آخرین اخبار

تولید انبوه گرافن از گرافیت استخراج شده از معدن

تولید انبوه گرافن از گرافیت استخراج شده از معدن

مصرف جهانی گرافن رو به افزایش است و انتظار می‌رود که این رشد به‌صورت نمایی تداوم یابد و در نهایت شاهد محصولات گرافنی بیشتری در بازار باشیم.
مرکز تحقیقات گرافن ARC توسط دولت استرالیا تأسیس شده‌است. این اقدام  از طریق انجمن تحقیقات استرالیا صورت گرفته است.
شرکت آرچر (Archer) با گروه‌های فعال در مرکز تحقیقات گرافن توافق‌نامه‌ای امضاء کرده که براساس آن امکان حضور در پروژه‌های مختلف را داشته باشد:
• توسعه محصولات مبتنی بر گرافن و ایجاد خط تولید پایلوت یا آزمایشگاهی گرافن
• توسعه فرآیندهایی برای تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا و بهینه‌سازی نرخ تولید، کاهش قیمت، کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی، افزایش کیفیت و خلوص محصول
پروژه Campoona یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های گرافیتی شرکت آرچر است. این شرکت به دنبال بهره‌برداری از معدن گرافیت کامپونا است تا اهدافی نظیر فروش لیسانس تولید گرافن از محصولات این کارخانه را دنبال کند. آرچر به دنبال دریافت تأییدیه به‌منظور تولید 100 تن گرافن در سال است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سه ماه جاری میلادی، بتواند شرکتی برای انجام این کار پیدا کرده و آن را برون‌سپاری کند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت مواد گرافنی نظیر فیلم‌ها و نانوپلاکت‌های گرافنی رو به کاهش است. این روند در سال 2017 ادامه خواهد یافت. البته تنها استثنا، مربوط به فیلم‌های گرافنی با ابعاد بزرگ است که به دلیل نرخ پایین تولید همچنان با محدودیت تولید روبرو است. تقاضا برای محصولات گرافنی سفارشی طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت. تولیدکنندگان گرافن با سازندگان محصول همکاری نزدیکی خواهند داشت تا کاربردهای ویژه‌ای برای گرافن به دست آید.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.