آخرین اخبار

استفاده موفقیت‌آمیز از نقاط کوانتومی در ساخت حافظه فلش

استفاده موفقیت‌آمیز از نقاط کوانتومی در ساخت حافظه فلش

دوتز نانو (Dotz Nano) پروژه اخیر خود که در آن از نقاط کوانتومی برای ساخت حافظه‌های فلش استفاده شده را با موفقیت به پایان رسانده است. دوتز نانو در این پروژه از همکاری دانشگاه کیونگ هی کره‌جنوبی استفاده کرده است.
نقاط کوانتومی که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته از جنس گرافن است. این نقاط دارای کاربردهای وسیعی در حوزه‌های مختلف نظیر تصویربرداری پزشکی، حسگری، الکترونیک، ذخیره‌سازی انرژی، پیل‌های خورشیدی و ذخیره اطلاعات است.
دوتز نانو در حال مذاکره با دانشگاه کیونگ هی است تا برای دریافت لیسانس کامل استفاده از این فناوری با این دانشگاه به توافق برسد.
این پروژه در ابتدا با همکاری مشترک دانشگاه کیونگ هی و شرکت سامسونگ در سال 2014 آغاز شد که هدف آن استفاده از این نقاط کوانتومی در ساخت حافظه‌های فلش بود و با موفقیت به اتمام رسید، اما پیشرفت بیشتری روی آن صورت نگرفت.
شرکت دوتز نانو نقاط کوانتومی گرافنی را از منابع ذغال سنگ به دست آورد و با تولید این نقاط کوانتومی توسط این شرکت، پروژه استفاده از این نقاط در ساخت حافظه‌ها دوباره از سر گرفته شد. در فصل جدید این پروژه، تلاش شده تا از نقاط کوانتومی شرکت دوتز نانو برای ساخت حافظه فلش استفاده شود.
این شرکت با همکاری دانشگاه کیونگ هی ثابت کرد که نقاط کوانتومی تولید شده توسط آنها قابل استفاده در حافظه‌های فلش است. نقاط کوانتومی مورد استفاده در این پروژه دارای ابعاد مختلف (6، 12 و 277 نانومتری) بوده که در میان لایه‌های دی‌اکسیدسیلیکون آماده‌سازی شده است.
هر چند ادوات حافظه فلش در مراحل اولیه توسعه خود هستند، اما حافظه‌های حاوی نقاط کوانتومی گرافنی عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.
سال گذشته شرکت دوتز نانو بعد از افزایش 6 میلیون دلاری سرمایه در نوامبر 2016 نام خود را تغییر داد.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.