آخرین اخبار

استفاده از فناوری نانو برای افزایش طول عمر باتری ایرباد

استفاده از فناوری نانو برای افزایش طول عمر باتری ایرباد

شرکت «Nanusens» که از رهبران فناوری تولید نیمه‌هادی مکـمل فلز-اکسیدفلز «CMOS» است، اعلام نموده که فناوری انحصاری این شرکت، می‌تواند عمر باتری ایرباد را تا بیش از 20٪ افزایش دهد. این امر، با جایگزینی سنسورهای میکرو الکترومکانیکی «MEMS»، با تراشه‌هایی امکان‌پذیر شده که تا ده برابر کوچک‌تر هستند و در نتیجه، فضا را برای باتری‌های بزرگ‌تر آزاد می‌نمایند.

شایان ذکر است که یک پکیج سنسور میکرو الکترومکانیکی «MEMS»، دارای حجمی در حدود 4 میلی‌متر مکعب است. در صورتی‌که در نتیجه استفاده از تراشه‌های نانو الکترومکانیکی «NEMS» تولید شده توسط «Nanusens»، حجم اشغالی تنها یک میلی‌متر مکعب بوده و این امر، موجب صرفه‌جویی سه میلی‌متر مکعبی به ازای هر پکیج «MEMS» می‌شود. در این راستا، هر چه پکیج‌های «MEMS» بیشتری با تراشه چند سنسوری «Nanusens» جایگزین شود، صرفه‌جویی در فضا بیشتر می‌گردد. تمام این فضای آزاد را می‌توان برای افزایش اندازه باتری یا اضافه کردن یک ابرخازن برای افزایش عمر باتری و بهبود تجربه کاربر، بکار گرفت.

دکتر «ژوزف مونتانیا»، مدیرعامل شرکت «Nanusens»، در خصوص این موضوع توضیح داد: «ما در جایگاه منحصر‌به‌فردی قرار داریم که می‌توانیم با استفاده از نانوسنسورهای خود، فضای بیشتری را درون ایربادها، در اختیار طراحان بگذاریم. در حالی‌که برخی از تولیدکنندگان می خواهند با استفاده از یک باتری بزرگ‌تر و یا یک ابرخازن، طول عمر باتری را بیشتر کنند، برخی دیگر می‌خواهند مقداری از این فضای آزاد را برای افزودن حافظه و ذخیره آهنگ استفاده نمایند که این راهکار نیز، با توجه به عدم نیاز به بلوتوث، راه دیگری برای افزایش طول عمر باتری خواهد بود.»

بازار فعلی ایربادها، در حدود 50 میلیون عدد در سال است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم با سرعت زیادی رشد نماید. از محرک‌های کلیدی رشد این بازار، تمایل تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه، برای حذف هدفون‌های ضخیم و بزرگ از طراحی‌ها و رغبت بیشتر کاربران برای استفاده از سیستم‌های جدید و به‌روزتر است. دکتر مونتانیا، در خصوص بازار آتی ایربادها اعلام نمود: «پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فروش گوشی‌های هوشمند جدید، به 1.5 میلیارد عدد در سال رسیده و از آنجا که هر گوشی، به یک جفت هندزفری نیاز دارد، این بازار برای ما فوق العاده خواهد بود و به همین دلیل است که این بازار، هدف اول ما است». وی همچنین می‌افزاید: «ما با بازیگران پیشرو در زنجیره ارزش این محصول، مذاکراتی را شروع نموده‌ایم، تا آن‌ها را از فناوری نوآورانه خود که به‌طور چشمگیری عمر باتری را افزایش داده، نیاز به بلوتوث را کمتر نموده، قابلیت‌های کنترلی جدید فراهم نموده و همچنین امکان ایجاد ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگری را فراهم می‌سازد، آگاهی دهیم.»

گفتنی است، «Nanusens» قصد دارد نانوسنسورهایش که ترکیبی منحصربه‌فرد از ویژگی‌ها را در یک تراشه یکپارچه ارائه می‌دهد، پس از استفاده در ایرباد، در بازار صنعت پوشیدنی و اینترنت اشیاء «IoT» نیز به کار برد.

 

مرجع: «businesswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.