آخرین اخبار

موفقیت نانومحصول ترمیم‌کننده دندان در بازار

موفقیت نانومحصول ترمیم‌کننده دندان در بازار

از عرضه Admira Fusion در سال 2016 یک سال می‌گذرد و این محصول طی این مدت موفق به ایجاد تغییراتی بازار شده است. این محصول یک ماده ترمیم کننده دندان است که از کیفیت و استحکام قابل توجهی برخوردار است.
یک سال پیش، شرکت ووکو (Voco) یک گام انقلابی در مسیر ساخت مواد ترمیم‌کننده دندان برداشت. بعد از دو دهه تحقیق و پژوهش، این شرکت اولین ماده ترمیم مستقیم دندان که مبتنی بر مواد سرامیکی بود را به بازار عرضه کرد. در این ماده ترمیمی از فناوری سرامیک‌های اصلاح شده آلی مبتنی بر فناوری‌ نانو (ORNOCER) استفاده شده است.
این فناوری هیبریدی ابتدا در سال 2003 به صنعت دندانپزشکی معرفی شد؛ زمانی که شرکت ووکو، Grandio که اولین نانوکامپوزیت دندانپزشکی بود را به بازار عرضه کرد. فناوری مواد نانوسرامیکی اصلاح شده با مواد آلی توسط مؤسسه فرانهوفرآلمان به دست آمد و سپس در صنعت مورد استفاده قرار گرفت. این فناوری به دلیل داشتن خواص نوری، مقاومت در برابر خراش، آنتی‌استاتیک بودن و رفتارهای ضدمیکروبی خود به شدت مورد توجه قرار گرفت. تمامی این مزایا موجب شد تا صنایع مختلفی نظیر پزشکی، الکترونیک، اپتیک، حسگری و تقویت سطح نسبت به استفاده از این فناوری علاقه‌مند شدند.
شرکت ووکو این فناوری را در قالب محصولی به نام Admira Fusion به بازار عرضه کرد تا صنعت دندانپزشکی با ماده جدید و با کیفیتی روبرو شود. در این محصول از اکسید سیلیکون نیز استفاده شده است؛ ماده‌ای که به عنوان پرکننده شیشه و ماتریکس رزین سرامیکی شناخته می‌شود. این محصول به دلیل بهره‌گیری از فناوری سیلیکاتی خالص از مزایای بسیاری برخوردار است. برای مثال چروکیدگی پلیمریزاسیون آن 50 درصد کمتر از کامپوزیت‌های رایج است. از دیگر مزیت‌های این فناوری می‌‌توان به پایداری رنگی بالا و استحکام قابل توجه آن اشاره کرد.
این محصول کاملاً زیست‌سازگار بوده و در آن از مونومرهای کلاسیک استفاده نشده است. 84 درصد وزن این محصول از پرکننده‌های معدنی است که مقاومت در برابر خستگی آن‌ها بسیار عالی است.
منبع:
 nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.