آخرین اخبار

ترمیم و بهبود بیماری‌های دهانی با استفاده از نانوفناوری

ترمیم و بهبود بیماری‌های دهانی با استفاده از نانوفناوری

محققین دانشگاه بوفالو، موفق به توسعه روش درمانی جدیدی شده‌اند که با استفاده از فناوری نانو، از بیماری‌های خاص لثه‌ها و عفونت‌های قارچی مرتبط با آن، جلوگیری به عمل می‌آورد. این فناوری، مبتنی بر تحقیقات «پاراوین آرانی»، استادیار گروه بیولوژی دهان و دندان دانشکده پزشکی بوفالو حاصل شده است. کپسول‌های میکروسکوپی تولید شده، قابلیت انتشار دوره‌ای داروهای ضد قارچ را دارا بوده و در دوره‌های زمانی خاص، عمل دارورسانی را انجام می‌دهد.

آرانی و «دانیل چان»، هرگز حدس نمی‌زدند که دوستی شکل گرفته از بازی بدمینتون، منجر به شکل‌گیری یک استارت‌آپ موفق شود. آن‌ها بنیان‌گذاران «OptiMed Technology» محسوب می‌شوند؛ شرکتی که از فناوری نانو، برای تولید خمیردندان و مواد دندانپزشکی مبتنی بر چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کند. این فناوری، با توجه به قابلیت ترمیم لثه و جلوگیری از عفونت قارچی که هر ساله میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بازاری وسیع و بسیار جذاب را پیش روی این استارت‌آپ، قرار داده است. آرانی در ارتباط با ایده استارت‌آپی خود می‌گوید: «دهان یکی از اجزای بسیار مهم بدن است. هرگونه اقدام برای مراقبت از دهان و دندان، می‌تواند اثرات بسیار زیادی بر سلامت عمومی داشته باشد. آزمایشگاه‌های ما بر فناوری‌های زیستی متمرکز شده‌اند که با استفاده از رویکردهای نوآورانه و دستگاه‌های زیست‌پزشکی، دستیابی به این هدف را امکان‌پذیر می‌سازند. از زمان تأسیس اپتی‌مد در پاییز سال گذشته تاکنون، ما به سرعت در حال پیشرفت از یک فرایند آزمایشگاهی، به یک فناوری مقیاس‌پذیر و تولید انبوه هستیم.»

گفتنی است، «اپتی‌مد» با استفاده از تیمی 10 نفره از محققین، دانشمندان و مشاورین کسب‌وکار، در حال فعالیت است و تجارب کارآفرینی قبلی دانیل چان، می‌تواند کسب‌وکار آن‌ها را به سوی موفقیت رهنمون سازد. این شرکت، به لطف فناوری ارزشمند و انحصاری خود، سرمایه‌ای بالغ بر 25000 دلار از مرکز فناوری‌های پیشرفته بزرگ داده‌ها و علوم سلامت دانشگاه بوفالو دریافت نموده تا بتواند محصولات اولیه خود را توسعه دهد. دانیل چان، نقطه جذاب کارشان را بهبود کیفیت زندگی بیماران دانسته که با پیوند علم، تحقیق و کارآفرینی، برای توسعه نوآوری‌های جدید و تجاری‌سازی آن‌ها میسر می‌گردد.

 

مرجع: «UB»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.