آخرین اخبار

ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی با تاسیس کارخانه تولید نانولوله کربنی

ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی با تاسیس کارخانه تولید نانولوله کربنی

شرکت اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال (OCSiAl) یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد پیشرفته است. این شرکت در حال ساخت کارخانه‌ای برای تولید نانولوله‌های کربنی تک جداره در لوکزامبورگ است.
در 5 جولای سال جاری، یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد در لوکزامبورگ اعلام کرد که قرارداد همکاری مشترکی با وزارتخانه‌های اقتصاد و مالی لوکزامبورگ امضاء کرده است که از حمایت‌های آنها برای ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 250 تن نانولوله کربنی بهره‌مند شود.
پیش‌بینی می‌شود این سرمایه‌گذاری بین 80 تا 100 میلیون یورو ( 90.6 تا 113.3 میلیون دلار آمریکا) است و در نهایت امکان 200 فرصت شغلی با کیفیت بالا در بخش تحقیق، تولید، فروش و بازاریابی، نگهداری و خدمات پشتیبانی فراهم شود.
شرکت OCSiAl در حال حاضر، نقطه مناسبی را در منطقه دیفردانج لوکزامبورگ به‌منظور احداث کارخانه خود در این محل انتخاب کرده است. کنستانتین نوتمن مدیرعامل بخش اروپایی شرکت OCSiAl می‌گوید: « انتخاب این محل برای ایجاد کارخانه به این دلیل است که لوکزامبورگ منطقه‌ای صنعتی بوده و شرایط ایده‌آلی برای ساخت کارخانه دارد. این کشور به دلیل دارا بودن زیرساخت مناسب به‌منظور کمک به توسعه فناوری‌های نوآورانه شهرت دارد.»
اتینه اشنایدر از وزارت اقتصاد لوکزامبورگ می‌گوید: « این پروژه در راستای سیاست انعطاف‌پذیر اقتصادی ما پیاده‌سازی می‌شود و روی تولید مواد خلاقانه و فعالیت‌های تحقیقاتی استوار است.»
OCSiAl مدعی است که این شرکت اولین شرکتی است که اجازه تولید و تجاری‌سازی نانولوله‌های کربنی تک جداره در حجم صنعتی را در اروپا دریافت کرده است.
در سپتامبر 2016، محصول اصلی این شرکت که نانولوله کربنی تک جداره با نام تجاری Tuball است به‌عنوان اولین محصولی که موفق به ثبت در بانک REACH شد، شناخته می‌شود.
علاوه بر کارخانه تولیدی، OCSiAl قصد دارد تا مرکز ویژه‌ای را برای فناوری‌نانوی کاربردی ایجاد کند تا روی موادی نظیر کامپوزیت، الاستومر و ترکیبات ترموپلاستیک تمرکز کند.

منبع:‌ nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.