودرو در برابر ترک‌خوردگی ناشی از برخورد سنگریزه در حین حرکت است که در دو نوع، بدون آب و همراه با آب، به فروش می‌رسد و می‌تواند ایمنی و استحکام شیشه را بهبود بخشد. این محصول که از طریق ثبت پتنت نیز تحت حفاظت قرار گرفته است را می‌توان از طریق یک آبپاش معمولی، به روی شیشه اسپری نمود و سپس آن را با یک دستمال، خشک نمود. فناوری منحصربه‌فرد بکار رفته در این محصول، نواقص سطحی موجود در شیشه که ساختار کامپوزیتی آن را تضعیف می‌کند، شناسایی نموده و با افزایش مقاومت به ضربه شیشه، راهکاری مقرون‌به‌صرفه، در مقایسه با جایگزینی شیشه‌های ترک‌خورده، به حساب می‌آید.

گفتنی است، ترک‌خوردگی و تعویض شیشه خودرو، به‌ویژه شیشه جلو، نخستین مورد در فهرست موارد گزارش شده به شرکت‌های بیمه در آمریکا است که سهمی 30 درصدی در مطالبات تقاضا شده دارد. با توجه به این‌که در طی سال‌های اخیر، با تعبیه فناوری‌های جدید بر روی شیشه‌های اتومبیل‌ها، هزینه جایگزینی شیشه‌های شکسته و یا ترک‌خورده، تا 600 درصد افزایش یافته است، برآورد می‌شود که شرکت‌های بیمه، سالیانه بالغ بر 4 میلیارد دلار، بابت این مشکل، هزینه می‌کنند.

بازار به شدت جذاب شیشه‌های تقویت شده خودرو، موجب شده است که در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های نانویی، با تکیه بر ویژگی‌ها و خواص نانو مواد، اقدام به تولید و عرضه انواع محصولات ایمنی شیشه خودرو نمایند. مثالی دیگر از شرکت‌های فعال در این حوزه، مهندسین نانو فناوری دانشگاه واترلو هستند که موفق به تولید یک پوشش نازک، برای حافظت از شیشه‌های جلو اتومبیل در مقابل شکستگی و ترک‌خوردگی شده‌اند. این محصول که اگزوشیلد نام دارد، در یک شرکت استارت‌آپی به نام «Alchemy»، طراحی و تولید شده است و به گفته بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، مانند یک محافظ صفحه‌نمایش گوشی، در ابعاد بسیار بزرگ عمل می‌نماید. این محصول، از تابستان گذشته و در بازه قیمتی 299 دلار (نصب بدون ضمانت) تا 1099 دلار (فروش‌های عمده همراه با گارانتی عملکرد)، در بیش از 87 فروشگاه در 25 شهر از آمریکای شمالی، به بازار عرضه شده است.

لازم به ذکر است که در دنیای فناورانه امروز، ارزش دارایی‌های فکری، آنقدر برای شرکت‌های مختلف زیاد شده است که کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه، می‌تواند خساراتی جدی را برای شرکت به همراه داشته باشد. ثبت اختراع و همچنین ثبت نشان تجاری، دو روش متداولی است که شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف، از جمله نانوفناوری، بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. در همین راستا، برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو (نانومچ) نیز، از طرح‌هایی که به برنامه وارد می‌شوند، حمایت نموده تا بتوانند پتنت‌های مربوط به فناوری خود را ثبت نموده و از دستاوردهای خود محافظت نمایند. 

 

مرجع: «globenewswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.