از فکر تا عمل

هفت دلیل اینکه چرا برای استارت‌آپ خود به یک «MVP» نیاز دارید

هفت دلیل اینکه چرا برای استارت‌آپ خود به یک «MVP» نیاز دارید

یکی از فاکتورهای کلیدی در فرآیند تأمین مالی و جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها، معرفی حداقل محصول پذیرفتنی یا «MVP»، به سرمایه‌گذاران است. سؤالی که ذهن بسیاری از کارآفرینان را به خود مشغول نموده، این است که چگونه باید یک «MVP» مناسب برای استارت‌آپ خود بیابیم. در این نوشتار سعی شده، با معرفی این مفهوم و مرور برخی از استارت‌آپ‌های موفق جهانی، این چالش ذهنی را برطرف نماییم.
مصاحبه با «اران زینمن» بنیان‌گذار استارت‌آپ «Monday.Com»

مصاحبه با «اران زینمن» بنیان‌گذار استارت‌آپ «Monday.Com»

«اران زینمن» مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ «Monday.Com»، از نه سالگی در حال کد نوشتن و توسعه نرم‌افزارهای مختلف بوده است و پیش از راه‌اندازی استارت‌آپ یادشده، مسئولیت مدیریت فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت «Conudit Mobile» را به عهده داشته است. در این نوشتار، مصاحبه‌ای با وی در زمینه کسب‌وکار جدید و محصول نهایی آن، تجارب شخصی پیرامون فعالیت‌های کارآفرینانه و نیز نام تجاری استارت‌آپ مذکور خواهیم داشت.
مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور

مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور

در این نوشتار با توجه به اهمیت مدیریت زمان برای انجام مؤثر کارها، به معرفی ماتریس آیزنهاور پرداخته می‌شود. ماتریس آیزنهاور که ماتریس «فوری-مهم» نیز نامیده می‌شود، به شما کمک نموده تا کارهای خود را بر اساس فوریت و اهمیت آن‌ها اولویت‌بندی و صرفاً بر کارهای مهم‌تر تمرکز نمایید.
18 درس شخصی که از 18 سال کارآفرینی یاد گرفتم ...

18 درس شخصی که از 18 سال کارآفرینی یاد گرفتم ...

در این نوشتار، «جو گریفین» مدیرعامل «ClearVoice» و از کارآفرینان مشهور که شرکت‌های متعددی را در طی فعالیت‌های حرفه‌ای خود راه‌اندازی نموده است، از تجارب و درس‌های مهم بیش از 18 سال کارآفرینی خود می‌گوید.
قانون «40، 30، 20، 10» برای مدیریت زمان در کسب‌وکار

قانون «40، 30، 20، 10» برای مدیریت زمان در کسب‌وکار

در این نوشتار به معرفی یک قانون برای مدیریت زمان می پردازیم. قانون «40، 30، 20، 10» برای مدیریت زمان در کسب‌وکار، ماهیتاً بیان می‌دارد که روی سه اولویت اصلی خود در کسب‌وکار تمرکز کنید، این سه اولویت را نیز اولویت‌بندی کنید و زمان کمی را برای دیگر کارهای خود در نظر بگیرید.
مصاحبه با «سیمون راکاه» بنیان گذار استارت‌آپ «وایکی»

مصاحبه با «سیمون راکاه» بنیان گذار استارت‌آپ «وایکی»

با توجه به انتخاب شرکت وایکی، به عنوان استارت‌آپ‌ هفته توسط فوربس، مصاحبه‌ای با سیمون راکاه، بنیان‌گذار این استارت‌آپ در زمینه کسب‌وکار آن‌ها در حوزه گردشگری و مسائل و چالش‌های سپری شده در مسیر توسعه و پیشرفت آن‌ها تهیه و ارائه شده است.
چگونه بدون مشارکت سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر، شرکتی 18 میلیون دلاری را راه‌اندازی کردم؟

چگونه بدون مشارکت سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر، شرکتی 18 میلیون دلاری را راه‌اندازی کردم؟

در نوشتار حاضر چگونگی توسعه یک شرکت 18 میلیون دلاری بدون هیچ‌گونه جذب سرمایه از «VC»ها از زبان «دانیل مک کارتی» مؤسس و مدیرعامل شرکت «Musicbed» که یک کسب‌وکار پیشرو در زمینه صدور مجوز موسیقی به فیلم‌سازان، برندها، آژانس‌های تبلیغاتی و استودیوهای تلویزیونی است، بیان می‌شود.
سه وظیفه اصلی یک بنیان‌گذار استارت‌آپی- از دیدگاه دنیل لامبرت به عنوان یک کارآفرین موفق

سه وظیفه اصلی یک بنیان‌گذار استارت‌آپی- از دیدگاه دنیل لامبرت به عنوان یک کارآفرین موفق

دنیل لامبرت به عنوان کارآفرینی که در طی دهه گذشته میلادی، مجموعه‌ای از استارت‌آپ‌ها را در حوزه‌های گوناگون تأسیس نموده و بیش از 50 میلیون دلار از طریق فروش آن‌ها درآمدزایی داشته است، بخش اصلی موفقیت خود را تمرکز بر سه عامل کلیدی اتخاذ استراتژی مناسب، جذب و استخدام افراد مناسب و اتخاذ سیاست هوشمندانه تأمین مالی می‌داند.
مصاحبه با بنیان‌گذار استارت‌آپ Yotpo

مصاحبه با بنیان‌گذار استارت‌آپ Yotpo

تومر تاگرین مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اصلی استارت‌آپ «Yotpo» است که در زمینه بازاریابی محتوا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فعالیت می‌نماید. با توجه به انتخاب این استارت‌آپ‌، به عنوان استارت‌آپ‌ هفته توسط فوربس، مصاحبه‌ای با تومر تاگرین در زمینه کسب‌وکار آن‌ها در حوزه بازاریابی و اثر تعاملات محیطی در شرایط کسب‌وکار ارائه می‌گردد.
تجزیه‌و‌تحلیل نیروهای پنج‌گانه پورتر برای ویرجین آتلانتیک

تجزیه‌و‌تحلیل نیروهای پنج‌گانه پورتر برای ویرجین آتلانتیک

برای معرفی این مقاله کافی است بگویم که هر یک از این پنج نیرو که بعدها مورد بحث قرار می‌گیرند، در تأثیر خود بر ویرجین آتلانتیک متفاوت عمل می‌کنند، زیرا پویایی آن‌ها اساساً متغیر است و استراتژی شرکت هواپیمایی در محیط خارجی متغیر است. ویرجین آتلانتیک پیشگام در مدل تجارتی ارزان است، هر چند در سال‌های اخیر، بسیاری از رقبا توانسته‌اند با موفقیت استراتژی‌های آن را در عملیات خود ادغام کنند.