آخرین اخبار

امضای قرارداد بین شرکت صنعتی رز موکت و خانم دکتر زهرا مزروعی

امضای قرارداد بین شرکت صنعتی رز موکت و خانم دکتر زهرا مزروعی

زهرا مزروعی فارغ التحصیل دکتری نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان در دوره چهارم از نانومچ، در سال 95 وارد برنامه شد. این طرح در فاز اول بصورت آزمایشگاهی تولید شده بود که با توجه به حجم بازار متصور برای عایق‌های صوت، با حمایت نانومچ طی یکسال موفق به تولید نیمه صنعتی و بر روی دستگاه‌های صنعتی شد.

در روز پایانی نمایشگاه دهم فناوری نانو، سه قرارداد در غرفه نانومچ امضا شد. یکی از این قراردادها برای تولید عایق صوت آبگریز بین فناور نانومچ، زهرا مزروعی و شرکت نگین رز سپاهان (رز موکت) منعقد شد که طی این قرارداد شرکت رز موکت فضای تولید، نیروی انسانی، مواد اولیه و بازاریابی محصول را بر عهده خواهد داشت و زهرا مزروعی توسعه دهنده دانش فنی است.

به دلیل افزایش جمعیت و توسعه صنایع، مردم در محیط‌های پر سر و صدا زندگی و کار می‌کنند؛ بی آنکه متوجه باشند اثر فراوانی بر سلامتی آن‌ها دارد. ساختمان‌ها کوچکتر و سبکتر می‌شوند. وسایل نقلیه زمینی و هوایی افزایش می‌یابند. ماشین آلات صنعتی صنایع افزایش می‌یابند. پخش کننده‌های صدا بلندتر می‌شوند. از این رو، عایق‌های صوتی روز به روز جذابتر می‌شوند و به سمتی پیش می‌روند که جای واقعی خود را در بین عایق‌ها کسب کنند. درخواست‌ها برای جاذب‌های صوتی جدید باکیفیت در حال افزایش هستند زیرا جاذب‌های مرسوم برای ایجاد کیفیت بسیار بالای صوت باید ضخامت بسیار بالایی داشته باشند که این امر کاربرد آنها را محدود می‌سازد.

بنابراین، زمان آن فرا رسیده تا به سمت نسل جدید عایق‌های صوت پیش برویم.

این جاذب صوت بسیار نازک و سبک است. افزون بر این، انعطاف پذیر و آبگریز بوده و به راحتی می‌تواند رول شده، انتقال یابد و بر روی سطح نصب شود. بنابراین، می‌تواند در فضاهای محدود نیز استفاده شود.

کاربرد اصلی این محصول پوشاندن فضای داخلی مکان‌های پر سر و صدا، ساختمان، حمل و نقل، استودیو، سینما و سالن‌های همایش، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات پر سر و صدای آزمایشگاهی است. در حال حاضر، پشم سنگ و پشم شیشه و همچنین فوم‌های پلیمری مهمترین رقبای این محصول هستند ولی به دلیل نازک بودن و سبک بودن این محصول کاربرد و کیفیت بسیار بیشتری نسبت به راه حل‌های کنونی دارد.

علاقمندان برای آشنایی بیشتر با طرح‌های برگزیده نانومچ و سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌توانند به سایت نانومچ مراجعه و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.