آخرین اخبار

امضای قرارداد بین شرکت مهرساز گستر و آقای سید یاسر دریاباری

امضای قرارداد بین شرکت مهرساز گستر و آقای سید یاسر دریاباری

نانومچ یک برنامه دائمی با رویکرد حمایت از طرح‌های به‌ نمونه اولیه رسیده در حوزه فناوری نانو است. فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی به‌عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل به‌عنوان طرف تقاضا از جمله مخاطبان این برنامه می‌باشند. 

یکی از المان‌های موفقیت یک طرح فناورانه ارتباط مستقیم با صنایع مرتبط و سرمایه‌گذاران است. در واقع جلب اعتماد صنعت و سرمایه‌گذار به ویژه در فناوری‌های نو مانند فناوری نانو که صنایع آشنایی زیادی با آن ندارند مهمترین فاکتور در فروش محصولات یک استارت‌آپ نوپای فناورانه است. نانومچ در راستای فعالیت‌های حمایتی خود از طرح‌های فناورانه نانو پس از به بلوغ رسیدن طرح فناور از نظر فنی و کسب و کاری، ارتباط بین صنعت‌گر یا سرمایه‌گذار با فناور را تسهیل کرده و در جلب اعتماد صنعت به فناور کمک می‌کند. در این راستا امسال در حاشیه روز پایانی دهمین نمایشگاه نانو، سه قرارداد همکاری بین طرح‌های برتر نانومچ و صنایع مربوط منعقد شد. 

قرارداد نخست منعقد شده در نمایشگاه قراداد خرید 400 کیلو نانوکامپاند کاهنده شیرنکیج محصولات تزریق پلاستیک بین فناور نانومچ سید یاسر دریاباری، دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس و شرکت مهرساز گستر پارس است که منجر به کاهش اعوجاج و شرنکیج در تولید محصولات تزریق پلاستیک با ضخامت بالای دو میلی‌متر می‌شود.

این فناوری سبز و فرمولاسیون آن باعث ایجاد یک فرآیند مطلوب در تولید محصولات پلیمری با کیفیت بالاتر و همچنین کاهش قابل توجه هزینه تولید در محصولات پلیمری خواهد شد. این قرارداد در دو فاز انجام خواهد شد که فاز اول خرید 400 کیلو نانوکامپاند کاهنده شیرنکیج محصولات تزریق پلاستیک و در صورت اثبات کارایی در مقیاس صنعتی در فاز دوم خرید هفتگی 5 تن برای استفاده در سپر خودرو اجرا خواهد شد.

سید یاسر دریاری از فناوران دوره پنجم نانومچ است که با ورود به برنامه و بهره‌مندی از امکانات و حمایت‌های برنامه و تلاش و ممارست شبانه‌روزی موفق شد ضمن کوتاه کردن مسیر تجاری‌سازی و توسعه طرح خود، اعتماد بخشی از صنعت را جلب نموده و طرح خود را مطابق با نیاز صنعت توسعه دهد.

 

علاقمندان برای آشنایی بیشتر با طرح‌های برگزیده نانومچ و سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌توانند به سایت نانومچ مراجعه و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.