آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری مشترک برای تجاری‌سازی فناوری تشخیص تهدیدات شیمیایی و بیولوژيیکی

سرمایه‌گذاری مشترک برای تجاری‌سازی فناوری تشخیص تهدیدات شیمیایی و بیولوژيیکی

در دنیای رو به پیشرفت کنونی که همه شرکت‌ها برای بقای خود به شدت در حال دست و پا زدن هستند، تلاش برای یافتن شرکای تجاری قوی، یکی از الزامات اساسی برای شرکت‌های مختلف است. البته این مهم، تنها به شرکت‌های تازه‌کار و استارت‌آپی محدود نشده و حتی غول‌های فناوری را نیز به این عرصه وارد نموده است؛ چراکه یک شریک تجاری خوب، با در اختیار قرار دادن مواد اولیه، سرمایه، ایده، تجربه و یا هر چیز دیگری، می‌تواند جان دوباره‌ای به شرکت ببخشد. شرکت پاتریوت «Patriot One Technologies»، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های امنیتی و شناسایی تهدیدات است که برای اولین بار، نرم‌افزار و سنسورهایی را برای تشخیص مخفیانه تهدیدات اسلحه و ایجاد امنیت در محیط‌های مختلف، ارائه نموده است. این شرکت، توجه ویژه‌ای به ورود به حوزه‌های مشارکتی با شرکت‌های فناور داشته و در چند ماه گذشته، همکاری‌های زیادی را آغاز نموده است.

اطلاعیه اخیر پاتریوت در ژانویه سال جاری میلادی، نشان می‌دهد که این شرکت، در حال اضافه نمودن ابعاد دیگری از توانایی‌های تشخیص تهدیدات، به حوزه کاری خود است. این اطلاعیه، حاکی از آن است که این شرکت، با هدف تشخیص مواد منفجره و تهدیدات دیگری مانند عوامل شیمیایی و بیولوژیکی و همچنین مواد مخدر غیرقانونی، وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت نانو-بیو «Nano-Bio Detection Systems» شده است. آنچه این دو شرکت به صورت مشترک بر روی آن تمرکز نموده‌اند، تجاری‌سازی فناوری اختصاصی دانشگاه تگزاس، با عنوان سنسور «PATSCAN MCS»  است که توانایی شناسایی مولکول‌های موجود در هوا را فراهم می‌نماید.

«مارتین کرونین»، رییس و مدیرعامل پاتریوت، در خصوص اقدام مشترک با شرکت نانو-بیو، اظهار داشت: «این سرمایه‌گذاری مشترک، یک مسئولیت هیجان‌انگیز است. شرکت ما در حال جستجو و ارزیابی نوآوری‌ها در تشخیص تهدیدات است و فناوری تشخیص تهدیدات شیمیایی، واقعاً رویداد تحول‌آفرینی است. من شک ندارم که این فناوری، زندگی افراد بسیاری را چه در جنگ و چه در شرایط عادی در شهرها، نجات خواهد داد». کرونین، همچنین در خصوص ورود این شرکت به فرایندهای سرمایه‌گذاری مختلف، اظهار داشت: «بودجه بسیار قوی ما، به ما اجازه می‌دهد تا هنگام شروع تجاری‌سازی، به سمت جلو حرکت نموده و در مورد تأمین مالی، نگرانی خاصی را نداشته باشیم. ما چندین سال است که شرایط پایداری را تجربه نموده‌ایم و در یک موقعیت بسیار قوی، برای تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های کلی قرار داریم.»

لازم به ذکر است که فناوری مذکور، دارای مجوز توسعه فناوری برای کاربرد در موارد دفاعی، امنیتی، شناسایی مواد ممنوعه و اجرای قانون بوده و «کریگ میکلیش»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نانو-بیو، مدیریت این سرمایه‌گذاری مشترک را به عهده خواهد داشت. گفتنی است که بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار است پاتریوت، مبلغ سه میلیون دلار را طی سه دوره، به نانو-بیو پرداخت کند. در حال حاضر، سهام پاتریوت در بورس اوراق بهادار «TSX»، در حدود 2.3 دلار کانادایی ارزش داشته و این شرکت، جزء 50 شرکت برتر «OTCQX®» سال 2019، نام‌گذاری شده است.

 

مرجع: «streetwise reports»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.