آخرین اخبار ها

تجاری‌سازی فناوری؛ آیا ما همه‌چیز را یاد گرفته‌ایم؟

تجاری‌سازی فناوری؛ آیا ما همه‌چیز را یاد گرفته‌ایم؟

در این مقاله به منظور پاسخ به این پرسش که «آیا ما واقعاً در راستای تجاری‌سازی فناوری‌های دانشگاهی همه چیز را آموخته‌ایم؟»، سعی می‌گردد تا ادبیات مرتبط با کارآفرینی دانشگاهی، از چهار منظر اصلی «تحقیقات دانشگاهی کارآفرینانه»، «ایجاد شرکت‌های جدید»، «بهره‌وری دفاتر انتقال فناوری» و در نهایت «ساختار محیطی که این فعالیت‌ها در آن روی می‌دهد»، مورد بررسی قرار گیرد.
مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی

مقدمه‌ای بر مدیریت منابع انسانی

صاحب‌نظران حوزه مدیریت منابع انسانی بر این باورند که سازمان‌های پیشرو در هزاره جدید، تنها از طریق به‌کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت‌های کارکنان، می‌توانند با سرعت و انعطاف لازم پاسخگوی نیازهای سازمان خود باشند. در این مقاله به عنوان اولین گام در معرفی مدیریت منابع انسانی و اهمیت آن برای شرکت‌های با اندازه‌های مختلف، تعاریف و مفاهیم مقدماتی مربوطه و فرآیندهای مرتبط معرفی می‌شوند.
هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت اول

هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت اول

در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به تجاری‌سازی و ابعاد گوناگون آن از منظر پژوهشگران و محققین خواهیم داشت؛ این که تجاری‌سازی چیست و چرا باید یک محقق یا نوآور به آن توجه داشته باشد. فرآیند تبدیل ایده به یک کاربرد تجاری و ارائه آن به بازار با تکیه بر چه عوامل و فاکتورهایی انجام می‌گیرد و چگونه می‌توان احتمال موفقیت در آن را افزایش داد. در این قسمت از مقاله به بررسی مفاهیمی همچون تجاری‎سازی، اختراع و محافظت از آن پرداخته می‎شود.
چرا یک استارت‎آپ ناب همه چیز را تغییر می‌دهد؟

چرا یک استارت‎آپ ناب همه چیز را تغییر می‌دهد؟

در این مقاله سعی شده تا با معرفی مفهوم جدید استارت‌آپ ناب «Lean Startup»، به بررسی چرایی شکست استارت‌آپ‌ها و تأثیر این رویکرد نوین در کاهش ریسک فعالیت آن‌ها بپردازیم. اگرچه تکنیک‌های مرتبط با رویکرد ناب در ابتدا برای شرکت‌های استارت‌آپی مبتنی بر فناوری، معرفی و توسعه یافته است؛ با این حال، در ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و نیز تغییر در فرآیند نوآوری شرکت‌های بزرگ نیز کارایی خواهد داشت.
موضوعات مهم راهبردی و رقابتی برای یک کارآفرین پیش از شروع کسب و کار-قسمت دوم

موضوعات مهم راهبردی و رقابتی برای یک کارآفرین پیش از شروع کسب و کار-قسمت دوم

در قسمت اول مقاله، پس از شناسایی نیروهای شکل‌دهنده محیط رقابتی شرکت‌ها، برخی تفاوت‌های شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها در زمینه «تأمین‌کنندگان» و «مشتریان/ بازار» مورد بررسی قرار گرفت. در نوشته حاضر به عنوان بخش دوم مقاله، به تحلیل تفاوت‌های دو نوع شرکت یاد شده از منظر رقابت، قوانین و مقررات و نیز فرهنگ داخلی شرکت خواهیم پرداخت.
موضوعات مهم راهبردی و رقابتی برای یک کارآفرین پیش از شروع کسب و کار-قسمت اول

موضوعات مهم راهبردی و رقابتی برای یک کارآفرین پیش از شروع کسب و کار-قسمت اول

در این بخش از مقاله، شناسایی نیروهای شکل دهنده محیط رقابتی شرکت‌ها و اصلاح برخی از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های ذاتی استارت‌آپ‌ها، تعیین تفاوت‌های متمایز شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها و تحلیل مبسوط تفاوت‌های مرتبط با «تأمین‌کنندگان» و «مشتریان/ بازار» مورد بررسی قرار گرفته است.
تجاری‌سازی فناوری؛ شرکت‌های موفق چه می‌کنند؟

تجاری‌سازی فناوری؛ شرکت‌های موفق چه می‌کنند؟

در این مقاله با مرور تجارب شرکت‌های موفق و پیشرو در مقیاس جهانی، درکی صحیح‌تر نسبت به فعالیت‌های تجاری‌سازی شرکت‌ها و علل موفقیت و احیاناً شکست سیاست‌های اتخاذ شده توسط آن‌ها به دست می‌آید.
پنج مرحله برای تجاری‌سازی فناوری

پنج مرحله برای تجاری‌سازی فناوری

در این مقاله فرآیند پیچیده تجاری‌سازی ابداعات در پنج گام اصلی فرصت، حفاظت، طرح کسب و کار و برنامه تجاری‌سازی، تیم‎سازی و تأمین سرمایه و اجرای طرح و توسعه محصول دسته‎بندی شده که هر یک بصورت خلاصه معرفی می‎گردد.
یک برنامه کسب‌وکار خوب چه شکلی دارد؟

یک برنامه کسب‌وکار خوب چه شکلی دارد؟

طرح تجاری شما باید خلاصه‌ای مختصر داشته باشد که به بیشتر سوالات پاسخ دهد. شما باید از آن به عنوان فرصتی عالی برای دسته‌بندی افکارتان استفاده نموده و آن‌ها را بر روی کاغذ به خوبی سازمان‌دهی کنید.
مراحل اصلی و کلیدی برای اتمام رابطه با سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر چیست؟

مراحل اصلی و کلیدی برای اتمام رابطه با سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر چیست؟

سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بالقوه با هدایت یک آنالیز اولیه و ارزیابی کاندیدای سرمایه‌گذاری، کار خود را آغاز می‌کنند. این کار معمولا با یک بازبینی از طرح تجاری آغاز می‌شود. این سند، اگر به خوبی آماده شده باشد، تمامی اطلاعات کلیدی که یک سرمایه‌گذار بالقوه به آن نیاز دارد را شامل می‌شود.