آخرین اخبار

تولید ماسک‌های آرایشی با بهره‌گیری از فناوری نانو

تولید ماسک‌های آرایشی با بهره‌گیری از فناوری نانو

نانوفارما «Nanopharma»، یکی از شرکت‌های مستقر در لیبرک واقع در جمهوری چک بوده که برای تولید نوعی ماسک آرایشی، از نانو فیبرها استفاده می‌نماید. محصول تولیدی این شرکت، نوعی ماسک خشک است که حتی برای پوست‌های بسیار حساس نیز، می‌توان از آن استفاده نمود. استفاده از نانو فیبرها در ماسک‌های آرایشی این شرکت، ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و مؤثرتری را برای این ماسک‌ها به ارمغان آورده است.

در کنار ویژگی‌های مثبت موجود در ماسک‌های تولیدی نانوفارما، استفاده از این محصول بسیار آسان و سریع بوده که خود جذابیتی بسیار بالا را برای مصرف‌کنندگان به دنبال دارد. از طرف دیگر، ماسک‌های آرایشی تولیدی، کاملاً قابل تجزیه بوده و با محیط زیست نیز، سازگاری خوبی دارد.

گفتنی است که نانوفارما به عنوان یکی از خوشه‌های صنعتی شرکت نانوپروگرس «Nano progress»، با ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های جدید، به دنبال بهره‌مندی از حداکثر پتانسیل شهر لیبرک در زمینه فناوری و همچنین ایجاد مشارکت و اشتغال‌زایی برای شرکت‌های با فناوری‌های پیشرفته است. «لوبوس کومارک»، ریاست نانوپروگرس، در این خصوص بیان می‌دارد: «ما از کل زنجیره ارزش شرکت‌های کوچک و متوسط خود حمایت نموده و به دنبال نوآوری و توسعه فناوری و محصولات و همچنین جهانی شدن آن‌ها هستیم. برای رسیدن به این هدف، به همراه دیگر شرکای اروپایی خود، بستری را برای شرکت‌ها فراهم نموده تا بتوانند بازار خود را در چین، ایالات متحده و کانادا، توسعه دهند. بیش از 40 شرکت، برای تولید محصولات خود، تحت حمایت ما قرار داشته که از لحاظ اشتغال‌زایی و توانایی رقابتی، رشدی 5 تا 10 درصدی داشته‌اند.»

لازم به ذکر است که در حال حاضر، نانوفارما به منظور توسعه بازار خود در فرانسه، با یک شرکت آرایشی بهداشتی فرانسوی در حال همکاری بوده که این شرکت فرانسوی نیز، یکی دیگر از خوشه‌های صنعتی نانوپروگرس محسوب می‌شود. توسعه بازار محصولات نانوفارما در کانادا، چین و آمریکا نیز، از دیگر اهداف این مشارکت است.

توجه به این نکته شایان ذکر است که با توجه به سرعت بسیار بالای توسعه فناورانه و اقتصادی جهان امروز، مراکز مدرن فناوری و شرکت‌ها، دریافته‌اند که با داشتن مشارکت با یکدیگر، قادرند از مزایایی همچون کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین و عرضه و یا تسهیل فرآیند استخدام متخصصین، بهره ببرند. از طرف دیگر، این مشارکت‌ها می‌تواند منجر به خلق ایده‌های جدید و بهبود بهره‌وری گردد. شهر لیبرک، یکی از مناطقی است که به لطف عوامل مختلف، به یکی از قطب‌های فناوری نانو بدل شده است. این شهر که همکاری نزدیکی با دانشگاه فنی محلی دارد، میزبان گروهی از شرکت‌های کوچک فعال در حوزه تولید محصولات مبتنی بر نانوفیبر است که نانوفارما، یکی از این موارد می‌باشد.

 

 مرجع: «Euro News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.