آخرین اخبار

توری حاوی نانوکاتالیست برای تصفیه ارزان و سریع آب

توری حاوی نانوکاتالیست برای تصفیه ارزان و سریع آب

شرکت پیورالیتیک (Puralytics) در حوزه تصفیه آب فعالیت دارد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر اورگون واقع است، به دنبال استفاده از فناوری‌ نانو برای ارتقای محصولات خود است. این شرکت توری‌ دارای پوشش نانوکاتالیستی تولید کرده است که به‌عنوان بخش اصلی فناوری تصفیه آب این شرکت به کار گرفته می‌شود. تجهیزات پیورالیتیک با استفاده از فرآیند‌های فتوکاتالیستی و بهره‌گیری از این توری تصفیه آب را انجام می‌دهد. این کاتالیست درصورت دریافت نور خورشید یا حتی نور لامپ LED می‌تواند طیف وسیعی از آلودگی‌ها را رفع کند.
این فناوری ماحصل سالها تحقیق و پژوهش محققان شرکت پیورالیتیک است. میزان کاتالیست این نانوابزار مهندسی شده نسبت به فناوری‌های رایج 60 درصد کمتر و کارایی آن بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
این فناوری دوام بالایی داشته و به سهولت قابل استفاده است و می‌توان از آن در محصولات مختلف استفاده کرد. امی بروتودت از محققان این شرکت می‌گوید: «ما از عملکرد جالب توجه این کاتالیست جدید بسیار شگفت‌زده هستیم. این کاتالیست حتی در روزهای ابری می‌تواند عملکرد سریع و خوبی داشته باشد. این کاتالیست بهبود یافته و از آن در ارتقای محصولات استفاده خواهد شد.»
این شرکت دارای دو خط تولید محصول است: SolarBag و Shield. در این محصولات از این کاتالیست برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. SolarBag یک دستگاه تصفیه آب قابل حمل است که با نور خورشید فعال می‌شود. محصول دوم نیز یک واحد تصفیه آب است که با نور LED فعال می‌شود و قادر است روزانه هزاران لیتر آب را تصفیه کند.
ریک لاکت، مدیرعامل شرکت پیورالیتیک، می‌گوید: «این فناوری ما را قادر می‌سازد تا با شرکای کلیدی همکاری کرده و محصولات و کاربردهای جدیدی را به بازار عرضه کنیم. این کار منجر به کاهش هزینه و افزایش کارایی و دوام محصولات خواهد شد.»

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.