آخرین اخبار

تبدیل خط پایلوت نانوذرات به کارخانه‌ای با ظرفیت هزارتن درسال

تبدیل خط پایلوت نانوذرات به کارخانه‌ای با ظرفیت هزارتن درسال

ک شرکت انشعاب یافته از دانشگاه وارد پروژه‌ای در اتحادیه اروپا شده که از حمایت مالی 10 میلیون یورویی برای توسعه رنگ‌ها، جوهرها و پوشش‌های جدید برخوردار است. پرومتان (Promethean) در حوزه ساخت جوهرهای رسانای حاوی نانوذرات تخصص دارد. این شرکت که در کسب و کار نانومواد وارد شده، برای بازارهای جهانی محصولات نانوذرات معدنی نظیر جوهرهای رسانا تولید می‌کند.
شرکت پرومتان در سال 2008 از دانشگاه ناتینگهام منشعب شده و از حمایت مالی اتحادیه اروپا بهره‌مند است. این شرکت بازار رنگ، پوشش و جوهر را هدف قرار داده و برای صنایعی نظیر الکترونیک و مواد جاذب محصول ارائه می‌کند. نانوذرات تولید شده توسط این شرکت می‌توانند هدایت الکتریکی، خواص نوری و مکانیکی، سختی و خواص ضدآتش بودن را حتی در پلاستیک‌ها و مواد کامپوزیتی بهبود دهد.
پرومتان خط تولید جدیدی راه‌اندازی کرده که با استفاده از آن نانومواد در مقیاس صنعتی تولید می‌کند. این اولین خط تولید این شرکت است که مواد چارچوبی آلی فلزی، اکسید فلزی و نانومواد فلزی تولید می‌کند. این محصولات برای خرید از طریق سایت این شرکت عرضه شده‌است.
لوری گلدنهایز می‌گوید: «این یک گام مهم در صنعت نانومواد بریتانیا است. این خط تولید ماحصل همکاری مشترک در بریتانیا واتحادیه اروپا بوده که فوائد آن نیز به هر دو منطقه خواهد رسید. این پروژه تأکیدی بر اهمیت همکاری فنی در منطقه اتحادیه اروپا است.
پرومتان سالانه می‌تواند 1000 تن نانومواد تولید کند. این شرکت در توسعه ارزان قیمت نانومواد موفق بوده است. این توفیق در سایه همکاری با یک کنسرسیوم اروپا که از حمایت مالی 10 میلیون دلاری اتحادیه اروپا برخوردار بود، به دست آمده است. این کنسرسیوم برنامه‌ای موسوم به Shyman را در قالب برنامه چارچوبی 7 اتحادیه اروپا اجرا کرده است.
در ابتدای این پروژه در سال 2010، 4 نفر درگیر این پروژه بودند که تعدادشان به 10 نفر رسید و قرار است طی ماه‌های آینده این پروژه توسعه بیشتری پیدا کند. این برنامه به شرکت پرومتان کمک کرد تا فناوری خود را از حالت پایلوت به تولید صنعتی با ظرفیت 1000 تن در سال برساند.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.