آخرین مقالات

داستان کارآفرینی که بینایی‌اش را از دست داد و آنچه پس از آن می‌دید!

داستان کارآفرینی که بینایی‌اش را از دست داد و آنچه پس از آن می‌دید!

در سال ۲۰۰۷ کارآفرین و هنرمند موسیقی آقای مایکل نوا از بهترین‌های دنیا بود. او متوجه یک تجارت موفق"چاپ برچسب سفارش ناوا " شد. او یکی از موسسان سازمان متروفلی (یک سازمان غیرانتفاعی) بود و بخشی از روز خود را به خدمت به جامعه اختصاص می‌داد. او همچنین روی یک فیلم الهام‌ بخش و پروژه چندرسانه‌ای پرطرفدار شروع بکار کرد.

البته اوضاع زندگی وی خیلی خوب پیش نرفت و ناگهان یک شب به دلیل بیماری مرموزی بینایی‌اش را از دست داد. او به یاد می‌آورد که زندگی‌اش در آن شب تغییر کرد. نوا می‌گوید: من با چند بیماری فیزیکی بصورت ناگهانی مواجه شدم. دقیقا در همین موقع که بینایی‌ام را از دست دادم نگرش بهتری به زندگی پیدا کردم. من سپاسگذار تک تک نفسهایم بودم. داشته‌هایی که ما حتی در موردش فکر هم نمی‌کنیم چون هر روز آنها را داریم مثل حس بینایی که ناگهان برای من باارزش شد. پس از آن یاد گرفتم قدردان کوچکترین داشته‌هایم باشم.

اما داستان نوا اینجا به پایان نمی‌رسد. در حال حاضر بطور معجزه‌آسایی نوا بینایی‌اش را دوباره بدست آورده اما اکنون نسبت به گذشته در رابطه با تغییر مثبت روی جهان اطرافش متعهدتر بوده و اینکار را با تجارتش شروع کرده است.

نوا می‌گوید که ما بینش چگونگی رفتار درست با کارمندان و مشتریانمان را از دست داده‌ایم. تنها تمرکز ما بروی نفع خودمان در کسب و کار است. از دست دادن بینایی‌ام و بازگشت دوباره سلامتی به من کمک کرد تا مسائل مهم در زندگی و تجارت را بفهمم. مساله مهم رابطه‌ای است که ما با دیگران می‌سازیم.

نوا همیشه یک مدیر در جلب رضایت مشتری بوده است. شرکتش موفق به کسب جایزه بهترین چاپ برچسب برای سه سال متوالی شد. در ادامه راز موفقیت نوا در زندگی‌اش آمده است.

فراتر از هرچیزی خودت را باور داشته باش

بگفته نوا اگر خودتان و هوشتان را باور نداشته باشید نمی‌توانید پیشرفت کنید. او در رابطه با تجربه شخصی‌اش می‌گوید که سالها مشغول بکاری با بی علاقگی بوده و یک روز به جایی می‌رسد که خودش می‌گوید دیگر کافیست!

او می‌داند که اگر خودش خودش را باور نداشته باشد کس دیگری هم او را باور نخواهد داشت.

 

من معتقدم که بعضی از مردم زندگی‌شان در سلولی به نام تعصب است. تعصبات محدود کننده، مانع تلاششان برای ریسک کردن است. از این محدودیت‌ها خارج شوید که این سلول بسیار سرسخت و ترسناک است. اما ضروری است که سبک زندگی خود را نیز اصلاح کنید. باور داشته باشد کاری که شما انجام می‌دهید علی رغم چیزی که دیگران می‌گویند خوب است. خودتان را باور داشته باشید.

در رابطه با سرمایه‌های تجاریتان جدی باشید

نوا کسب و کار خود را با هزینه خودش راه‌اندازی کرده بود. همین امر باعث شده بود که مجبور شود روزی تنها یک تن‌ماهی بخورد تا دخل و خرجش با هم بخوانند. 

او می‌دانست که باید برای پیشرفت تجارتش جدی شود تا کسب و کارش رشد کند.

شما می‌توانید در مراحل اولیه هزینه استارت‌آپ خود را به تنهایی تامین کنید. بگفته نوا اما در بعضی نقاط نیاز به گرفتن وام برای خرید و یا توسعه تجهیزات دارید. برای گرفتن وام باید یک اعتبار تجاری خوب داشته باشید. کارآفرینان تمرکز بروی کارهای مورد علاقه اشان را دوست دارند. اما لازم است که  به همان اندازه در رابطه با ابزار مورد نیاز برای توسعه و رشد آن کار، واقع بین باشند.

وام‌های تجارت‌های کوچک در پوشش مشکلات جریانات نقدی، تعمیر تجهیزات، ارتقا، خرید فهرست و یا نیازهای بازاری بسیار کمک‌کننده هستند.

بمنظور داشتن شرایط دریافت وام تجاری کوچک، اعتبار عالی نیاز دارید. نحوه محاسبه امتیاز اعتبار تجاری‌تان، تفاوت آن با نرخ اعتبار شخصی و چگونگی پایه‌گذاری اعتبار تجاری را قبل از هر چیزی یاد بگیرید.

قبل از اینکه نیازمند ورود جریان پول نقد بشوید زمانی را برای یادگیری امتیازات اعتبار و سرمایه گذاری‌ها بگذارید.

یادگیری در رابطه با دارایی‌های تجاری ممکن است به اندازه ساختن یا ارتباط مشتری یا سرویس شخصی‌سازی عالی هیجان انگیز نباشد. اما برای پیشرفت دیدگاه تجاریتان ضروری است.

اولویت‌بندی کردن مشتری‌ها برای سود بیشتر در هر زمان

در اغلب موارد تجارت‌ها  بمنظور کسب اطمینان تضمینی برای بازگشت پول می‌دهند. اما پس از شروع کار سرمایه‌گذار را از یکسری مسیرها دور می‌زنند که در نهایت پولشان را ندهند. نوا هیچوقت این راه را برای تجارت مناسب ندانسته است. هدف او رضایت مشتری در هر لحظه و هر زمان است.

مشتری‌ها می‌توانند بگویند که هر پنی برایشان ارزشمند است. حتی اگر بمعنای از دست دادن پول در شغلتان باشد. اگر مشتری مشتری خوبی باشد حتی اگر مجبور باشید که برای حفظ آنها ضرر کنید بعدا پاداشش را خواهید گرفت. هرچقدر بیشتر بتوانید مردم را شاد کنید برای کسب و کار شما بهتر است. کلمات بسیارقدرتمند هستند و شما آن را کنار خود می‌خواهید. با مشتری صادق باشید.

مسایل شخصی

در عصر تولید و مصرف انبوه رویکردهای شخصی نوا برای کسب و کار به روز شدند. برای مثال به جای اینکه تنها برچسب‌هایی با یک طرح و سایز خاص بسازد به سفارش مشتری برچسب‌های سفارشی می‌ساخت. رمز موفقیت نوا اجرای این کار در حجم تولید بالا بود و این مهم اثبات این موضوع است که شما سرویس شخصی بسیار موثر وسودمندی را می‌توانید فراهم کنید.

نوا می‌گوید اغلب ما فکر می‌کنیم اتوماسیون برای موفقیت ضروریست. وظایف بازاری مشخصی از اتوماسیون سود می‌برند. اما لزوما سرویس‌دهی به مشتری بصورت اتوماتیک خوب نیست.

ارتباط رو در رو هنوز مهم است. بهمین دلیل ما هنوز سفارش حضوری را به جای سفارش‌های آنلاین داریم. یک نفر مسئول پذیرش سفارش‌ها و رسیدگی به نیازهای مشتریان است.

 شخصی‌سازی بسته به کسب و کار شما فرم‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. همیشه به مشتریان‌تان خدمت‌رسانی کنید.

کلام آخر اینکه سفر نوا برای موفقیت‌های کارآفرینی مثل بسیاری از سفرهای صاحبان تجاری کوچک آغاز شد. او از کار برای شرکت‌های دیگر خسته شده بود و می‌خواست رئیس خودش باشد. اما داستانش غیرمعمول و تکان‌دهنده بود.

بگفته‌ نوا فقط با از دست دادن بینای‌اش کاملا توانمند شد تا آنچه برای تجارتش ویا هر تجارت دیگر مهم است را دریابد. "در هر لحظه باید سود به مردم برسد "

منبع: entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.