آخرین اخبار

خرید و راه‌اندازی کارخانه تولید نانولوله‌کربنی

خرید و راه‌اندازی کارخانه تولید نانولوله‌کربنی

شرکت چاسم ادونسد متریالز (CHASM Advanced Materials) با خرید شرکت سوت‌وست نانوتکنولوژیز (SWeNT)، اخیراً تولید نانولوله کربنی تک‌جداره و چند جداره را آغاز کرده است. این شرکت در کارخانه‌ای به مساحت 18 هزار فوت مربع در شهر نورمان اوکلوهاما اقدام به تولید نانولوله‌های کربنی می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ماساچوست قرار دارد. یک کارخانه 12500 فوت مربعی نیز در آنجا قرار دارد. بخش تحقیق و توسعه و مهندسی این شرکت در هر دو کارخانه وجود دارد.
فناوری تولید این نانولوله‌ها به CoMoCAT موسوم است که توسط دانشگاه اوکلوهوما به صورت پتنتی به ثبت رسیده و لیسانس انحصاری استفاده از آن را این شرکت خریداری کرده است. شرکت چاسم با استفاده از این فناوری اقدام به تولید نانولوله‌های کربنی با کیفیت بالا در مقیاس انبوه کرده است. ورای قابلیت تولید این نانولوله‌ها، شرکت چاسم در استفاده از این نانولوله‌ها نیز تخصص دارد.
نانولوله‌‌های کربنی تولید شده توسط این شرکت به اَشکال مختلف نظیر پودر، غوطه‌ور در سیال، جوهر و فیلم چاپی قابل ارائه است.
چاسم نانولوله‌های کربنی خود را با نام تجاری Signis تولید می‌کند. Signis مخفف کلمه Insignis است که در زبان لاتین به معنای غیرمعمول و متمایز است. این نانولوله‌ها دارای کاربردهای متعددی است، به طوری که از آنها می‌توان برای تولید  فیلم‌های رسانای شفاف برای ساخت نمایشگر استفاده کرد. پنل‌های خورشیدی، مواد موجود در باتری، سامانه‌های ذخیره انرژی در منزل، نسل جدید حافظه‌ها و الکترونیک قابل پوشیدن از جمله حوزه‌هایی است که نانولوله‌های کربنی این شرکت در آن قابل استفاده هستند.
دیوید آرتور، مدیرعامل شرکت چاسم، می‌گوید: « 10 سال است که شرکت چاسم روی توسعه مواد نانولوله‌کربنی و کاربردهای آن فعالیت دارد. با خرید این کارخانه در شهر نورمان که پیش از این در اختیار SWeNT بوده، ما می‌توانیم نانولوله‌های کربنی تک جداره و چند جداره تولید کنیم.»
این محصولات به صورت مستقیم از طریق خود شرکت و همچنین شرکت زیگما آلدریش توزیع میشود.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.