آخرین اخبار

ماسک‌های تنفسی نانویی در مسیر بازار آسیا

ماسک‌های تنفسی نانویی در مسیر بازار آسیا

استارت‌آپ فرانسوی «R-PUR»، به عنوان یکی از تولیدکنندگان ماسک‌های تنفسی، در تلاش است تا بازار محصولات خود در آسیا و به صورت خاص، کشورهای چین، هنگ‌کنگ، کره و ژاپن را مورد هدف قرار دهد. هرچند که این شرکت هنوز موفق به جذب سرمایه در این مناطق نشده، اما به منظور بازاریابی محصولات خود، تصمیم به راه‌اندازی یک دفتر در هنگ‌کنگ دارد.

«فلاوین هلو»، مدیرعامل و یکی از مؤسسین این استارت‌آپ فرانسوی، در خصوص تصمیم این شرکت برای بسط بازار به آسیا، اظهار داشته است: «با توجه به آلودگی شدید هوا در تایلند و کره‌جنوبی، استقبال خوبی از کمپین‌های بازاریابی آنلاین ما شده است. این مسئله، ما را برای ورود به بازارهای آسیایی مصمم‌تر نمود.»

ماسک‌های نانویی «R-PUR»، از یک فیلتر قابل تعویض و یک ماسک پارچه‌ای چندبار مصرف تشکیل شده است. در کنار عرضه ماسک نانویی با قابلیت‌های کیفی بسیار بالا، این شرکت یک نوآوری منحصربه‌فرد دیگر را نیز به عنوان خدمات جانبی، به مشتریان خود ارائه داده است. به این منظور، یک اپلیکیشن نیز توسعه داده شده که بر اساس کیفیت هوا در محل زندگی کاربر، زمان تعویض فیلتر ماسک را به صورت تقریبی مشخص می‌نماید. این شرکت، مدعی است که فیلترهای استفاده شده در این ماسک‌ها، قادر به فیلتر نمودن ذراتی به کوچکی 0.05 میکرومتر بوده که بر اساس این ادعا، سطح کیفی محصول ارائه شده، از استاندارد اروپایی «EN149-FFP» نیز که بیشترین سطح محافظت را ارائه می‌نماید، فراتر است. «R-PUR» اعلام نموده که تاکنون موفق به فروش 10000 عدد از این ماسک‌ها شده که 70 درصد این فروش، در فرانسه بوده است.

گفتنی است، بر اساس آمار ارائه شده از سوی «Market Insight Reports»، انتظار می‌رود که سود حاصل از صنعت ماسک‌های تنفسی تا سال 2025، به 4.6 میلیارد دلار برسد. با توجه به قیمت 195 یورویی این محصول، ماسک‌های نانویی این شرکت فرانسوی، جزو ماسک‌های گران‌قیمت به شمار می‌روند. هلو در این باره اظهار داشته: «هدف اصلی ما، تولید محصولی برای حفاظت از سلامتی افراد است. با در نظر گرفتن این مسئله، قیمت معنای متفاوت‌تری پیدا می‌کند». طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 4.2 میلیون نفر، جان خود را در اثر آلودگی هوا از دست می‌دهند. بیماری‌های قلبی و ریوی، از جمله متداول‌ترین مشکلات ایجاد شده ناشی از آلودگی هوا است. از این رو، ضرورت تولید ماسک‌های تنفسی بهینه، قابل درک به نظر می‌رسد.

 

مرجع: «The Star»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.